Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی با اشاره به اینکه تشکل‌های پشت پرده که به‌دنبال ترویج بدحجابی در جامعه هستند باید شناسایی و جمع‌آوری شود، گفت: در وهله نخست باید از طریق لسانی، بانوان بدحجاب را به سمت حجاب برتر سوق دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه مرکز مازندران در مصلای جمعه ساری با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: جمعه روز رحمت و مغفرت بوده و در این روز خجسته سالروز میلاد امام هشتم شیعیان بوده و متعلق به امام دوازدهم است که بهترین وسیله زندگانی انسان تاسی به قدرت تقوا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انسان در صورتی که تقوا را در خود تقویت کند، از گناه و زشتی و اعمال پلید دور خواهد بود و انسان توبه‌گر نزد خدای خود رضایت کسب خواهد کرد. 

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه پیامبران الهی مردم را قبل از مرگ به توبه دعوت کردند تا در جهان آخرت از پلیدی و زشتی مصون باشند، تصریح کرد: توبه واجب فوری و از اعمال صالحه‌ای بوده که انسان توبه‌گر با این فریضه به اعمال نیک، نماز، قرائت قرآن و رستگاری مشغول می‌شود.

لائینی با بیان اینکه انسان توبه‌گر برای رسیدن به فلاح و رستگاری در آخرت باید رابطه خود با خدا را نزدیک‌تر کند، افزود: انسان باید قبل از رسیدن به مرگ به دنبال اعمال صالح و نیک برود تا به سعادت و رستگاری برسد.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه انسان نباید با فرافکنی اعمال خلاف شرع خود را توجیه کند، تصریح کرد: بسیاری از فعالیت‌های صنفی و سیاسی توسط انسان در جامعه نیز خلاف بوده و باید مستوجب توبه و رستگاری شوند.

وی با تبریک ولادت امام هشتم شیعیان این روز را به امام زمان (عج) را تبریک گفت.

لائینی با بیان اینکه در آستانه روز قلم قرار داریم و باید قلم‌نویسان در ایام کرونایی باید مردم را به رعایت صحیح مسائل بهداشتی دعوت کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه قلم نویسان باید در راستای تقویت انقلاب اسلامی، آرمان شهدا و آثار با برکت خانواده‌ها شهدا گام بردارند، تصریح کرد: قلم انسان ایمانی و معتقد به آرمان‌های اسلام باید سبب از بین بردن پایه‌های استکباری باشد.

لائینی با بیان اینکه در ایام سالروز سقوط هواپیمایی مسافری ایران توسط رژیم آمریکای جنایتکار هستیم، افزود: امیدواریم بتوانیم رهرو راه شهدا باشیم و تقویت روحیه آمریکا ستیزی را برای شاد کردن روح شهدای نظام را در خود اجرایی کنیم.

امام جمعه ساری با اشاره به بازگشت دو شهید مدافع حرم مازندران پس از چهار سال، تصریح کرد: پیکرهای این دو شهید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی صورت می‌گیرد.

لائینی با بیان اینکه متاسفانه وضعیت شیوع کرونا در برخی شهرهای استان به وضعیت نارنجی و قرمز رسیده است، گفت: مردم باید مسائل بهداشتی را رعایت تا با ویروس منحوس کرونا مقابله کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه از روند افزایشی افسارگسیختگی بار دیگر برای دومین هفته متوالی در خطبه‌های نماز جمعه ابراز نگرانی کرد و گفت: باید با مظاهر فساد علنی در جامعه به صورت سازمان یافته برخورد شود.

لائینی با بیان اینکه متاسفانه وضعیت حجاب برخی بانوان شاغل ادارات خصوصا شهرداری‌ها و اماکن خصوصی بسیار نامناسب است، تصریح کرد: عموم کارکنان دولت نباید خانواده آنان دارای آسیب اجتماعی و بدحجابی شوند.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه تشکل‌های پشت پرده که به‌دنبال ترویج بدحجابی در جامعه هستند باید شناسایی و جمع‌آوری شود، افزود: در وهله نخست باید از طریق لسانی، بانوان بدحجاب را به سمت حجاب برتر سوق دهند.

