Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-18@22:14:18 GMT

فیفا تا 23 تیر به فدراسیون فوتبال مهلت داد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۶۴۱۹

فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا در پاسخ به درخواست ایران، تا 23 تیر برابر با 13 جولای به فدراسیون فوتبال کشورمان برای اصلاح نهایی اساسنامه فرصت داد.

اختصاصی طرفداری / پاسخ فیفا به درخواست جدید فدراسیون فوتبال ایران مثبت بود.

به گزارش طرفداری، در حالی که حرف های ناگهانی اسلامیان جلوی مقر فدراسیون فوتبال مبنی بر تقاضای کمک از رییس جمهور برای ورود به ماجرای اساسنامه فدراسیون، خبر از یک بن بست عجیب در رایزنی با فیفا می داد، فدراسیون جهانی فوتبال درخواست ایران برای مهلت 15 روزه را پذیرفت و در پاسخ به نامه فدراسیون فوتبال که دو هفته برای اصلاح نهایی اساسنامه زمان خواسته بود، اعلام کرد تا 13 جولای برابر با 23 تیر ماه منتظر دریافت جواب رسمی و قطعی از کشورمان می ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مهلت را می توان یک نشانه از سوی فیفا توصیف کرد؛ نشانه ای برای توافق... فیفا همچنان امیدوار است فدراسیون فوتبال کشورمان در اساسنامه نهایی خود، واژه عمومی غیر دولتی را به مستقل خصوصی تبدیل کند و در نقطه مقابل، از آن جایی که قوانین داخلی ایران چنین اجازه ای به هیچ یک از فدراسیون ها و حتی کمیته ملی المپیک نمی دهد که در ساختاری غیر از نهاد عمومی غیر دولتی به فعالیت خود ادامه بدهند، مسئولان وزارت ورزش و جوانان هم امید دارند طی روزهای باقی مانده تا پایان این مهلت دو هفته ای، با فیفا رایزنی کرده و راه تازه ای برای برون رفت از این بن بست پیدا کنند.

 دوشنبه گذشته، قرار بود فدراسیون فوتبال کشورمان اساسنامه اصلاح شده را برای فیفا بفرستد. گویا فدراسیون صبح دوشنبه به جای ارسال اساسنامه نهایی، خواهان دریافت مهلت دو هفته ای برای اصلاح شد که فیفا هم با این خواسته موافقت کرد. فدراسیون جهانی چهارشنبه پاسخ ایمیل فدراسیون را داد و اعلام کرد تا 13 جولای برابر با دوشنبه 23 تیر منتظر اقدام نهایی ایران می ماند.

 به گفته منابع آگاه، آخرین ایرادهای باقی مانده در اساسنامه مبنی بر انتخابی بودن اعضای کمیته های حقوقی و قضایی فدراسیون فوتبال و تضمین استقلال مالی فدراسیون برطرف شده و فقط اختلاف بر سر همان واژه های عمومی غیر دولتی و مستقل خصوصی است. قرار است مرحله تازه رایزنی با فیفا از روز دوشنبه همین هفته آغاز شود.

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۶۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه ذوب‌آهن پس از دیدار مقابل پرسپولیس که روز نُهم اسفندماه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد، نسبت به شکایت از سرخ پوشان اقدام کرده بود که حالا واکنش کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را به همراه داشت.

در رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آمده: «درباره شکایت باشگاه ذوب‌آهن از باشگاه پرسپولیس مبنی بر نشر اکاذیب و انتساب آن به باشگاه شاکی و عدم امکان اثبات صحت این مطالب از سوی باشگاه طرف شکایت، در نتیجه تخلف انتسابی به باشگاه پرسپولیس محرز و مسلم تشخیص داده شده و منتسب به ماده 71 مقررات انضباطی و با رعایت ماده 94 این مقررات، باشگاه پرسپولیس به پرداخت مبلغ 60 میلیون جریمه نقدی محکوم شد که رای صادره ظرف مدت هفت روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف است.»

کمیته انضباطی فدراسیون جزئیاتی از شکایت ذوب‌آهن نسبت به پرسپولیس منتشر نکرده، اما به نظر می‌رسد انتشار نوشته‌های عجیب روی کاغذ و مطرح کردن مسائلی مبنی بر جادو و جنبل  در رختکن فولادشهر، مورد شکایت بوده که سرخ پوشان نتوانستند آن را اثبات کنند و به همین دلیل جریمه شدند.

دیگر خبرها

  • جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس!
  • بهترین خبر برای استقلال؛ توافق بزرگ آبی ها بالاخره نهایی شد
  • بازگشت پویش دوشنبه‌های ورزشی کارگران به کارخانه‌ها
  • دلیل مخالفت فیفا با VAR گزینشی در لیگ ایران
  • لیگ برتر تا هفته پایانی بدون VAR/ دلیل مخالفت فیفا مشخص شد
  • دلیل مخالفت فیفا با برگزاری بازی های لیگ با VAR مشخص شد
  • آخرین مهلت اعلام آمادگی تیم‌ها برای حضور در لیگ برتر والیبال
  • هدست فدراسیون با سیستم VAR ست نمی‌شود!
  • ۱۶ اردیبهشت آخرین مهلت اعلام آمادگی حضور در لیگ برتر
  • نتایج بازی‌های فوتبال دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