Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@05:00:34 GMT

پیش‌بینی ثبات قیمت مسکن در نیمه دوم امسال

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۶۳۸۴

پیش‌بینی ثبات قیمت مسکن در نیمه دوم امسال

قیمت خانه در خرداد و تیرماه امسال با رشد قابل توجهی به نرخی رسید که بسیاری از خریداران مصرفی را از بازار دور کرد و برای سفته‌بازان و سوداگران نیز تبدیل به بازاری گران‌تر از حد توقع شد به طوری که آنها را به سمت بازارهای موازی سوق داد.

همزمان تلاش تیم اقتصادی دولت در «ستادمبارزه با کرونا» و «ستاد اقتصادی دولت» برای تنظیم‌گری مقررات اجاره و تسهیل تولید و افزایش عرضه مسکن از جو روانی و التهاب ایجاد شده در بازار کاسته است تا جایی که بر اساس اعلام گزارش اتحادیه املاک تهران، معاملات مسکن و اجاره پایتخت در روزهای گذشته با جو آرامتری نسبت به خرداد و اردیبهشت ماه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش جو روانی در بازار مسکن در پی تصمیمات اقتصادی دولت از یک سو و تکمیل ظرفیت رشد مسکن از سوی دیگر، انتظار کاهش قیمت‌ها و ریزش حباب قیمت مسکن را بالا برده و چشم انداز با ثباتی را برای قیمت مسکن در ۶ ماه دوم سال نمایان می‌کند.

بساط آگهی‌های غیرواقعی با نرخ‌های کاذب که آدرس غلطی را برای افزایش قیمت مسکن بیش از خط تورم به جامعه القا می‌کرد نیز برچیده شده است و دادستانی تهران در سه هفته اخیر تلاش زیادی برای کنترل قیمت‌ها در فضای مجازی داشته است.

در همین راستا «حسام عقبایی» نایب رییس اتحادیه املاک تهران روز جمعه به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: معاملات مسکن حداکثر رشد خود را داشته و حتی به بیش از ظرفیت افزایش قیمت رسیده است و اگر تا پایان تابستان با همین روند پیش رود، پیش‌بینی می شود که قیمت مسکن در شش ماه دوم سال با رشد حداقلی و حتی ثبات قیمت‌ها همراه باشد.

وی اضافه کرد: در عین حال اگر بسته‌های سیاستی و حمایتی دولت برای ساماندهی بازار مسکن در ستاد ملی مبارزه با کرونا به همین روال تصویب و به مرحله اجرا برسد، بازار مسکن را برای سوداگران و سفته بازان غیرجذاب خواهد کرد که منجر به شکستن حباب قیمت مسکن خواهد شد.

به گفته عقبایی، تسهیلانی که قرار است در قالب وام ودیعه به مستاجران داده شود و همچنین مصوبه تعیین نرخ اجاره بها، در صورت تداوم اجرا از جو روانی و التهاب بازار می کاهد و به همین دلیل همزمان با پیش‌بینی ثبات قیمت‌ها در نیمه دوم امسال.  امکان تعدیل نرخ‌ها نیز وجود خواهد داشت.

عقبایی با پیش‌بینی خروج سفته بازان و سوداگران از بازار مسکن در ماه‌های باقی مانده تابستان گفت: بر استمرار اجرای سیاست‌های تسهیل‌گری در بخش تولید و عرضه مسکن و تنظیم‌گری در بخش اجاره اصرار داریم چرا که تحلیل ما این است که در صورت تقویت اجرا در این بخش، بازگشت ثبات به بازار مسکن می‌تواند در شش ماهه دوم سال تا پایان سال و شب عید نوروز ادامه داشته باشد.

برچسب‌ها قیمت مسکن حسام عقبایی وزارت راه و شهرسازی پروندهٔ خبری بازار مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیمت مسکن حسام عقبایی وزارت راه و شهرسازی قیمت مسکن حسام عقبایی وزارت راه و شهرسازی بازار مسکن قیمت مسکن پیش بینی قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

درهم و دلار در روز قبل در خلاف جهت یکدیگر حرکت کردند و حباب درهم با افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت دلاری درهم بیشتر شد.

بررسی‌ها از روند قیمتی ارز نشان می‌دهد که نوسان روزانه قیمت‌ها کاهش پیدا کرده است. اگر ریسکی متوجه بازار‌ها نشود دلار می‌تواند پس از شناسایی سطوح فعلی به سطوح پایین‌تر حرکت کند. در حال حاضر ریسک‌های ژئوپلتیکی خاورمیانه عامل اصلی اثرگذار بر عامل انتظارات عرضه و تقاضا در بازار ارز است.

سکه و طلا علاوه‌بر دلار تحت تأثیر ارزش اونس جهانی طلا قرار دارند. حرکت طلا در یک ماه گذشته تحلیل‌گران را بر آن داشته تا بار دیگر متغیر‌ها و پارامتر‌های مورد نظر در بازار ارز را مورد ارزیابی قرار دهند.

گلدمن ساکس در آخرین گزارش خود اعلام کرد نرخ‌های بهره، شاخص دلار و انتظارات از رونق و رکود اقتصادی به عنوان مهم‌ترین پارامتر‌های سنتی موثر بر بازار طلا رشد اخیر اونس جهانی طلا را توجیه نمی‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که عمده دلیل افزایش اونس طلا در سال ۲۰۲۲ ناشی از افزایش تقاضای فیزیکی است که به دلیل شتاب انباشت طلا به وسیله بانک‌های مرکزی اقتصاد‌های نوظهور و افزایش تقاضای خرده‌فروشی کشور‌های آسیایی است.

گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده که کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، انتخابات ایالات متحده در کنار ریسک‌های ژئوپلتیک عاملی است که قدرت انحراف صعودی طلا را حفظ کرده است.

گلدمن ساکس پیش‌بینی خود از ارزش اونس جهانی طلا در سال جاری را از دو هزار و ۳۰۰ دلار به دو هزار و ۷۰۰ دلار ارتقاء داده است.

در حال حاضر محدوده ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان محدوده حمایتی طلای آب شده است که شکست آن زمینه را برای کاهش بیشتر طلا را فراهم میکند.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر
  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / سکه بهار کاهشی شد
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • اوجی: امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم
  • رکوردشکنی قیمت اجاره مسکن در دولت رئیسی
  • تحویل پروژه 274 واحدی مسکن ملی نهاوند در هفته دولت امسال
  • تحویل پروژه ۲۷۴ واحدی مسکن ملی نهاوند در هفته دولت امسال
  • خاندوزی: نوسانات نرخ ارز هیچ نفعی برای دولت ندارد
  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید