Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن فراهانی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی اعلام حادثه از مرکز عملیات هلال احمر استان تهران، حوالی ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه امروز سیزدهم مبنی بر سقوط کوهنورد مذکور از ارتفاع حدوداً ۱۵متری که منجر به مصدومیت وی شد، بلافاصله دو تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات گردنه قوچک و دربند به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: پس از رسیدن امدادگران مشخص شد کوهنورد ۵۰ ساله به علت سقوط از ارتفاع دچار آسیب دیدگی شدید (مولتیپل تروما) از ناحیه سر وصورت، کمر و پای چپ شده بود که پس از اقدامات امدادی اولیه، تثبیت فیزیکی و مراقبت های پزشکی توسط تیم اعزامی به محل امن منتقل شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در نهایت با تلاش نجاتگران پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر شمیرانات، تیم امداد هوایی و پشتیبانی تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران، این عملیات پس از حدود چهار ساعت عملیات در شرایط سخت و صعب‌العبور، به اتمام رسید و مصدوم به بیمارستان فیاض بخش پایتخت انتقال دادند.

فراهانی با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می‌دهد تأکید کرد: ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات دارای ۵ پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده؛ این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است‌.

برچسب‌ها شمیرانات سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شمیرانات سازمان امداد و نجات هلال احمر شمیرانات سازمان امداد و نجات هلال احمر امداد و نجات هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۶۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان به دلیل بارش شدید

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب،  بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات از اعلام هشدار سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۵ استان خبر داد و گفت: در پی پیش بینی بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ سه‌شنبه (۲۸ فروردین‌ماه) در هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر و چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان امدادگران هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی توضیح داد: در این شرایط جوی با توجه به بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز سدها، دور از انتظار نیست، امدادگران و نجات گران هلال احمر برای کمک به حادثه دیدگان در آماده‌باش هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در ادامه بیان کرد: بر اساس هشدار هواشناسی از اواخر وقت یکشنبه تا دوشنبه (۲۶ تا ۲۷ فروردین‌ماه) وزش باد شدید لحظه‌ای همراه با بارندگی و رعد و برق در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان، در خلیج فارس دور از انتظار نیست و در این استان‌ها هم امدادگران هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

لازم به ذکر است؛ به هموطنان توصیه می‌شود از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از سفرهای برون‌شهری و فعالیت‌های کوه‌نوردی اجتناب، شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند. دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها تردد نکنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان
  • فعالیت دائمی ۲ پایگاه هلال احمر مازندران
  • فعالیت دو پایگاه هلال احمر مازندران شبانه روزی شد
  • نجات فرد گمشده در کوه های آخ تنگ آباده
  • فوت مرد 71 ساله مهابادی هنگام جمع آوری گیاهان کوهی
  • مرد ۷۱ ساله مهابادی بخاطر جمع آوری گیاهان کوهی جان باخت
  • جمع‌آوری گیاهان کوهی در مهاباد مرد ۷۱ ساله را به کام مرگ کشاند
  • جسد پیرمرد هرسینی در آب‌های کرمانشاه کشف شد
  • آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان به دلیل بارش شدید
  • آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان به دلیل بارش باران