Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-03-28@18:37:21 GMT

امام جمعه کرج: کار آمریکا تمام‌شده است

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۵۷۸۹

امام جمعه کرج: کار آمریکا تمام‌شده است

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه مکتوب این هفته کرج افزود: بنابراین امام هشتیم برای  فهماندن این مطلب که علمِ امام به منبع لایزال علم الهی متصل است از همه فرصت‌ها و لو با مناظره و پاسخ به سوالات شرعی و اعتقادی مردم استفاده می کرد.

وی ادامه داد: این را هم باید توجه داشت که فهم مقام عصمت و ملکوتی امامت به‌سادگی برای انسان محقق نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دربیانی به شیعیان فرموده‌اند: «امامت منزلتش والاتر، شانش بزرگ‌تر، مقامش عالی‌تر، مرتبه‌اش بلندتر و ژرفایش عمیق‌تر از آن است که عقل‌ها به آن برسد و اندیشه‌ها آن ‫را دریابند. امام همانند خورشید فروزانی است که خود در کرانه افق و دور از دسترس و چشم‌انداز است. و نورش سراسر هستی را فراگرفته است. امام همان ماه تابان، چراغ فروزان، نور درخشان و ستاره رهنما در ظلمت شب‌ها برای رهگذر شهرها و کویرها و گرداب بر تلاطم دریاهاست.

جوانان از سیره علمی، اخلاقی امام رضا (ع) الگوبرداری کنند

وی خاطرنشان کرد: امروز جمعه ۱۳ تیر مصادف با یازدهم ذی‌القعده و آخرین روز از ایام پر خیر دهه کرامت؛ امام رضا علیه‌السلام، سال ۱۴۸ قمری در شهر مدینه و در بیت امام هفتم حضرت موسی بن جعفر (ع) به دنیا آمد و موجب شادی قلوب مؤمنان و ارادتمندان به خاندان اهل‌بیت (ع) شد. امام غریبی که مشهدش این روزهایی که کرونا اجازه حضور گسترده نمی‌دهد باز چشم‌وچراغ عاشقان و نور امید ایرانیان است.

امام جمعه کرج تاکید کرد : زیارت بامعرفت حضرت به فرموده امام صادق علیه‌السلام ثواب زیارت رسول گرامی اسلام را دارد و  همه به‌خصوص جوانان عزیز با دقت، تفکر و تدبر در سیره و سبک زندگی معصومین به‌ویژه امام رضا (ع)، برای زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی خود الگوبرداری کرده و برای طی مسیر از آن نور الهی بهره ببرند.

وی ادامه داد: امام هشتم در طول مدت بیست‌ساله‌ی امامت خود با شرایط اجتماعی و فرهنگی که مواجه بود با استفاده از قرآن و سیره رسول اکرم و آباء گرامش و عمل به آموزه‌های اخلاقیِ دین و سلوک معنوی که شایسته مقام امامتشان بود و در رفتار حاکمان چیزی از آن دیده نمی‌شد، حرکت عظیمی را برای نشر احکام دین و معارف اهل‌بیت و به‌خصوص بحث امامت و جایگاه شامخ و رفیع امام طراحی کردند و نتیجه‌اش این شد که همه مردم با تمام وجود، برگزیده بودن امام را حس کردند و بادل به آن حضرت ایمان داشتند و اطاعتش می‌کردند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، در اثر این شیوه رفتاری و مبارزاتی حضرت در دوران امامت، شاهد آن هستیم که محبت اهل‏ بیت (ع) همه‏ گیر شده است؛ حضور آن‏ها و وجود آن‏ها در جامعه‏ی اسلامی به اعماق دل‏های مردم نفوذ پیداکرده است. پس یکی از روش‌های مبارزه حضرت با ظالمان دوران همین ارائه سبک زندگی اسلامی و عمل به آن بود.

کار آمریکا تمام‌شده است 

امام جمعه کرج در ادامه اظهار داشت: اتفاقاتی که در عراق می‌افتد باید برای مسئولین و گروه‌های مختلف آن کشور درس باشد که هرگز از اتحاد و انسجام بین خود فاصله نگیرند که رخنه را قطعا دشمنان پر می‌کنند. اعتماد به دشمن و به‌خصوص آمریکا نتیجه‌اش ذلیل شدن و از دست دادن همه منافع ملت عراق خواهد بود. آمریکا این را فهمیده و می‌داند که باید هرچه زودتر و قبل از اینکه بیشتر مفتضح شود از این منطقه برود و برای او آینده‌ای در این منطقه متصور نیست. اما گمان می‌کند که اگر به اختلافات دامن بزند برای او فرصتی فراهم می‌شود.

