Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی در مراسم بهره برداری از چند طرح آبرسانی به ۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی دهستان قاهان با اشاره به روحیه جهادی سپاه در انجام امور مختلف اشاره کرد و گفت: همین روحیه جهادی باعث اجرای کارهای بزرگی در کشور شده است که نمونه آن احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس با تولید حدود ۴۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دیدارهای مردمی نمایندگان را به جهت آشنایی با مسائل و مشکلات مردم در تصویب یا عدم تصویب قوانین در مجلس بسیار مؤثر دانست و افزود: دفتر مجمع نمایندگان در شهر دستجرد هم به زودی افتتاح خواهد شد.

امیرآبادی همچنین با حضور در منزل یکی از جانبازان به مشکلات کم آبی روستای کلاغ نشین هم رسیدگی کرد.

این طرح‌ها که با مشارکت بسیج سازندگی سپاه به بهره‌برداری رسید شامل پوشش انهار و لوله‌گذاری جوی قلعه، جیمزقان، کهندان، طینوج، مرمت قنات و تأمین آب شرب روستای زیزگان و ورزنه و برخی طرح‌های دیگر است که مجموعاً حدود ۳ میلیارد تومان هزینه اجرا شده است.

کد خبر 4964808

منبع: مهر

کلیدواژه: قم بهره برداری احمد امیرآبادی آبرسانی ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت شهرکرد بیرجند ایلام استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه مواد مخدر مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری

حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اهمیت روز افزون آب در بخش کشاورزی و وضعیت بارش‌ها در سال آبی جاری دو هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند.

وی افزود: اجرای این میزان سامانه آبیاری تحت فشار با کمک اعتبارات دولتی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همچنین اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در بخش طرح‌های آب وخاک و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری انجام شده است.

برزگر اظهار کرد: اعتبارات سفر رئیس‌جمهور زمینه‌ساز جهش بزرگی در اجرای طرح‌های کشاورزی و همچنین مشارکت بهره‌برداران نیز در روند پیشبرد طرح‌ها بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید

تصویب ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای سامانه‌های آبیاری نوین

وی گفت: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری یکی از روش‌های اصولی و کاربردی مدیریت آب در مزارع است که منجر به افزایش راندمان، بهره‌وری مصرف آب در مزرعه و پایداری تولیدات محصولات کشاورزی می‌شود.

برزگر با تاکید بر اجرای سامانه‌های نوین آبیاری با راندمان بالاتر و مصرف آب کمتر افزود: یکی از موارد مهم و ضروری ارتقای سامانه‌های نوین آبیاری توسعه فناوری‌های نوین در این بخش به شمار می‌رود و در این ارتباط این استان یکی از استان‌های پایلوت در خصوص آبیاری هوشمند در کشور است.

وی تاکید کرد: با توجه به درخواست متقاضیان در این بخش استفاده از سرمایه‌گذار بخش خصوصی کمک شایانی به اجرای این طرح‌ها می‌کند.

برزگر با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری بر اساس درصد تجهیز سطح مزارع به سامانه‌های نوین آبیاری از استان‌های پیشرو و برتر کشور است گفت: بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان تاکنون به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزایش بهره وری و راندمان مصرف آب، افزایش اشتغال و درآمد کشاورزان و مهاجرت معکوس را از مزایای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در استان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از اولویت‌های اساسی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۳ است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری پیشرو در تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید
  • نزدیک به 576 هکتار اراضی ملی به بیت المال بازگشت
  • تجهیز ۲ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین
  • الحاق ۴۰۰ هکتار زمین به محدوده گناباد
  • چرا ادامه تونل غدیر قم بازگشایی نمی‌شود؟