خطیب نماز جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه در صحنه فرهنگی باید آتش به اختیار باشند و بانوان محجبه، زنان بدحجاب را به سمت حجاب برتر سوق دهد، تصریح کرد: تمام گروه‌های جهادی که در شرایط کرونایی به سمت تولید محصولات بهداشتی رفتند اکنون خط تولید را تغییر داده و به سمت تولید لباس‌های اسلامی بروند چرا که متاسفانه در فروشگاه‌ها چادر پیدا نمی‌شود و کارگاه‌های دوخت و دوز لباس اسلامی و مومنانه تولید شود.

لائینی نیز با اشاره به اینکه افسارگسیختگی اقتصادی در جامعه از طریق خودنظارتی در بازار باید صورت گیرد، افزود: قبل از نظارت دولت بر بازار، بازاریان باید جانب عدالت پیش بگیرند و کمک کار مردم مستضعف باشند.

وی با بیان اینکه نظارت دستگاه‌های نظارتی بر بازار بسیار ضعیف بوده است، گفت: دولت باید به برخی اقشار نظیر حمل و نقل سنگین و سبک عمومی یارانه دهد تا کرایه بر گرده مردم فشار نیاید.

امام جمعه ساری به فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در سالروز بزرگداشت هفتم تیر اشاره کرد و افزود: فساد بدتر از کرونا در جامعه واگیردار است و باید با فساد برخورد جدی شود تا گسترش نیابد و دست‌های آلوده به فساد باید قطع شود. مسئولان قضایی باید در راه مبارزه با فساد و مبارزه با مفسدین را با قاطعیت ادامه دهند.

عده‌ای با نامه‌های سرگشاده دنبال فریب و ناامیدی مردم هستند

امام جمعه پل‌سفید نیز گفت: با این نامه‌ها می‌خواهند مردم رافریب دهند و گل به خودی بزنند، افرادی با مضنون چنین نامه‌هایی می خواهند مردم را ناامید کنند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی جعفری به روز قیامت و مرگ اشاره و اظهار کرد: روزی رهسپار خانه آخرت می‌شویم و آنکه باتقواتر است نزد خداوند ارزشمندتر است و جایگاه بالایی دارد‌، خداوند هر که را بخواهد عزیز و هرکه را بخواهد خوار ذلیل می‌کند.
 
وی با تاکید بر اینکه تقوا الهی خط قرمز دین است، افزود:کسی که از خط قرمزها عبور کند جریمه می‌شود، با رعایت تقوا الهی می‌توانیم با عزت زندگی کنیم.
 
امام جمعه پل‌سفید به ولادت امام هشتم شعیان اشاره و خاطرنشان کرد:مصیبت‌های زیادی بر اهل بیت(ع) وارد شد و در طول تاریخ شکنجه‌های سیاسی بسیاری دیدند.
 
جعفری بر لزوم تحلیل درست سیاسی توسط مردم تاکید و تصریح کرد:دین از سیاست جدا نیست و مومن باید تحلیل‌های درست سیاسی داشته باشد و تحلیل قوی و دقیقی در زمینه‌های سیاسی ارائه کند.
 
وی با اشاره به نامه سرگشاده‌ای که به رهبر معظم انقلاب نوشته شد، گفت: با این نامه‌ها می‌خواهند مردم را فریب دهند و گل به خودی بزنند، افرادی با مضنون چنین نامه‌هایی می‌خواهند مردم را ناامید کنند و در زمین دشمن بازی می‌کنند، امریکا خوی درندگی دارد و ما مشاهده کردیم چطور سردار دل‌ها به دستور امریکایی‌ها به شهادت رسید.
 
امام جمعه مرکز شهرستان سوادکوه خطاب به افرادی که نامه سرگشاده برای رهبری نوشتند، تصریح کرد: آیا گوش به فرمان رهبری هستند و آیا اقتصاد مقاومتی که آقا فرمودند را مدنظر دارید؟ مردم ولایت‌مدار ایران مثل همیشه هوشیار هستند و فریب این سیاست‌ها و کلمات را نمی‌خورند، با وجود سکانداری و رهبری امام خامنه‌ای دشمن از مردم ایران نا امید شد، با تمام مشکلات اقتصادی  که در کشور  وجود دارد اما مردم هم چنان محکم ایستاده‌اند.
 
این مسئول با بیان اینکه مردم ولی نعمت هستند، افزود: مسئولان باید بدانند اگر پشت میزی قرار گرفتند به خاطر حضور و وجود مردم است، مسئولی که درد نکشیده نمی‌تواند درد مردم ضعیف را درک کند، یک مسئول با وجدان باید مشکل مردم را مشکل خود بداند و برای حل مشکلات مردم تلاش کند.

مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

امام جمعه بابل نیز گفت: بعضی از افراد و این اشخاص ویلاها و ساختمان‌هایی ساختند که نظیر آن را در جهان نمی‌بینیم چقدر خوب است که دستگاه قضایی ما در کنار رسیدگی به کار مجرمان این کار را هم در دایره فساد قرار دهد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بابل با تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع)، اظهار کرد: مامون خبیث درصدد بود تا با سپردن ولی عهدی به امام رضا(ع) از عظمت و جایگاه آن حضرت برای تثبیت قدرت خود سوء استفاده کند اما هوشیاری امام مانع از رسیدن او به اهدافش شد.

وی افزود: یکی از خباثت‎های مامون تشکیل مناظرات علمی برای شکستن عظمت امام رضا(ع) بود اما با میدان‌دار شدن و غلبه علمی امام رضا(ع)، حقانیت و عظمت امام رضا(ع) بیشتر نشان داده شده است.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه بار دیگر بیماری کرونا در بیشتر استان‌های کشور و استان و شهرستان ما اوج گرفت، تصریح کرد: امروز هم به‌واسطه اوج گرفتن این بیماری، دو نمازجمعه در مازندران تعطیل شد.

روحانی ورود مسافران به استان را مهم‌ترین عامل زیادشدن بیماری کرونا برشمرد و خاطرنشان کرد: براساس دستور رئیس جمهور اگر مسافرت همراه با پروتکل وارد شوند موردی نیست ولی شاهدیم تعداد زیادی از مسافران در این استان مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که این خیانت بزرگی در حق مردم و این استان است.

 وی یادآور شد: از مردم تقاضا داریم پروتکل‌ها را همانند قبل در مساجد، نمازجمعه‌ها و مراکز مذهبی و ...رعایت کنند تا با این رعایت بتوانیم چرخه بیماری را در استان تعطیل کنیم تا ببینیم مسؤولان درباره مسافرت‌ها چه تصمیمی در این استان می‌گیرند.

امام جمعه بابل ادامه داد: انتشار خبر برگزاری یک مراسم عروسی  با خرج بسیار سنگین برای روایت عروسی افسانه‌ای مثل سیندرلا با هزینه یک میلیونی هر شرکت کننده در این مراسم واقعا تعجب بر انگیز بود، برخی‌ها روی بالون‌ها جشن عروسی و عقد برگزار می‌کنند، عروس در یک بالون و داماد با یک بالون دیگری با هزینه‌های گزاف برگزار می‌کنند.

روحانی افزود:  شنیدم که در برخی از کشورها من جمله هند اگر زوجی بخواهند عروسی غیرمتعارف بگیرند پلیس جلوی این عروسی‌ها را می گیرد و اجازه برگزاری نمی‌دهند.

وی بیان کرد: بعضی از افراد و این اشخاص ویلاها و ساختمان‌هایی ساختند که نظیر آن را در جهان نمی‌بینیم چقدر خوب است که دستگاه قضایی ما در کنار رسیدگی به کار مجرمان این کار را هم در دایره فساد قرار دهد.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه وضع اخلاقی در جامعه واقعا نگران کننده است گفت: امید این می‌رفت که مردم در ایام کرونا درسی گرفته باشند و وضع پوشش و رفتارهای بهتری را شاهد باشیم ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان به بی‌تحرکی خودش پایان دهد و ستادهای شهرستان با جدیت اقدام کند، متاسفانه بغل کردن سگ و گربه و حضور در انظار عمومی  و جلوه گری هم زیاد شده است که انتظارمی‌رود با این پدیده با جدیت برخورد مناسب صورت گیرد.

عدم همراهی کشورهای جهان با سیاست‌های مستبدانه آمریکا

امام جمعه موقت شهرستان جویبار نیز گفت: ادعای آمریکا علیه ایران با مخالف کشورهای مختلف جهان همراه شد و این امر نشان داد که آمریکا در اجرای سیاست‌های خود منزوی شده است.

حجت‌الاسلام حسین ذبیحی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان جویبار گفت: حمله نیروهای تروریستی آمریکا به مقر حشدالشعبی عراق از خوش خدمتی نخست وزیر جدید این کشور بود که با هشدار جدی نیروهای مقاومت عراق مواجه شد.

