Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون همتی عصر جمعه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت:این محدودیت‌ها از روز شنبه ۱۴ تیر به مدت یک هفته در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در هرمزگان شامل، بندرعباس، بندرلنگه، میناب، رودان، حاجی‌آباد، قشم و بستک اعمال می‌شود و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس محدودیت های ابلاغی در این یک هفته، فعالیت آموزشگاه های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه ها و کتابخانه‌ها ممنوع و تعطیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی بیان داشت: در این مدت فعالیت سینماها، تئاتر و مراکز مشابه، موزه، باغ موزه ها و شهربازی ها نیز ممنوع می‌باشد.

استاندار هرمزگان دیگر محدودیت ها را شامل تعطیلی تالارهای پذیرائی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، کافه ها، قهوه‌خانه و چاپخانه‌ها عنوان کرد.

وی تصریح کرد: فعالیت مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه های بدنسازی و باشگاه ها و فعالیت های ورزشی پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه نیز ممنوع است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین مساجد و مصلی ها نیز تعطیل هستند و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها ممنوع است و نماز جمعه نیز برگزار نمی‌شود.

رعایت پروتکلهای بهداشتی در تمام ارگان ها الزامی است

همتی یادآور شد: مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان نیز همچنان اعمال می‌شوند که بر این اساس در همه محیط های کار مشاغل مختلف از جمله ادارات، بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی، فعالیت های عمرانی و اصناف مختلف استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است.

استاندار هرمزگان گفت: در این راستا نظارت های گسترده در استان انجام و با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی یادآور شد: ناظران و بازرسان به صورت گسترده در سطح استان فعال هستند و با هر بنگاه، صنف و مجموعه‌ای که پروتکل ها را رعایت نکند، برخورد قانونی همچون پلمپ آن واحد صورت می‌گیرد.

رفت و آمد به روستاهای هرمزگان با محدودیت مواجه است

همتی در ادامه تاکید کرد: در راستای مقابله با ویروس کرونا، رفت و آمد و تردد به تمامی روستاهای استان هرمزگان کماکان با محدودیت جدی مواجه است و از هرگونه سفر غیرضروری به روستاها جلوگیری می‌شود.

به گفته وی تنها برای انجام پروژه های عمرانی و فعالیت های مختلف شغلی، افراد مربوطه می‌توانند با رعایت دقیق تمامی پروتکل های بهداشتی در روستاها حضور یافته و به فعالیت بپردازند.

شرایط دورکاری کارکنان فراهم شود

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود بیان داشت: در همه ادارات استان ، مدیران ضمن موافقت با مرخصی دو هفته‌ای برای همه کارمندان دارای بیماری زمینه‌ای، افراد با سن بالای ۵۰ سال و زنان باردار، شرایط فعالیت این افراد به صورت دورکاری را فراهم کنند.

همتی ابراز داشت: ارائه خدمات به ارباب رجوع نیز بیشتر از طریق میز خدمت الکترونیکی انجام شود و مردم نیز از این شیوه غیر حضوری برای انجام امور اداری خود استفاده کنند تا شاهد خلوت بودن، ادارات باشیم.

وی تصریح کرد: بازاریان و افراد مسئول مجتمع های تجاری، مراکز خرید و پاساژها در هرمزگان، باید نظارت دقیقی داشته باشند تا فردی بدون ماسک وارد این مجموعه‌ها نشود و همه در این اماکن حتماً از ماسک استفاده کنند.

همتی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، هرگونه تجمع افراد و توقف خودرو در سواحل به ویژه ساحل شهر بندرعباس ممنوع است و نیروی انتظامی وظیفه دارد از این تجمعات جلوگیری و با توقف خودروها برخورد و آنها را جریمه کند.

برگزاری هرنوع تجمع و مراسم عروسی و ختم ممنوع است

استاندار هرمزگان برگزاری هر نوع تجمع و مراسم عروسی و ختم در سراسر استان را نیز ممنوع اعلام کرد و گفت: نیروی انتظامی باید تذکرهای لازم را در این خصوص مطرح و با نظارت جدی از برگزاری این مراسمات و تجمعات جلوگیری کند.

همتی تاکید کرد:مردم نیز در صورت مشاهده این مراسم ها به مراجع مربوطه اطلاع دهند و در روستاها دهیاران باید در این زمینه نظارت های گسترده داشته باشد و فرمانداران و بخشداران نیز به طور جدی در این خصوص ممنوعیت را اعمال کنند.

استاندار هرمزگان ابتدای هفته جاری پیشنهاد تعطیلی یک هفته‌ای ادارات و مشاغل پرخطر و اعمال محدودیت‌های شدید در هرمزگان را به ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا ارائه کرد که کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی این ستاد، تنها با موارد فوق الذکر موافقت و آنها را ابلاغ نمود.

این محدودیت‌ها برای تمامی استان ها و شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا به صورت یکسان تصویب و ابلاغ شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا استانداری هرمزگان  فریدون همتی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری هرمزگان فریدون همتی ویروس کرونا استانداری هرمزگان فریدون همتی استاندار هرمزگان بیماری کرونا محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۶۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان کرمان آمده است:

از روز سه شنبه تا پایان هفتۀ جاری با فعالیت سامانۀ بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندباد‌های لحظه‌ای در استان خواهیم بود.

 عمدۀ فعالیت این سامانه روز‌های سه شنبه تا پنجشنبه و در نیمۀ شمالی، غرب و برخی از مناطق جنوبی استان خواهد بود.

با توجه به نوع و شدت بارش‌های این فصل آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مذکور محتمل است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: آیین نامه ابلاغ نشده واردات خودرو نداریم
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • فعالیت‌ های دریایی در خزر ممنوع شد
  • ممنوع بودن خرید و فروش داروهای رایج سقط جنین در نیشابور
  • برنامه‌ریزی شهری برای مقابله با چاقی شهروندان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان دوم اردیبهشت
  • ناپایداری وضع جوی در هرمزگان، ۲ اردیبهشت
  • احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق در هرمزگان