Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:47:37 GMT

راه حل بحران های سوریه و لیبی سیاسی است

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۵۳۸۱

راه حل بحران های سوریه و لیبی سیاسی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با عقیله صالح رئیس پارلمان طبرق (شرق لیبی) که به مسکو سفر کرده است، دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه روسیه در جریان این دیدار بیان کرد: راه حل بحران لیبی سیاسی است نه نظامی.

وی از تصمیم مسکو برای بازگشایی سفارت خود در لیبی هم خبر داد.

لاوروف در ادامه بر ضرورت حل بحران سوریه از طریق سیاسی و گفتگوی سوری-سوری بدون دخالت خارجی هم تاکید کرد و گفت: سوریه باید به آغوش جهان عرب بازگردد و کشورهای عربی در دمشق، فعالیت سفارتخانه‌های خود را از سرگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه روسیه همچنین خواستار از سرگیری مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی با سرپرستی کمیته چهارجانبه صلح هم شد.

از سوی دیگر عقیله صالح، رئیس پارلمان طبرق در شرق لیبی هم گفت: جامعه بین الملل به دلیل آنکه یک نهاد غیرمنتخب را مشروع خوانده و آن را به رسمیت شناخت، لیبی را دچار هرج و مرج کرد. شورای ریاستی به تعهدات توافق الصخیرات عمل نکرده است. دوره شورای ریاستی بر اساس توافق صخیرات پایان یافته است. دولت وفاق به ریاست فائز السراج غیرقانونی است؛ چراکه رأی اعتماد پارلمان منتخب را به دست نیاورده است.

وی با بیان اینکه راه حل نظامی برای بحران لیبی وجود ندارد، تصریح کرد که السراج با تک‌روی، صادر کردن دستورات را در دست گرفته که این امر با توافق سیاسی مغایرت دارد.

عقیله صالح گفت که روسیه میانجی‌گر مورد قبولی برای حل درگیری‌هاست.

کد خبر 4964794

منبع: مهر

کلیدواژه: سرگئی لاوروف لیبی روسیه ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ ویروس کرونا ایران عربستان سعودی لبنان روسیه فلسطین سوریه افغانستان الحاق کرانه باختری ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است

به گزارش همشهری آنلاین، سرگئی لاوروف طی گفتگویی با اسپوتنیک، درباره تنش های اخیر میان ایران و اسرائیل گفت: ایران خواهان تشدید تنش نیست، روسیه انتظار دارد اسرائیل نیز چنین تمایلی داشته باشد.

وی اظهار داشت: روسیه امیدوار است که اسرائیل به گونه‌ای به حمله تهران پاسخ دهد تا نشان دهد که خواهان تشدید تنش بیشتر با ایران نیست.

وزیرخارجه روسیه با بیان اینکه، روسیه از طریق کانال های دیپلماتیک به اسرائیل اعلام کرد که ایران خواهان تشدید تنش نیست، افزود: ایران سلاح هسته‌ای ندارد، این مورد تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

لاوروف گفت‌وگو ها درباره تغییر دکترین هسته‌ای ایران را تمایل برای انحراف توجه از عملیات اسرائیل در عزه به تهدیدات ادعایی از سوی تهران خواند و گفت: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در رسانه‌های غربی و اسرائیلی در حال گسترش است.

وی گفت: هدف آنها منحرف کردن توجه جامعه بین‌المللی از وقایع غزه به سمت ادعای ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران است. ایران در حال حاضر بیشترین بازرسی توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را پذیراست. دکترین ایران ساخت چنین سلاح‌هایی را ممنوع می‌کند.

لاوروف افزود: حتی پس از واکنش ایران به حمله به سفارت، ما با اسرائیل تماس هایی داشتیم، از جمله گفتیم که ایران خواهان تشدید تنش نیست.

حمله اسراییل به اهدافی در اصفهان نیز در پاسخ همین بود.

کد خبر 845542 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه روسیه ایران و روسیه

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه گفتگو کردند
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردند
  • آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر
  • وزیر خارجه روسیه: هدف از تهدید نشان دادن ایران منحرف کردن توجه از جنگ غزه است
  • لاوروف: هدف از تهدید نشان دادن ایران منحرف کردن توجه از جنگ غزه است
  • وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است
  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • مشت نماینده مجلس گرجستان بر صورت رهبر حزب حاکم: ای آشغال روس پرست! (فیلم)
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