Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@08:52:18 GMT

جوادیه؛ پذیرای جنگ زده‌ها 

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۶۳۳۹

جوادیه؛ پذیرای جنگ زده‌ها 

همان زمان خانواده‌هایی در شهر تهران به‌خصوص محله‌های جنوب شهر ساکن شدند تا پس از آزادسازی شهرها و آرام شدن شرایط، به زادگاه و سکونتگاه خود برگردند. این خانواده‌ها در دوران دفاع‌مقدس بیکار ننشستند و همراه با نهادهای دولتی، پشتیبانی از رزمنده‌ها را برعهده گرفتند. میزبانی از خانواده‌های جنگ زده در آن ایام هم قابل توجه بود، به‌عنوان مثال، ساکنان محله جوادیه به ترمینال جنوب که در نزدیکی این محله بود و جنگ زده‌ها از طریق این پایانه به تهران می‌آمدند، می‌رفتند و از آنها می‌خواستند که به خانه آنها بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بنیاد امور خیریه ۱۵ خرداد جنگ‌زدگان» هم با هدف خدمات‌دهی به این افراد در محله جوادیه راه‌اندازی شد. این بنیاد به شکل مسجد محوری با حضور افرادی مثل «محمود چیتگری»، «صمد ضرغام»، «حمید جاندار»، «ناصرحاج بابایی»، «داود آگاه»، «علی تصدیقی»، «عباس شیرازی» و جمعی از ساکنان جوادیه شکل گرفت. در این میان، چیتگری به‌عنوان مسئول بنیاد با فردی به نام آقای حیدری که مالک چند ساختمان بزرگ درمحله جوادیه بود، اقدام به ساماندهی جنگ زده‌ها و انتقال خانواده‌ها برای سکونت در این بناها کردند که بیشتر آنها در کوچه شهرداری سابق در خیابان شهید صالح‌نیا قرار داشت.  
 

کد خبر 526875 برچسب‌ها محله همشهری محله دفاع مقدس شهید - دفاع مقدس منطقه ۱۶ جنگ خانواده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محله همشهری محله دفاع مقدس شهید دفاع مقدس منطقه ۱۶ جنگ خانواده خانواده ها جنگ زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی گفت: باید دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز تکمیل شود. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، حجت‌الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده در جریان بازدید از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی و میزان توسعه عملیات اجرایی و نحوه همکاری دستگاه های ناظر و مجری این طرح( آب منطقه ای و شهرداری) طرح دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد اظهار داشت: با توجه به پیشرفت فیزیکی حدود 60 درصدی این پروژه  ان‌شاءالله فاز اول اجرای این پروژه تا پایان فصل پاییز امسال اتمام و به بهره برداری برسد. 

 

.

 

وی افزود: به نظر می‌رسد اجرای این پروژه بتواند از آثار مخرب ناشی از طغیان مسیل در مواقع بروز بارندگی های شدید و متعاقبا پیشگیری از ورود سیلاب و ایراد خسارات به منازل مسکونی و تخریب سازه جلوگیری کند.

سیلاب در منطقه جوادیه بجنورد به دلیل اختلاف سطح کال این منطقه با مکان مسکونی همیشه موجب بروز مشکلاتی در زندگی مردم در فصل بهار می‌شود.

سال گذشته سه بار وقوع سیلاب در این منطقه موجب ایجاد خسارات زیادی برای زندگی شهروندان و تخریب بخشی از اموال و اسباب زندگی آنان شد و همین موضوع باعث شده که دستگاه‌متولی برای حل اساسی این مشکل گام بردارند.

در اجرای طرح دیوار ساحلی کال این منطقه٬ شهرداری بجنورد در کنار شرکت آب منطقه‌ای استان در حال فعالیت هستند که بنا بر اظهارات رییس کل دادگستری خراسان شمالی سرعت پیشرفت کار از سوی شرکت آب منطقه‌ای مناسب و قابل قبول است.

انتهای پیام/311

دیگر خبرها

  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز تکمیل شود
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان
  • تکمیل طرح‌های مسکن در تنگستان تسریع شود