Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در اظهاراتی تاکید کرد: اروپایی‌ها باید بدانند که نتیجه سیاست‌های غلط آن‌ها بی شک موجب فروپاشی کامل برجام خواهد شد و اگر تا به حال به دلیل همسایگی با خاورمیانه و آثار امنیتی مستقیم فروپاشی برجام، در کلام از ادامه حیات نیمه جان برجام حمایت کرده‌اند، ادامه این وضعیت از سوی ایران قابل تحمل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: سیاست‌های یکطرفه و نادرست سه کشور اروپایی عضو برجام و در راس آن‌ها آمریکا برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز ایران همواره نتیجه‌ای معکوس داشته است و ایران مصمم‌تر به توسعه فناوری هسته‌ای خود ادامه داده است.

خرازی اظهار کرد: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل و اقدام سه کشور اروپایی در آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای علیه ایران و رفتار مشکوک مدیرکل آن سازمان نه تنها بازدارنده ایران نخواهد بود، بلکه بی تردید به فروپاشی برجام خواهد انجامید.

بیشتر بخوانید

گزینه‌های ایران در برابر تمدید تحریم‌های تسلیحاتی قاطع خواهد بود

وی عنوان کرد: اینک که مدیرکل آژانس به ملاقات برایان هوک مسئول امور ایران در دولت آمریکا رفته است و خبر آن نیز رسماً منتشر شده است نشان می‌دهد که وابستگی و عدم استقلال آقای گروسی تا چه حد است که بی پروا به هماهنگ کردن اقدامات خود با مرکز توطئه علیه ایران می‌پردازد.

وزیر اسبق امور خارجه بیان کرد: این ملاقات نشان می‌دهد که آقای گروسی از کجا دستور می‌گیرد و اقدام سه کشور اروپایی در کجا برنامه ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: آن‌ها باید نتیجه فشار‌های غرب را یکبار دیگر مرور کنند و به یاد آورند که وقتی سه کشور اروپایی در دولت اصلاحات به وعده‌های مذاکراتی خود عمل نکردند و حتی نپذیرفتند که ایران با تعداد بسیار محدودی ماشین سانتریفیوژ تجربه غنی سازی خود را ادامه دهد، در اواخر دولت اصلاحات تعلیق غنی سازی متوقف و پلمپ کارخانه یو. سی. اف اصفهان شکسته شد و در دولت بعد تعداد سانتریفیوژ‌های ایران به ۱۹۰۰۰ عدد رسید و وقتی آن‌ها از تحویل سوخت ۲۰ درصد برای راکتور تهران جلوگیری کردند، ایران رأساً اورانیوم ۲۰ درصد لازم را تولیدکرده آن را در میله‌های مخصوص آن قرار داد و با نصب آن‌ها در راکتور تهران، مشکل را به دست دانشمندان خود حل کرد.

کمال خرازی ادامه داد: در دولت یازدهم نیز گرچه ایران به دلیل توافق برجام محدودیت‌هایی را پذیرفت، ولی در برابر خروج آمریکا از برجام و عدم اجرای تعهدات کشور‌های اروپایی ساکت ننشست و به طراحی ماشین‌های سانتریفیوژ پرقدرت ادامه داد و برخی دیگر از تعهدات خود را به تعلیق درآورد.

وی تصریح کرد: امروز ایران قادر است ماشین‌هایی را بسازد که بیش از ۲۰ برابر ماشین‌های اولیه از قدرت غنی سازی برخودارست و با راه­ اندازی آن‌ها گام‌های بلندتری را در عکس العمل نسبت به اقدامات غرب بردارد.

سید کمال خرازی عنوان کرد: اروپایی‌ها باید بدانند که نتیجه سیاست‌های غلط آن‌ها بی شک موجب فروپاشی کامل برجام خواهد شد و اگر تا به حال به دلیل همسایگی با خاورمیانه و آثار امنیتی مستقیم فروپاشی برجام، در کلام از ادامه حیات نیمه جان برجام حمایت کرده‌اند، ادامه این وضعیت از سوی ایران قابل تحمل نیست. آن‌ها باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰ سال عمر خود نشان داده است که در برابر زورگویی‌های بیگانگان تسلیم نخواهد شد و هر بار فشار بر ایران بیشتر شده است، ایرانیان را در ادامه مسیر خود مصمم‌تر ساخته است.

وی گفت: ایران امروز قادر است ماشین‌های قدرتمند سانتریفیوژ خود را به تعداد بسیار بالا بسازد و راه اندازی کند و در زمانی کوتاه قدرت تولیدی خود را در واکنش به عدم اجرای تعهدات طرف مقابل، به ۹۰ هزار سو برساند، چنانچه در همین مدت کوتاه نیز پس از تعلیق برخی از تعهدات خود براساس گزارش آژانس بیش از ۱۵۰۰ کیلو اورانیوم غنی شده تولید کرده است.

سید کمال خرازی در پایان تصریح کرد: غرب باید بداند که نه تحریم اقتصادی و نه تحریم تسلیحاتی ایران را از مسیر راهبردی مستقل خود باز نخواهد داشت چنانچه تا به حال نیز ایران در برابر فشار‌های حداکثری غرب، سیاست خودکفایی خود را به سرعت پی گرفته است و توفیقات غیرقابل انکاری را در تولید تسلیحات دفاعی مورد نیاز خود به دست آورده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه کمال خرازی برجام سه کشور اروپایی کمال خرازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۵۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوچتینو: فرض کنید با این وضع مصدومان به رقابت‌های اروپایی برویم!

سرمربی چلسی باور دارد که تیمش با این وضعیت نمی توانست در اروپا رقابت کند. 

طرفداری | چلسی در صورت کسب نتایج خوب در هشت بازی باقی مانده لیگ برتر، همچنان برای رسیدن به لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا شانس دارد. 

انزو فرناندز و اکسل دیساسی، این هفته به لیست مصدومان چلسی اضافه شدند و رحیم استرلینگ هم به دلیل بیماری، حضورش در دیدار مقابل اورتون در استمفورد بریج روز دوشنبه در هاله ای از ابهام قرار دارد.

این مصدومان به لیست ۱۱ نفره مصدومان چلسی اضافه می شوند و پوچتینو معتقد است که حضور نداشتن در رقابت های اروپایی امسال یک مزیت بوده است، اما با توجه به مشکلات مصدومیت که مجبور به مدیریت آن بوده، رسیدن به سهمیه اروپا یک دستاورد خواهد بود.

واقعا تصور کنید که با تمام این شرایط، فصل بعد در در اروپا بازی کنیم، اوه خدای من! همیشه در هر بازی بین هشت تا ده بازیکن مصدوم داریم. اگر بازی های بیشتری داشتیم، کار سخت تر هم می شد. مهم این است که از این فصل درس بگیریم تا در آینده چنین اتفاقی برایمان تکرار نشود. البته، تعریف ما یک تیم آماده، در دسترس بودن بیش از ۸۰ درصد  بازیکنان. ما در حال حاضر زیر این درصد هستیم.

از دست ندهید ????????????????????????

سوپرگل مسی به کانزاس سیتی (فیلم) لایک جنجالی پدیده منچستریونایتد: من را سپر بلا نکن! گل آکروباتیک و دیدنی ژائو فلیکس به کادیز (فیلم) رقص عبدالکریم حسن در تمرین پرسپولیس با آهنگ عربی (فیلم)

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: ایران شکست راهبردی به اسرائیل وارد کرد
  • بورل: شکست سیاست خارجی اروپا، تمام جهان را مقابل غرب قرار داده است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است
  • پایان رقابت‌های تکواندو صربستان با طلای کیانی و برنز نصیری
  • رایزنی «بورل» با «امیرعبداللهیان»
  • پوچتینو: فرض کنید با این وضع مصدومان به رقابت‌های اروپایی برویم!
  • نشست فوق‌العاده وزاری خارجه کشور‌های اروپایی سه‌شنبه برگزار می‌شود
  • ناپولی دورتر از همیشه به سهمیه اروپایی
  • بولتون: حمله ایران شکست بزرگ سیاست بازدارندگی اسرائیل و آمریکاست
  • سناتور آمریکایی: در سیاست‌ خارجی خود شکست خورده‌ایم/ بایدن عمدا جنگ اوکراین را طولانی کرده