وی افزود :به نظر بهترین راه برای مسوولان عراق عمل به مصوبه پارلمان و پیمانی است که با مردم مبنی بر اخراج آمریکایی‌ها بسته‌اند می‌باشد. البته همان‌طور که ملاحظه می‌کنید آمریکا مواجه با مسایل فراوانی است که در داخل و خارج گرفتارش کرده است.

آیت الله حسینی همدانی گفت: همه شنیدید که چند روز پیش در شورای امنیت سازمان ملل مورد اعتراض و انتقاد قرار گرفت و نتوانست اجماعی به نفع خودش برعلیه ایران درست کند، این‌ها حاکی از آن است که کار آمریکا تمام‌شده است. اما متأسفانه عده‌ای فرصت‌طلب و واداده سیاسی که نه بنیه علمی دارند و نه تقوای سیاسی، با خوش‌رقصی تا می‌بینند اربابانشان در حال مرگ هستند اقدام به تنفس مصنوعی می‌کنند که شاید مرده احیا شود.

وی اضافه کرد: از گوشه و کنار سروصدا می‌کنند و حرف آمریکاییها را تکرار می‌کنند و به تحریم ملت و نظام و مشکلات موجود به نفع دشمنان کمک می‌کنند. با فرافکنی و بیانات سخیف، ایجاد دوقطبی‌های کاذب و القاء مطالب خلاف واقع و تفرقه‌افکنانه، اشتباهات خود و همراهانشان را به گردن دیگران می‌اندازند تا شاید طرفی ببندند و بین مردم و حاکمیت مقابله‌ای ایجاد کنند، که البته مردم ما هوشیارند و خوب می‌فهمند که این حرف‌ها سرریز چه تفکری است و این عقیده هر وقت که قدرت داشته تا امروز چه بلائی بر سر ملت و نظام آورده است.

امام جمعه کرج بیان داشت: امروز همه آحاد مردم از اقشار مختلف باتحمل تمام سختی‌های اقتصادی و مشکلات دیگر بر این باور هستند که نباید به آمریکا اعتماد کنند و لذا زیر بار فشار مذاکره و ارتباط با آمریکا نخواهند رفت. جبهه واحدی که توسط عناصر داخل و خارج برای فشار بر ملت و نظام مهیا شده و هرروز عرصه را تنگ‌تر می‌کنند که طرح آمریکائی براندازی یا مذاکره را به هدف خودش نزدیک‌تر کنند بدانند که خود را به‌زحمت انداخته‌اند. دچار توهم شده‌اند، مگر فرزندان خمینی و خامنه‌ای مرده باشند تا شما به اهدافتان نزدیک شوید.

وی در ادامه خطبه این هفته خود تذکر داد : به کسانی که نوک پیکان را به سمت امام جامعه گرفته‌اند که شاید بتوانند مسیر مستقیم انقلابیون را منحرف کنند و به این وسیله نیروهای ارزشی و انقلابی را کلافه کنند و مجبور به ورود در مسیر انحرافی آنان کنند و برای خود و اطرافیانشان وقت بخرند، سخت در اشتباه هستند ولو کینه‌توزانه نامه بنویسند و سیاه نمائی کنند و به دشمن گرا دهند که راه نفوذ کجاست!! ما ضمن پاسخ مستند به یاوه‌گویی‌ها از مسایل اصلی و مطالبه گری فاصله نمی‌گیریم. و هشدار می‌دهیم که از عاقبت کار خود بترسید و در مسیر مردم و انقلاب حرکت کنید.

مراقب جنگ رسانه‌ای دشمن باشید

وی یاد آورشد: مواظب جنگ روایت‌ها و جنگ اراده‌ها و مارپیچ سکوت باشید. فضای مجازی که ابزاردست این گروه است دائما یاس و ناامیدی را القاء می‌کنند و با روایت‌های دروغ و ناامیدکننده طرف مقابل خود را به حالت انفعال می‌اندازند و از او اقدام می‌خواهند.

