Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا محبوب‌فر عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت هشدار اصفهان در مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: اگر در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی الزامات و جدیت کافی به عمل نیاید در هفته آینده استان اصفهان به وضعیت قرمز خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: تاکنون ۹ شهر در استان اصفهان وضعیت نگران کننده‌ای نسبت به بیماری کرونا دارد و بسیاری از بیمارستان‌ها در مدار درمان بیماران کرونا قرار گرفته‌اند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با اعلام وضعیت نامطلوب شهر اصفهان در مقابله با بیماری کرونا تصریح کرد: شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، کاشان، آران و بیدگل، نجف آباد، مبارکه، شاهین شهر با افزایش چشمگیر ابتلاء به کرونا مواجه هستند.

او بیان داشت: چنانچه سیاست دولت از ابتدا بر استفاده از ماسک استوار بود امروزه شاهد موج گیری مجدد کرونا نبودیم.

محبوب‌فر موج جدید بیماری کرونا را به افراد بالای ۶۰ سال با سابقه بیماری زمینه‌ای محدود نکرد و گفت: متأسفانه بیماری کرونا کودکان و به ویژه جوانان را در استان اصفهان درگیر کرده است.

او اضافه کرد: عدم پایبندی شهروندان به مسئولیت اجتماعی در استفاده از ماسک و دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی از عدم هماهنگی دولت با شیوع کرونا از ابتدا تاکنون برمی گردد.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا خبرنگاران را یکی از آسیب پذیرترین اقشار جامعه را نسبت به بیماری کرونا معرفی کرد و گفت: اغلب خبرنگاران از امکانات حداقلی از ایاب و ذهاب گرفته تا نبود بیمه رنج می‌برند و حضور آن‌ها در نشست‌های خبری می‌تواند زمینه ابتلاء به کرونا را در این قشر آسیب پذیر تشدید کند.

او افزود: با توجه به اینکه میزان شیوع بیماری کرونا در اجتماعات، مراسم‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و مکان‌های دربسته بیشتر است توصیه می‌شود برگزاری نشست‌های خبری به صورت مجازی و دورکاری انجام شود.

محبوب‌فر به کمبود الزامات و ضمانت در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: چنانچه شهروندان به مسئولیت اجتماعی پایبند نباشند و روند صعودی ابتلاء در استان اصفهان ادامه داشته باشد با توجه به اختیار تام ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان نیاز است که نهاد‌های نظامی در کنترل این بیماری اقدام کنند.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا استفاده از ماسک موج جدید بیماری کرونا مقابله با کرونا استان اصفهان بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیماری های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است

به گزارش خبرنگار مهر، ودود اسحق زاده صبح سه شنبه در نشست ساماندهی ایستگاه های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در اردبیل اظهار کرد: یکی از آسیب‌های جدی در جامعه رشد بیماری‌های غیرواگیر همچون فشار خون و چاقی است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه ورزش همگانی میان اقشار مختلف در جلوگیری از آن نقش دارد، خاطرنشان کرد: به منظور گسترش سلامتی، نشاط و شادابی جسم به دنبال ایجاد بسترهای مناسب ورزشی در محلات و بوستان ها با تقویت ایستگاه های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی هستیم.

رییس هیات ورزش های همگانی استان اردبیل متولی بسترسازی ورزش همگانی را شهرداری اعلام کرد و گفت: در کنار شهرداری تامین مربی ایستگاه ها با هیات ورزش های همگانی است که تلاش می کنیم تا با انتخاب مربیان در این ایستگاه ها نشاط و شادابی را به بوستان ها بیاوریم.

وی اهداف ورزش های همگانی را یادآور شد و تصریح کرد: حفظ سلامت روحی و جسمی جامعه، ایجاد نشاط عمومی و شادابی جامعه و فراهم کردن فرصت تفریحات سالم برای همه از جمله این اهداف است.

اسحق زاده بیان کرد: به زودی دوره مربیگری ورزش روزانه نیز برگزار خواهد شد و با حضور این مربیان در ایستگاه ها و با انجام صحیح حرکات ورزشی از آسیب دیدگی شرکت کنندگان جلوگیری خواهیم کرد.

کد خبر 6086393

دیگر خبرها

  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • تصاویر ترانه علیدوستی در بیمارستان را باور نکنید
  • رشد بیماری های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا