Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، ابراهیم خدایی روز جمعه در گفتگو با ایرنا در مورد خبری که چند روز گذشته درباره شرکت داوطلبان مبتلا به کرونا در کنکور منتشر شد، دستورالعمل چگونگی حضور این متقاضیان را در آزمون های ۹۹ تشریح کرد.

وی اظهار داشت: یکی از اقدامات معمول سازمان سنجش آموزش کشور در آزمون ها نگاه به افراد خاص و دارای شرایط ویژه است؛ شاید داوطلبی در زندان یا بیمارستان به سر می برد و این سازمان همیشه در بحث های آزمون با آنها مساعدت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با رد شرکت افراد به مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در حوزه های عمومی برگزاری کنکورهای ۹۹، افزود: اگر داوطلبی مبتلا به کرونا شود، سازمان سنجش بر اساس سیاست خود و در محیطی جداگانه آنها را در کنکور شرکت می دهد؛ بسیاری گمان کردند این افراد هم در همان حوزه های تعیین شده برای کنکور حضور می یابند.

معاون وزیر علوم داوطلبانی را که شاید همزمان با آزمون های ۹۹ کرونایی شوند برای شرکت در کنکور به ۲ دسته تقسیم کرد و گفت: دسته نخست در بیمارستان به سر می برند و با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همان محیط بیمارستان امکان شرکت در کنکور برای آنها فراهم می شود؛ گروه بعدی در قرنطینه منزل به سر می برند که آنها هم تحت هیچ شرایطی به حوزه های عادی نمی آیند و بر اساس توافق و هماهنگی وزارت بهداشت، در یکی از محیط های امن مورد تایید این وزارتخانه مانند بیمارستان یا کلینیک برای شرکت در کنکور حاضر می شوند.

خدایی تاکید کرد: با این تدابیر، داوطلبان مبتلا به کووید ۱۹ در محیط های عادی آزمون ها نمی‌آیند.

وی این اطمینان خاطر را به تمامی داوطلبان کنکورهای ۹۹ داد که پروتکل های سفت و سخت بهداشتی برای آزمون ها و حوزه های امتحانی حتی محکم تر از آنچه که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده است، اعمال می شود و تلاش سازمان سنجش بر این موضوع است که افراد در محیطی سالم و امن کنکور دهند البته همه این موارد در روزهای نزدیک به کنکورها برای اطلاع داوطلبان منتشر می شود.

خدایی به اطلاع رسانی رسمی درباره شناسایی افراد مبتلا به کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: اگر فردی اول تیر مبتلا به کرونا شود تا پایان این ماه که مبتلا به این بیماری نمی ماند و در قرنطینه ۱۴ روزه به سر می برد؛ از این رو، سازمان سنجش آموزش کشور ساز و کار نحوه شناسایی این افراد و چگونگی دریافت تاییدیه وزارت بهداشت در روزهای نزدیک به کنکورهای ۹۹ را به صورت رسمی اطلاع رسانی می کند.

تصمیم گیری سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص حضور افراد مبتلا به کرونا شامل تمام های آزمون های امسال از جمله دکتری، کارشناسی ارشد، سراسری، کارشناسی ناپیوسته و کاردانی پیوسته می شود.

کنکور دکتری در ۲۶ تیرماه، کارشناسی ارشد دوم و سوم مردادماه، سراسری ۳۰ و ۳۱ مردادماه همچنین آزمون‌های کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته به صورت همزمان در ۱۴ شهریورماه برگزار می شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کنکور کرونا کووید ۱۹ قرنطینه مبتلا به کرونا کنکورهای ۹۹ سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۵۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان کنکور این نکات را جدی بگیرند

نوبت نخست کنکور ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت برگزار می‌شود و داوطلبان باید نکاتی را مدنظر قرار دهند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نوبت نخست کنکور 1403 در روزهای پنجشنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز دوشنبه 3 اردیبهشت ماه تا روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال خواهد شد.

نکات ویژه کنکوری‌ها برای پذیرش در آزمون فرهنگیان

داوطلبان باید طبق تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند، برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

نکاتی که داوطلبان برای شرکت در کنکور باید مدنظر داشته باشند در اینفوگرافیک زیر قابل مشاهده است:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟
  • آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌ها
  • داوطلبان کنکور این نکات را جدی بگیرند
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت ورد به جلسه کنکور را دریافت کردند
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور
  • فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورید
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها