Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-20@01:07:31 GMT

پیمان ان‌پی‌تی؛ ایران بماند یا خارج شود؟

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۵۵۹۳

به گزارش خبرآنلاین، افشار سلیمانی در همین رابطه گفت: سیاست ترامپ یارگیری علیه ایران و نگه داشتن آن کشورها در نزد خود است. بدیهی است که آمریکا از برجام خارج شده و اروپا نیز به تعهداتش عمل نمی کند. کسی منکر این مساله نیست اما قاعده نظام بین الملل واقعیت دیگری را بازگو می کند که قدرت محوری و سلطه محوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این چارچوب در صورت عدم سازگاری ایران اتهاماتی علیه کشور مانند ساخت بمب اتمی و غیره مطرح می شود. در تازه ترین مورد شاهد اتهامات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا بودیم که اظهار داشت در صورت عدم تمدید تحریم تسلیحاتی، ایران قادر است تا هواپیماهای جنگی از روسیه و چین خریداری کند. با این تفاسیر ایران را به عنوان مخل صلح و امنیت در دنیا معرفی می کنند. در این سو ایران نیز نباید چنین فرصتی را در اختیار آمریکایی ها بگذارد و با مذاکره باید از این امر جلوگیری کند. برخی در داخل ایران بحث خروج از ان پی تی را معرفی می کنند اما باید پرسید با سوزاندن آخرین برگ، استراتژی بعدی چیست؟ تا کی باید وضع به این حالت ادامه پیدا کند؟! ما نمونه ای مانند کره شمالی را در جلوی چشمانمان داریم که همه این مراحل را طی کرده و بمب اتمی نیز دارد و آمریکا را تهدید به حمله می کند. خب در اینجا نیز باید پرسید که آخر ماجرا به کجا خواهد کشید؟

این کارشناس تصریح کرد: ایران اگر بخواهد عقب نشینی را انتخاب کند ناخداگاه در راستای استراتژی ترامپ حرکت کرده و رئیس جمهور آمریکا نیز همین را می خواهد. همانگونه که سه کشور اروپایی علیه ایران در شورای حکام رای دادند این بار می خواهد بار دیگر آنها را به سمت خود بکشد. اگر چنین امری تحقق پیدا کند اروپایی ها به طور کامل به سمت آمریکا گرایش پیدا خواهند کرد و اگر ایران از ان پی تی هم خارج شود چین و روسیه را نیز از دست خواهیم داد و ماجرا به چند سال قبل باز خواهد گشت؛ دوره ای که شش قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران تصویب شده بود. مهمتر اینکه زمانی که آن شش قطعنامه علیه ایران تصویب شد اوضاع اقتصادی ایران به این شکل وخیم نبود.

منبع: الف

کلیدواژه: علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نکرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز در واکنش به انتشار اخباری درباره حمله ادعایی رژیم صهیونیستی، گفت: آمریکا در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نداشته است.

این اظهارات در واکنش به حادثه بامداد امروز مشاهده چند ریز پرنده در آسمان مرکز ایران، مربوط می‌شود که بلافاصله توسط سامانه‌های پدافندی منهدم شده بودند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: ما حمله بی سابقه ایران به اسرائیل را محکوم کرده و از دو طرف می‌خواهیم که تنش‌ها را کاهش دهند.

دیگر خبرها

  • در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نکرده‌ایم
  • امیرعبداللهیان: در صورت تکرار ماجراجویی رژیم اسرائیل، اقدام حداکثری پشیمان‌ کننده انجام خواهیم داد/ در شرایطی که آمریکا در حمایت از رژیم اسرائیل، خود را در کنار جنگ این رژیم قرار بدهد هیچ تعارفی نخواهیم داشت و منافع آمریکا نیز نمی‌تواند مصون بماند
  • هشدار آمریکا به کارکنان سفارت خود در اسرائیل
  • ریزش بورس آمریکا در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • پاکستان خطاب به جامعه جهانی: تجاوزات اسرائیل نباید بدون مجازات بماند
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند