Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@22:16:04 GMT

توزیع ۱۲۰۰ بسته بهداشتی بین مصدومان شیمیایی سردشت

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۵۸۲۱

توزیع ۱۲۰۰ بسته بهداشتی بین مصدومان شیمیایی سردشت

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: تا کنون در شهرستان سردشت سه مرحله توزیع اقلام بهداشتی توسط جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی انجام پذیرفته و در مجموع یک هزار و ٢٠٠ بسته بین مصدومین و جانبازان شیمیایی توزیع شده است.

زکریایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کوید ١٩ و تاثیر این بیماری بر روی افراد دارای بیماری های مزمن و مشکلات تنفسی نباید از توجه به قشر جانباز و مجروحیـن شیمیایی غافل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: سردشت اولین شهرستان جهان است که مورد حملات شیمیایی قرار گرفته و بسیاری از هموطنان در همان زمان و تعدادی هم بعدها به علت عوارض آن به شهادت رسیده اند.

زکریایی ادامه داد: بیش از ۱۵۰۰ مصدوم و جانباز شیمیایی در حال حاضر در این شهرستان با عوارض بیماری زندگی می کنند که بسیاری از این جانبازان مصدومین شیمیایی تنفسی و بالای ۷۰درصد جانباز هستند.

این مسوول اضافه کرد:  این مصدومان در برابر بیماری کرونا بسیار آسیب پذیر بوده و باید تحت مراقبت‌های خاص و ویژه قرار گیرند. 

وی اعلام کرد: لذا بر همین اساس و به دستور ریاست جمعیت هلال احمر و هماهنگی با ریاست سازمان داوطلبان کشور جهت پیشگیری از ابتلای مصدومین شیمیایی سردشت به کرونا، با حضور و نظارت مستقیم سرپرست جمعیت هلال احمر استان، فرماندار سردشت و رئیس بنیاد شهید شهرستان سومین مرحله توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مصدومان شیمیایی سردشت توسط جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی انجام شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در این خصوص افزود : تا بدین لحظه در شهرستان سردشت سه مرحله توزیع اقلام بهداشتی توسط جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی انجام پذیرفته و در مجموع یک هزار و ٢٠٠ بسته بین مصدومین و جانبازان شیمیایی توزیع شده است.

وی افزود : علاوه بر توزیع بسته های بهداشتی توسط معاونت داوطلبان این جمعیت، اعضای جوانان با رعایت کامل فاصله اجتماعی و پروتکل های ایمنی در مقابل بیماری کووید ١٩ اقدام به توزیع بروشورهای آموزشی و ارائه آموزشهای خانه به خانه کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی جانباز سردشت جانبازان شیمیایی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۵۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مانور امداد و نجات در کوهستان شبانه به همت هلال احمر آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:مرحله دوم مانور لحظه صفر امداد و نجات در کوهستان با حضور ۱۰ نفر از نجاتگران تیم واکنش سریع معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی باسناریو سقوط و گیر افتادن مردی ۶۰ ساله در صخره‌های ارتفاعات بز سینا در ۵۴ کیلومتری جنوب غربی ارومیه و واقع در دهستان مرگور با ارتفاعی بالغ بر ۳۴۸۰ متر انجام شد.

وی افزود:برگزاری مانور‌های لحظه صفر و کارگاه‌های توان افزایی باعث افزایش مهارت نیرو‌های امدادی، افزایش آگاهی، مقابله و ارزیابی در حوادث می‌شود.

دیگر خبرها

  • حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند
  • حادثه رانندگی در محور خوی-مرند
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان
  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • مصدومیت دو تن در سانحه رانندگی محور مهاباد- سردشت
  • ارسال ۷۰۰ بسته موادغذایی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارسال ۷۰۰ بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • بهره مندی بیش از ۱۸۵هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری
  • حادثه رانندگی در محور خوی_چایپاره
  • برگزاری مانور امداد و نجات در کوهستان شبانه به همت هلال احمر آذربایجان غربی