Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-03-28@23:31:41 GMT

نرخ بیکاری ژاپن باز هم بیشتر شد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۵۷۷۰

نرخ بیکاری ژاپن باز هم بیشتر شد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، برای پنجمین بار در طول سال جاری نرخ بیکاری در سومین اقتصاد بزرگ جهان افزایشی شده است؛ به گونه ای که طبق اعلام وزارت ارتباطات و امور داخلی، نرخ بیکاری در ژاپن تا پایان ماه می با ۰.۳ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۲.۹ درصد رسیده است. با در نظر گرفتن فاکتورهای فصلی شمار بیکاران ژاپنی در حال حاضز حدود یک میلیون و ۹۷۰ هزار نفر برآورد می شود که ۱۷۰ هزار نفر بیشتر از شمار بیکاران ثبت شده در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام مرکز آمار ژاپن، در ماه می ۵۴۰ هزار نفر از شاغلین کار قبلی خود را ترک کرده‌اند و ۱۳۰ هزار نفر نیز اخراج شده‌اند. شمار کسانی که برای نخستین بار در جست و جوی کار بوده‌اند نیز با ۱۰ هزار نفر کاهش نسبت به ماه قبل به ۳۵۰ هزار نفر رسیده است.

هم‌چنین طبق اعلام این وزارتخانه ژاپنی، شمار شاغلین تا پایان ماه می با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۶۶ میلیون و ۲۹۰ هزار نفر رسیده است. همچنین طبق آمار جداگانه منتشر شده توسط وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن، نرخ موجودیت شغلی به ۱.۳۲ رسیده است که نشان می دهد به ازای ۱۰۰ فرد جویای شغل، ۱۳۲ فرصت شغلی وجود دارد.

متوسط نرخ بیکاری ژاپن در بازه زمانی ۱۹۵۳ تا۲۰۱۹ معادل ۲.۷۲ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن ۲۰۰۲ با ۵.۵ درصد  و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به نوامبر ۱۹۶۸ با یک درصد بوده است.

از سوی دیگر نرخ بیکاری تایوان تا پایان ماه می به ۴.۱۶ درصد رسید که این نرخ، ۰.۸ درصد بیشتر از نرخ بیکاری ماه قبل و بزرگ ترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور از اکتبر ۲۰۱۳ تاکنون محسوب می‌شود. طی این مدت شمار بیکاران با ۷۰۰۰ نفر افزایش به ۴۹۸ هزار و ۱۲۴ نفر رسیده است.  

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: بیکاری ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۵۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم در کدام استان بیشتر است؟

فرارو- نرخ تورم عمومی در استان آذربایجان غربی نسبت به بقیه استان‌ها بیشتر اعلام شده است. بااینکه مرکز آمار از عددی نزدیک ۳۲ درصد به عنوان نرخ تورم عمومی در سال ۱۴۰۲ یاد می‌کند، اما داده‌های رسمی مشخص می‌کند سرعت رشد قیمت‌ها در آذربایجان غربی اندکی بیشتر از سایر استان‌ها بوده.

به گزارش فرارو؛ تهران برخلاف تصور عموم، از این لحاظ جایی بین استان‌های صدرنشین ندارد و در طرف مقابل کمترین میزان تورم در استان سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است. جدید‌ترین آمار‌های رسمی مشخص می‌کند در سال گذشته، هتل و رستوران، آموزش و مسکن بیشترین سرعت رشد هزینه‌ها را داشتند و اصلاحا جلوتر از تورم حرکت کردند.

نرخ تورم عمومی؛ ۳۲.۳ درصد

نرخ تورم عمومی که تعبیر درست آن نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه است، در پایان اسفند پارسال به ۳۲.۳ درصد رسید. موضوعی که مشخص می‌کند میزان افزایش هزینه خانوار ایرانی در آخرین ماه سال ۱۴۰۲، به اندازه ۳۲.۳ درصد نسبت به اسفند ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده.

نرخ تورم عمومی که معمولا به شکل ماهانه از سوی مرکز آمار ایران اعلام می‌شود، شامل همه‌جور هزینه‌ها اعم از اقامت در هتل و خوردن غذا در رستوران و هزینه‌های مربوط به خرید بسته اینترنت و ارتباطات می‌شود و داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد رقم ۳۲.۳ درصدی که در اسفند به ثبت رسیده، کمترین سطح از تیرماه سال ۹۹ به این طرف است.

نرخ تورم عمومی در ماه‌های ابتدایی سال گذشته تا مرز ۵۵ درصد بالا رفت بود، اما نهایتا با اتمام سال ۱۴۰۲ در محدوده ۳۲ درصد به کارش پایان داد.

نرخ تورم خوراکی در پایان سال گذشته حدود هفت درصد کمتر از تورم عمومی بوده است

سبقت هزینه‌های آموزش و مسکن از تورم عمومی

نرخ تورم به شکل متوسط نزدیک ۳۲ درصد اعلام شده، اما بررسی‌های مرکز آمار ثابت می‌کند سرعت رشد قیمت‌ها در همه بخش‌ها یکسان نیست و مثلا میزان افزایش هزینه‌ها در قسمت آموزش و مسکن نسبت به حمل‌ونقل بیشتر بوده است.

نرخ تورم حوزه آموزش در سال گذشته ۴۱.۴ درصد و نرخ تورم مسکن ۴۱.۲ درصد به ثبت رسیده است. موقع اقامت در هتل و خوردن غذا در رستوران، هزینه‌های جداگانه‌ای از ما دریافت می‌شود و همین اتفاق باعث می‌شود معمولا نرخ تورم در این بخش بیشتر از بقیه موارد باشد. طوریکه در پایان ۱۴۰۲ نیز نرخ تورم هتل و رستوران تقیریبا ۵۰ درصد یعنی حدود ۱۸ درصد بیشتر از تورم عمومی بوده است.

نرخ تورم در طرف مقابل در حوزه ارتباطات کمتر از بقیه قسمت‌ها تخمین زده شده است؛ کمتر از ۱۸ درصد. آنطرو که مرکز آمار می‌گوید، هزینه‌های مربوط به خوراکی و بهداشت و درمان نیز با سرعتی کمتر از نرخ تورم عمومی در سال گذشته حرکت کرده و این اتفاق در حوزه‌های دیگری مثل تفریح و فرهنگ، دخانیات و پوشاک و کفش برعکس بوده است.

تفاوت نرخ تورم در ۳۱ استان کشور

نرخ تورم عمومی در استان‌های مختلف کشور تفاوت دارد و طبق بررسی‌های مرکز آمار بیشترین میزان افزایش قیمت‌ها در سال گذشته به مردم ساکن استان آذربایجان غربی تحمیل شده است.

نرخ تورم عمومی در استان آذربایجان غربی در پایان سال ۱۴۰۲ دقیقا ۳۶.۷ درصد محاسبه شده است که این عدد ۴.۴ درصد بالاتر از نرخ تورم عمومی در کل کشور است.

نرخ تورم عمومی از این نظر، بعد آذربایجان غربی به ترتیب در استان‌های اردبیل و ایلام (۳۵.۷ درصد)، اصفهان و کرمان (۳۵.۲ درصد) و یزد (۳۵ درصد) بیشتر احساس شده و بد نیست بدانید تهران جایی در این فهرست ندارد.

نرخ تورم عمومی در استان تهران حدود ۳۱.۲ درصد به ثبت رسیده است؛ ۱.۱ درصد زیر تورم عمومی. در استان سیستان و بلوچستان نیز نرخ تورم عمومی کمتر از بقیه استان‌ها اعلام شده و این شاخص فعلا چیزی نزدیک ۲۲ درصد است.

تفاوت نرخ تورم در ۳۱ استان کشور

استان

نرخ تورم

آذربایجان شرقی

31.9 درصد

آذربایجان غربی

36.7 درصد

اردبیل

35.7 درصد

اصفهان

35.2 درصد

البرز

34.9 درصد

ایلام

35.7 درصد

بوشهر

27.2 درصد

تهران

31.2 درصد

چهارمحال و بختیاری

31.1 درصد

خراسان جنوبی

33.7 درصد

خراسان رضوی

32.5 درصد

خراسان شمالی

29.7 درصد

خوزستان

32.3 درصد

زنجان

27.2 درصد

سمنان

30.9 درصد

سیستان و بلوچستان

22.2 درصد

فارس

33.0 درصد

قزوین

34.3 درصد

قم

31.1 درصد

کردستان

34.8 درصد

کرمان

35.2 درصد

کرمانشاه

33.1 درصد

کهگیلویه ‌و بویراحمد

34.0 درصد

گلستان

31.0 درصد

گیلان

33.8 درصد

لرستان

30.7 درصد

مازندران

30.7 درصد

مرکزی

30.3 درصد

هرمزگان

34.6 درصد

همدان

29.4 درصد

یزد

35.0 درصد

دیگر خبرها

  • بیکاری ۸۳ درصد از جوانان هند
  • کاهش شمار جان باختگان و مصدومان تصادفات در راه‌های استان تهران
  • نرخ تورم در کدام استان بیشتر است؟
  • کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اختیارات هیئت مذاکره کننده را بیشتر کرد/ شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار نفر رسید/ نظامیان صهیونیست به قتل، غارت و تجاوز در بیمارستان شفا ادامه می‌دهند/نیروهای قسام اشغالگران و ادوات جنگی صهیونیست‌ها در اطراف بیمارستان شفا را درهم کوبی
  • رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری ترکیه در ۲۰۲۳
  • کاهش نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ سال
  • نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ ساله اخیر رسید
  • حجم آب سد تنگ حمام به بیش از ۱۰۰ درصد پُرشدگی رسیده است
  • نرخ بیکاری ترکیه رکورد ۱۰ ساله را شکست
  • توجه ویژه به کالای ته‌لنجی و تعاونی مرزنشینان در استان بوشهر