وی با بیان اینکه نیروهای مقاومت فلسطینی وارد فاز جدیدی از تکنولوژی های نظامی شدند اظهار کرد: آزمایش 20 فروند موشک نیروهای مقاومت فلسطینی به سمت دریا با موفقیت همراه بود که وحشت صهیونیست ها را در پی داشته است و زنگ خطر برای انان به صدا درآمد.

امام‌جمعه موقت جویبار به ادعای آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران اشاره و عنوان کرد: ادعای آمریکا علیه ایران با مخالف کشورهای مختلف جهان همراه شد و این امر نشان داد که آمریکا در اجرای سیاست‌های خود منزوی شده است.

ذبیحی با اشاره به حادثه 12 تیرماه و شهادت 290 مسافر بی‌گناه ایرانی توسط آمریکا تصریح کرد: ایران اسلامی امروز دیگر در برابر تجاوزات سکوت نخواهد کرد و به هرگونه تعدی و دست درازی پاسخ سختی خواهد داد همانطور که پس از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، مرکز استراتژیک آمریکا را در عراق با خاک یکسان کرد.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: خواهند مردم امام جمعه بابل امام جمعه ساری جمعه ساری امام رضا ع نماز جمعه سیاست ها نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز رمز ارز دیجیتال در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد مخلص الائمه اظهار کرد: انتظار است میزان برق مصرفی مشترکین از سوی وزارت نیرو با جدیت بیشتری رصد شود چرا که مبلغ هنگفتی برای یارانه انرژی در کشور هزینه می‌شود.

وی با توجه به شعار سال و تاکید رهبری بر رشد تولید در کشور گفت: تأمین حوزه برق در اولویت زیرساخت‌ها است و باید انرژی در خدمت صنعت و کشاورزی قرار بگیرد.

مخلص الائمه با تأکید بر اینکه مبارزه با قاچاق دغدغه مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: رویکرد در بحث مبارزه با قاچاق صرفاً مقابله‌ای نیست بلکه باید فرهنگِ نه به کالای خارجی و قاچاق باید در جامعه نهادیته شود.

وی با بیان اینکه روند مبارزه با قاچاق کالا در استان روند روبه رشد است، افزود: توجه به اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از قاچاق باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

واردات کالا به اقتصاد کشور آسیب می‌زند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: هر کالایی که از مبادی رسمی وارد کشور نشود به اقتصاد کشور، آسیب‌های فراوان می‌زند و استان مرکزی به دلایل استراتژیکی تأثیر بسزایی در مبارزه با قاچاق کالای کشور دارد.

بهنام نظری با اشاره به تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای شعار سال کشور و رشد تولید، افزود: ۷ میلیارد و پانصد میلیون تومان کالای قاچاق در سال گذشته در استان کشف شده است.

جمع آوری ۱۷ هزار ماینر در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز گفت: با توجه به سهم بالای مصرف برق دستگاه‌های ماینر، کشف مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز و برخورد قانونی با افراد متخلف از برنامه‌های اولویت دار حوزه برق مرکزی در سال جاری است.

محمود محمودی بیان کرد: ۱۷ هزار دستگاه ماینر تاکنون در استان شناسایی و جمع آوری شده است که بار مصرفی آنها معادل ۴۸ مگاوات به میزان ۵ درصد پیک بار مصرفی و معادل برق مصرفی سه شهر تفرش، آشتیان و کمیجان بوده است.

محمودی گفت: شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در استان مرکزی با جدیت ادامه دارد و انتظار است شهروندان در صورت اطلاع، مراتب را با شماره‌گیری سامانه ۱۲۱ اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق و یا شماره همراه ۰۹۰۱۸۰۷۱۸۰۰ اطلاع دهند.

کد خبر 6082022

دیگر خبرها

  • لزوم کمک مردم به فراجا در بحث حجاب
  • لزوم توجه به محیط زیست
  • رژیم جعلی اسرائیل به دنبال جبران آبروی بر باد رفته خود است
  • اسرائیل به دنبال جاسوسی بود؟ /واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به شناسایی ریزپرنده ها در آسمان اصفهان
  • نباید با بانوان در معابر برخورد شود
  • حمایت کامل علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد | درخواست ویژه از آموزش و پرورش برای مدارس دخترانه!
  • بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه 
  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز رمز ارز دیجیتال در استان مرکزی
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها