Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سرهنگ دوم عبدالوحید ملک آرا مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان اظهار داشت: ۱۰ تیم تخصصی، عمومی و دندانپزشکی شهید دکتر رهنمون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان، سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان، کانون بسیج جامعه پزشکی و شبکه بهداشت و درمان ازنا به مدت دو روز به منطقه عشایری دره تخت از توابع شهرستان ازنا اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این تیم شامل دو متخصص داخلی، دو متخصص اطفال، دو متخصص زنان و زایمان، متخصص قلب و عروق، جراح عمومی، پنج پزشک عمومی، سه دندانپزشک، بهداشت محیط، ماما، کارشناسان واحد پیشگیری مبارزه با بیماری‌ها، کارشناس تغذیه، اورژانس ۱۱۵، آزمایشگاه و داروخانه بود که جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به اهالی عشایرنشین اعزام شدند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به ارائه خدمات انجام شده در این اعزام عنوان کرد: ویزیت رایگان همراه با دارو، آموزش و مشاوره به‌صورت رایگان به اهالی این منطقه انجام شد.

او با بیان ارائه خدمات آزمایشگاهی در این اعزام تصریح کرد: علاوه بر خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات دندانپزشکی به اهالی منطقه عشایرنشین به مدت دو روز به صورت رایگان ارائه شد.

ملک آرا با اشاره به خدمات آزمایشگاهی و آموزشی گفت: غربالگری و آزمایش تست کرونا از اهالی عشایرنشین منطقه، مشاوره و برنامه آموزش پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیر توسط کارشناسان مربوطه، ایستگاه فرهنگی، توزیع پک‌های بهداشتی و توزیع لوازم التحریر از دیگر اقداماتی بود که در این اعزام انجام گرفت.

او با اشاره به اینکه در این اعزام ۵۰۰ نفر ویزیت تخصصی و ۷۰۰ نفر ویزیت عمومی شدند، خاطرنشان کرد: به ۱۵۰۰ نفر خدمات داروخانه‌ای، ۲۵۰ نفر دندانپزشکی، ۲۰۰ نفر آموزش، ۲۰۰ نفر سایر خدمات به صورت رایگان ارائه شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به اینکه این اعزام‌ها معمولاً خدمات دو روزه ارائه می‌دهند، گفت: باید با تکرار این برنامه‌ها در طول سال بتوانیم به فراتر از اهداف خود برسیم.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج جامعه پزشکی اخبار سلامت علوم پزشکی بسیج جامعه پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، صبح پنجشنبه با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گرمسار در قالب سفر دولت سیزدهم به استان سمنان دو باب خانه بهداشت افتتاح شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گرمسار درباره جزئیات این طرح بیان کرد: این خانه‌های بهداشت در زمینی به مساحت ۱۰۰ متر مربع با اعتبار هر خانه ۱۲ میلیارد ریال افتتاح شد.

بهرام قدس افزود: تمام خدمات بهداشتی و درمانی به خانوار تحت پوشش این مناطق ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امکانات اولیه برای ارائه خدمات کنترل بهداشت و سلامت مادران باردار و امکانات لازم برای واکسیناسیون اطفال نیز در این خانه‌های بهداشت قرار دارد، گفت: یک روز در هفته پزشک عمومی برای ویزیت رایگان اهالی روستا نیز در خانه بهداشت مستقر هستند.

کد خبر 6081801

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • ارائه پنج هزار و ۸۰۰ خدمت بسیجیان جامعه پزشکی در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • جهاد دندانپزشکی در رودان/خدمات قرارگاه مردم به ۲۲۰ هزار خدمت رسید
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • مفقود شدن ۳ زن در کرمان | اعزام ۳ تیم هلال احمر برای امداد و نجات