Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای به مناسبت سی و هفتمین سالروز ربایش چهار دیپلمات ایرانی به دست مزدوران رژیم صهیونیستی در لبنان اعلام کرد که به تلاش‌های خود برای تعیین تکلیف سرنوشت این عزیزان ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) و در آستانه۱۴ تیرماه، سی و هفتمین سالروز ربایش چهار دیپلمات ایرانی به دست  مزدوران رژیم صهیونیستی در لبنان بیانیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است:‌ سی و هفت سال از واقعه ربوده شدن ۴ دیپلمات کشورمان  آقایان سید محسن موسوی، احمد متوسلیان، کاظم اخوان و تقی رستگار مقدم، توسط مزدوران رژیم صهیونیستی در نقطه ایست و بازرسی برباره در شمال لبنان در سال ۱۹۸۲ می‌گذرد.همانطور که طی این سال‌ها اعلام شده است، شواهد و قرائن گویای آن است که دیپلمات‌های ربوده شده در لبنان، به نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی تحویل داده شده و متعاقبا به سرزمین‌های اشغالی منتقل شده‌اند و اکنون در زندان‌های این رژیم نامشروع به سر می‌برند.

این بیانیه می‌افزاید: بر همین اساس و با توجه به اشغال لبنان در آن زمان توسط رژیم صهیونیستی که با حمایت کامل آمریکا صورت گرفت، جمهوری اسلامی ایران مسئولیت سیاسی و حقوقی ربایش و این اقدام تروریستی را متوجه رژیم صهیونیستی و حامیان آن می‌داند. 

 در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: به رغم گذشت سال‌های زیادی از این اقدام جنایتکارانه و تروریستی، متاسفانه جامعه بین‌المللی و سازمان‌های مدعی حقوق بشری در قبال این جنایت هیچ اقدام جدی انجام نداده‌اند و رژیم صهیونیستی که همچنان با حمایت آمریکا به جنایات و اقدامات ناقض قوانین بین المللی خود ادامه می‌دهد، از پذیرفتن مسئولیت در این مسئله، طفره می‌رود.

وزارت امور خارجه می‌افزاید: جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از همکاری و اقدامات دولت لبنان برای تعیین سرنوشت چهار دیپلمات مذکور از جمله ارسال نامه برای دبیرکل وقت سازمان ملل در  سپتامبر ۲۰۰۸، که در آن بر ربوده شدن دیپلمات‌های ایرانی تاکید شده است، بار دیگر از مقامات لبنانی و همچنین از دبیرکل سازمان ملل متحد و صلیب سرخ جهانی و دیگر نهادهای بین‌المللی مجدانه می‌خواهد تا به وظیفه ذاتی، حقوقی و انسانی خود در پیگیری این پرونده عمل کنند و تمام تلاش خود را برای روشن شدن وضعیت دیپلماتهای ربوده شده به کار برند و در همین چارچوب، مجددا بر پیشنهاد خود مبنی بر تشکیل کمیته حقیقت یاب از سوی صلیب سرخ جهانی تاکید دارد.

در پایان این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره دیپلمات‌های ربوده شده و تاکید بر ادامه تلاش‌های خود برای تعیین تکلیف سرنوشت این عزیزان، مراتب همدردی خود را با خانواده آنها که سختی‌های زیادی را در طول این سال‌ها متحمل شده و همواره چشم به راه بازگشت آنان به میهن اسلامی بوده‌اند، اعلام می‌کند و امیدوار است که همه اسرا و زندانیان در بند رژیم صهیونیستی بویژه چهار دیپلمات عزیز کشورمان به زودی آزاد شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۴ دیپلمات رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی چهار دیپلمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش جام جم آنلاین، حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که حمله پهپادی سنگینی به رژیم صهیونیستی انجام داده است.

در این بیانیه آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف ان و در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به شهرک عدلون و ترور یکی از رزمندگان، مقاومت اسلامی در ساعت ۱:۴۰ بعد از ظهر امروز سه شنبه ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ در حمله هوایی گسترده با پهپادهای انتحاری مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر فرماندهی یگان ایگوز ۶۲۱ را در پادگان شراگا در شمال شهر اشغالی عکا هدف قرار دادند و تلفات قطعی به آن وارد کردند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از رهگیری ۳ هدف هوایی در آسمان نهاریا و عکا خبر داد.

پیش از این رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند پایگاهی نظامی در یکی از شهرک‌های ساحلی در شمال فلسطین اشغالی از جنوب لبنان هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

این منابع تاکید کردند که پهپادها دقیقاً به هدف اصابت کردند.

به دنبال این حمله دود غلیظی در شمال حیفا مشاهده شده است.

دیگر خبرها

  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • واکنش طالبان به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • ببینید | حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا