Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی صباح، بامداد روز جمعه انفجاری مهیب در یک کارخانه تولید مواد آتش‌زا در شمال غرب ترکیه روی داد.

این انفجار در استان ساکاریا ترکیه به وقوع پیوست. مقامات ترکیه در این‌باره گفتند: «در این انفجار دو نفر کشته و ۷۳ نفر دیگر مجروح شده‌اند».

علت این انفجار هنوز مشخص نشده، دود عظیمی پس از این انفجار آسمان ترکیه را فراگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انفجار به حدی قدرتمند بوده که صدای آن در سراسر ساکارای مرکزی شنیده شد. در پی این حادثه آمبولانس‌ها و آتش نشانان فورا به محل اعزام شدند.

«تورگوت بابا اوغلو» شهردار هندک(شهری که در آن این انفجار رخ داده)، در این‌باره به خبرنگاران گفت که در زمان وقوع انفجار حدود ۱۵۰ کارگر در داخل این کارخانه مشغول کار بوده‌اند.

در پی این حادثه، وزرای کشور، بهداشت، خانواده، کار و خدمات اجتماعی به ایالت ساکاریا سفر کردند. رئیس هلال احمر ترکیه از ساکنان نزدیک به منطقه انفجار خواست که در داخل خانه بمانند. از اهالی این شهر همچنین خواسته شده تا پنجره‌های خود را برای ایمنی در برابر انتشار گاز شیمیایی بسته نگه دارند.

این در حالی است که کارخانه مذکور پیش از این نیز در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴ دچار انفجار‌های مشابهی قرار گرفت که در پی آن ۳ کارگر کشته شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انفجار کارخانه شمال غرب ترکیه مواد آتش زا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی واحدهای تولیدی الوند حقوق کارگران را نمی‌دهند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود مهدوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر الوند ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی وگرامیداشت یادشهدا و تسلیت شهادت امیرمومنان (ع) اظهار کرد: شب قدر بزرگ‌ترین سند امامت و تداوم آن در طول زمان است و در روایات فراوانی، وجود شب قدر را در هر زمان دلیل لزوم امامت و بقای آن دانسته ‌اند، لذا سوره قدر به منزله شناسنامه اهلبیت (ع) شمرده شده است.

وی افزود: خواص عصرامامت امیرالمؤمنین (ع)، به علت نفوذ فزاینده ناشی از سوابق درخشانشان، وقتی از جبهه حق جدا شده و به جبهه باطل گرویدند، شمار زیادی از مردم را به انحراف کشاندند؛ آن چنان‌که بنیان ارزش‌ها و باورهای اخلاقی و دینی جامعه صدر اسلام به آسانی فرو پاشید و باورهای ضد اخلاقی و گرایش‌های دنیوی و غیردینی حاکم شد.

امام جمعه الوند با اشاره به فرارسیدن ۱۲ فروردین عنوان کرد: جمهوری اسلامی معجزه‌ای مستمر در عصر حاضر است.

وی با اشاره به حوادث اخیر در غزه عنوان کرد: علی رغم تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس در غزه و با گذشت ۱۸۰ روز از طوفان الاقصی مقاومت از محور مقاومت تبدیل به «شبکه مقاومت» شده و براساس یک تقسیم کار شبکه‌ای باهوشمندی و صبر راهبردی حرکت می‌کنند

حجت الاسلام مهدوی تاکید کرد: هرچه اوضاع گذشته و حال دنیا را نگاه و تحلیل می‌کنیم، می‌بینیم اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین مصداق در دعای مهم «اللَّهُمَّ أَصْلِحْ کُلَّ فَاسِدٍ مِنْ أُمُورِ الْمُسْلِمِینَ» چیزی جز حامیان رژیم سفاک صهیونیستی و حامی بزرگ او شیطان بزرگ، آمریکای جهان‌خوار و مستکبر نیست.

وی با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری ادامه داد: مقام معظم رهبری بعد از گذشت ۴ سال دوباره موضوع جهش در تولید را به عنوان شعار سال برگزیدند اما این ‌بار تأکید ویژه‌ای نسبت به مشارکت مردم در تحقق این جهش داشتند.

امام جمعه الوند بیان کرد: منظور از مردم در شعار سال مردم به مثابه بخش خصوصی، مردم به منزله تشکل‌های صنفی، مردم به مثابه بنگاه‌های خرد و تعاونی‌ها و مهم‌تر از همه، مردم به منزله عموم مردم و توده مردم است.

وی با بیان اینکه باید با یک نگاه جامع به شعار سال نگریست و به هرکدام وزن متناسب آن را بخشید، ادامه داد: از دولت به‌جای مداخله‌گری و تصدی‌گری، همین تنظیم‌گری و تسهیل‌گری انتظار می‌رود.

حجت الاسلام مهدوی بیان کرد: شعار امسال جهش تولید است که رکن اصلی آن کارگر و توجه ویژه به کارگران زحمت کش است.

وی گفت: در راستای جهش تولید باید کارگر نسبت به آینده امیدوار باشد اما عدم توجه به حقوق کارگران و تضییع حقوق کارگران با شعار سال همخوانی ندارد.

امام جمعه الوند اظهار کرد: طبق مراجعات و تماس‌های مختلف کارگران و بررسی‌های صورت گرفته متأسفانه بعضی از شرکت‌ها و کارخانجات در شهر صنعتی البرز چندین ماه است حقوق کارگر را پرداخت نکردند و باعث اخلال در زندگی روزمره این عزیزان شده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: پرداخت حقوق کارگر مطالبه به حق کارگر است که باید توجه و مورد پیگیری قرار گیرد و شایسته است مسؤولان اجرایی و قضائی ورود جدی نسبت به این قضیه داشته باشند.

کد خبر 6064889

دیگر خبرها

  • برخی واحدهای تولیدی الوند حقوق کارگران را نمی‌دهند
  • ترکیه کوریدور شمال به جنوب جدید را می سازد
  • انواع مرخصی در قانون کار: از مرخصی استحقاقی تا مرخصیِ ازدواج و…
  • انفجار مهیب در بندر حیفا/ آژیر‌های خطر فعال شدند
  • انفجار مهیب در بندر حیفا/ آژیرهای خطر فعال شدند
  • شنیده شدن صدای انفجار مهیب در بندر حیفا
  • انفجار مهیب در حیفا
  • شنیده شدن صدای یک انفجار مهیب در بندر حیفا
  • لحظه انفجار مسجد در تبریز؛ فیلم دوربین مداربسته از داخل را ببینید
  • (ویدیو) وزیر کار: کارگرِ کارگران هستیم