امام جمعه کرج گفت: این قاعده را یادتان باشد هر کاری که آمریکا و دشمنان را عصبانی می‌کند قطعاً تیری بوده که به هدف خورده است اگرچه عده‌ای در داخل با زبان خیرخواهی حتی همان حرف آمریکا را بزنند. مثل فروش نفت به ونزوئلا که این‌همه برای ایران آورده‌های مادی و معنوی داشت. استکبار و آمریکا را ناراحت کرده و دوستان انقلاب را خوشحال و امیدوار کرده، ولی متأسفانه در داخل بعضی‌ها به نحو دیگر حرف دشمن را تکمیل می‌کنند. این همان جنگ روایت‌هاست، بصیر باشید.

وی افزود: دشمن با استفاده از همه ابزارهایش، کاری را که می‌خواهد در آینده انجام دهد برای مردم عادی جلوه می‌دهد و حساسیت نسبت به آن را می‌گیرد، بنابراین به هر وسیله‌ای القاء می‌کند که می‌خواهد در آینده چنین شود و چنان شود و دیگران هم همین حرف‌ها را ناخواسته و بی‌توجه تکرار می‌کنند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: باید متوجه باشید که کسانی که تا امروز به حال مردم هیچ سودی نداشته‌اند جز اینکه مشکلات را بیشتر کرده‌اند قابل‌اعتماد نیستند ولو در لباس خودی باشند. مگر مشکلات اختلاس‌ها و حقوق‌های نجومی و امثال این‌ها را بیگانگان انجام دادند،  افرادی بودند که در لباس خودی نفوذ کردند و ضربه زدند و برای نظام و مردم مشکل درست کردند و امروز که به مبارزه با آن‌ها اقدام شده جور دیگری اذهان مردم را تخریب می‌کنند.

وی تاکید کرد: از همین‌الان دقت خود را بالا ببریم در مسایل  پیش رو که داریم درست تصمیم بگیریم تا در چرخه دشمن نچرخیم و خواسته‌اش را دامن نزنیم. آنچه امروز مهم است و موضوع اصلی کشور است حل مشکلات معیشتی، اقتصادی، مهار گرانی، کنترل بازار و مسایل فرهنگی است که احتیاج به بکار گیری افراد مجاهد، انقلابی و با اهتمام دارد.

تعطیلات مجلس به ضرر جامعه است

وی در ادامه بیان داشت: نکته‌ای راجع به مجلس عرض می‌کنم و آن اینکه عزیزان فکری برای تعطیلات مجلس (تابستانه و حوزه انتخابیه) داشته باشید واقعا به ضرر جامعه است با مشکلات فراوانی که احتیاج به تصمیم دارد. به آقایان مرخصی داده شود بدون اینکه مجلس تعطیل و یا از نصاب برای رای‌گیری بیفتد.

وی افزود: گاهی دیده می‌شود اتفاقات مهمی در کشور مطرح است که باید تصمیم فوری گرفته شود ولی مجلس در مرخصی است بعد هم که آمدند، تصمیم‌گیری آن تأثیر لازم را ندارد.

امام جمعه کرج همچنین گفت: در استان البرز  ۱۷ تیر امسال مصادف با ۱۵ ذی‌القعده سال ۱۲۶۴ یا ۱۲۶۳ قمری فقیه بزرگوار حضرت آیت‌الله ملا محمدتقی برغانی معروف به شهید ثالث در حال عبادت به شهادت رسید. یاد این شخصیت برجسته علمی که از مفاخر شیعه و متولد این منطقه است را گرامی می‌داریم.

لزوم برخورد جدی با متخلفان منابع آبی

وی اضافه کرد: مساله  آب را در استان جدی بگیرید در مصرف و بهره‌برداری ملاحظات لازم را داشته باشید. مسئولین محترم هم باکسانی که در مورد آب تخلفاتی دارند با جدیت برخورد کنند تا حقوق عامه ضایع نشود. در ضمن به وضعیت قطعی آب در مناطق مختلف رسیدگی جدی شود. با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح آب‌رسانی صورت پذیرد که نارضایتی فراهم نشود و قطعی آب از قبل اعلام شود .

آیت الله حسینی همدانی خاطرنشان کرد: ۱۶ تیر روز مالیات است. اینجا تذکر این نکته را لازم می‌دانم که عرض کنم. قسمتی از درآمدهای مالیاتی مستقیما به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود که می‌توانند وقتی در ساخت و تکمیل پروژه‌ها استفاده کردند، اعلام کنند با مالیات مستقیم مردم ساخته‌شده، این اقدام مردم را خوشحال و دلگرم می‌کند.

شوراهای شهر گزارش عملکرد خود را به مردم ارائه دهند

وی ادامه داد: دستگاه‌های مختلف در محدوده وظائف هم دخالت نکنند. شوراهای شهر حق‌دارند از شهردار سؤال کنند و اگر قانع نشدند او را تغییر بدهند و فرد صالحی که به حال مردم نافع هست را انتخاب کنند. البته نباید اجازه بدهند که افرادی از خارج استان برای آنان تصمیم سازی کنند.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت:  خیلی مناسب است با توجه به اینکه آرام‌آرام به آخر دوره‌ی شوراهای شهر می‌رسیم، عزیزان گزارشی از عملکرد خود برای مردم آماده کنند و بفرمایند با داشتن فرصت و بودجه‌هایی که در اختیار بوده چه خدماتی و یا چه فرصت‌هایی برای خدمت بیشتر را فراهم کرده‌اند.

امام جمعه کرج در پایان ضمن تشکر مجدد از کادر پزشکی استان به خاطر زحمات فراوانی که می‌کشند افزود : به خاطر شیوع دوباره ویروس کرونا از مردم عزیز استان می‌خواهم که مثل دور اول نکات بهداشتی و خود مراقبتی و تذکرات مسوولان  را جدی بگیرند. اگر درست عمل نکنیم گستردگی بیماری مشکلات اقتصادی را بیشتر خواهد کرد.

به علت شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های اکید مسوولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی مبنی بر پرهیز از برگزاری تجمعات باهدف جلوگیری از گسترش بیماری که منجر به توقف موقت برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شده است، آیت‌الله حسینی همدانی در قالب هجدهمین خطبه مکتوب جمعه توصیه‌ها و تذکراتی را بیان فرمودند.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از عدم ارسال کامل اطلاعات مربوط به احتمال حمله تروریستی به مسکو، از سوی آمریکا خبر داد.

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که آمریکا تمامی اطلاعات مربوط به حمله تروریستی به مسکو را در اختیار دولت روسیه قرار نداده است.

این رسانه آمریکایی مدعی شد فقدان اعتماد میان آمریکا و روسیه مانع از آن شد که واشنگتن تمام اطلاعاتی را که در مورد حمله تروریستی قریب الوقوع در مسکو در اختیار داشت، با روس ها به اشتراک بگذارد.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است که روابط خصمانه میان واشنگتن و مسکو، مقامات آمریکایی را از به اشتراک گذاشتن هر گونه اطلاعاتی در مورد این توطئه، باز داشت.

به ادعای این رسانه آمریکایی، واشنگتن ظاهراً اطلاعات خود را از ترس مطلع شدن مقامات روسی از منابع اطلاعاتی یا روش‌های آن‌ها، نزد خود نگه داشت.

پیشتر در ماه مارس، سفارت آمریکا در مسکو به شهروندان آمریکایی در مورد حمله تروریستی احتمالی در روسیه هشدار داده بود.

چهار مرد مسلح جمعه گذشته با حمله به سالن کنسرت شهر مسکو، مردم حاضر در آنجا را به گلوله بستند. در نتیجه این حمله ۱۴۳ تن تاکنون کشته شده اند.

کد خبر 6064448

دیگر خبرها

  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد
  • روحانیون و ائمه جماعات ورامین با آیت الله محمودی نماینده ولی فقیه دیدار کردند
  • نشست هماهنگی راهپیمایی روز قدس در مهریز
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • جشن روزه اولی‌ها در خضرآباد
  • آمریکا با تحریم دارو‌های کودکان سرطانی و پروانه‌ای ناجوانمردی را به اوج رسانده است
  • لازمه تحقق شعار سال مشارکت مردم است
  • مردم و دولت برای رفع مشکلات اقتصادی کمر همت ببندند
  • گستردن سفره‌های افطاری علوی در شهرستان مرند