Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مسعود یزدانی در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی اظهار کرد: در یک هفته اخیر التهابات سفته‌بازی‌ها و خریدهای غیرواقعی که با دید سرمایه‌گذاری انجام می‌شوند، بسیار داغ بوده و بازار نیز بسیار ملتهب بوده است. یکی از علل این التهاب، ایجاد محدودیت از سوی بانک مرکزی برای سرمایه‌گذاری و دادوستد دلار بوده است که منجر شده سفته‌بازها و افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند، به سمت بازار سکه کشانده شوند که نتیجه این تقاضای کاذب حباب سکه در حال حاضر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: ضمن اینکه نرخ ارز نیز در یک هفته اخیر روندی صعودی داشته است و این در حالی است که تغییرات و نوسانات انس جهانی محدود بوده است؛ لذا روند صعودی قیمت سکه در یک هفته اخیر به دلیل نوسانات افزایشی نرخ ارز و اعمال محدودیت‌های بانک مرکزی در خرید و فروش دلار بوده است.

وی در رابطه با تغییرات قیمتی سکه و طلا در طول یک هفته اخیر، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان که در آخر هفته به هشت میلیون و ۸۵۰ هزار رسیده است. سکه طرح جدید نیز از هشت میلیون و ۵۰۳ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد که رشد یک میلیون و ۴۲ هزار تومان را تجربه کرده و رکورد زد. همچنین ربع سکه نیز با رشد ۲۸۲ هزار تومانی از دو میلیون و ۴۲۰ هزار تومان  به دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در آخرین معاملات آخر هفته رسیده است. سکه های یک گرمی هم از یک میلیون و ۲۶۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در طول هفته اخیر رسیده اند.

وی افزود: همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با رشد ۵۷ هزار تومانی در طول هفته از ۸۳۶ هزار و ۶۰۰ تومان به ۸۹۳ هزار و ۶۰۰ تومان در آخر هفته افزایش قیمت داشته است. هر مثقال طلا نیز از سه میلیون و ۶۲۴ هزار تومان در ابتدای هفته به سه میلیون و ۸۷۱ هزار تومان رسیده است. انس جهانی در ابتدای هفته ۱۷۷۲ دلار و ۵۰ سنت بوده است که در آخر هفته با رقم ۱۷۷۶ دلار ثبت شده است.

یزدانی تاکید کرد: در بررسی روند این افزایش قیمت‌ها، باتوجه به اینکه انس جهانی تنها سه دلار و ۵۰ سنت افزایش داشته است اما رشد قیمت‌ها در داخل تنها به دلیلی سفته‌بازی‌ها برای خرید سکه و سرمایه‌گذاری آن توام با محدودیت‌های بانک مرکزی در معاملات ارز بوده است. ضمن اینکه نرخ ارز نیز در یک هفته اخیر نوسانات صعودی داشته است.

به اعتقاد نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، افرادی که قصد حفظ ارزش سرمایه‌ها و ریال‌ خود را دارند، بهتر است وارد بازی‌های خرید سکه و سفته‌بازی‌ها نشوند؛ چراکه این وضعیت چندان ادامه‌دار نخواهد بود و با فروکش کردن ویروس کرونا و برگشت کسب‌وکارها به روال سابق خود، قطع به یقین وضعیت همه بازارها بهتر خواهد شد.

وی افزود: بازاری که ما باید توصیف کنیم، معاملات و خرید و فروش مصنوعات است که در مدت اخیر بازار به شدت آرام است. قدرت خرید کاهش یافته است و تقاضا برای مصنوعات وجود ندارد. این در حالی است که توصیه ما این است که افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند بهتر است از مصنوعات طلای کم اجرت‌ استفاده کنند.

سکه ۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان | آخرین قیمت‌ها در بازار کد خبر 527636 برچسب‌ها سکه - قیمت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سکه قیمت یک هفته اخیر سرمایه گذاری هزار تومان آخر هفته بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم ستاره رئال: تعویضی هم باشم می‌مانم

به گزارش "ورزش سه"، قرارداد فعلی مودریچ با رئال مادرید در پایان فصل جاری به اتمام خواهد رسید و شایعات بسیاری درباره احتمال جدایی یاب همکاری دوباره او با این باشگاه در فصل آینده در چند هفته اخیر به گوش رسیده است.

چند رسانه اسپانیایی معتقد بودند که این بازیکن به دنبال داشتن فرصت بیشتر برای حضور در میدان در فصلی که احتمالا آخرین فصل حضور او در دنیای فوتبال در سطح باشگاهی باشد است و به همین دلیل قصد دارد رئال مادرید را به مقصد باشگاهی در آمریکا یا حتی در کشور خودش ترک کند.

اما به نظر می‌رسد که شرایط در چند هفته اخیر برای این ستاره کروات تغییر کرده است و حالا او تصمیم دارد به حضورش در رئال مادرید برای یک فصل دیگر هم ادامه دهد. مارکا با تایید این خبر مدعی شده است که مودریچ نقش بازیکن تعویضی برای سال آینده را پذیرفته و همچنان پیراهن رئال را به تن خواهد داشت.

او هنوز صحبتی با مدیران باشگاه مانند خوزه آنخل سانچز و فلورنتینو پرز نداشته اما بعید به نظر می‌رسد که مشکلی در امضای قرارداد جدید با این باشگاه وجود داشته باشد، جایی که پیش از این هم گفته شده بود که مدیران رئال قصد دارند پیشنهاد تمدید یک ساله را به او ارائه کنند.

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • اگر فضا پر از ستاره است پس چرا اینقدر تاریک است؟!
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • تصمیم ستاره رئال: تعویضی هم باشم می‌مانم
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
  • کلیپ پربیننده مهران مدیری در فضای مجازی برای مقایسه قیمت‌ها