Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: آژانس بین‌الملل انرژی اتمی درباره حادثه آتش‌سوزی در یکی از سوله‌های در حال تکمیل سایت هسته‌ای نطنز بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن ترجمه‌شده این بیانیه به شرح زیر است:

«ایران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از آتش‌سوزی بامداد پنجشنبه در یکی از ساختمان‌های سایت غنی‌سازی نطنز مطلع کرده است.

ایران همچنین اطلاع داد که این آتش‌سوزی به سرعت مهار شد و هیچ مواد هسته‌ای یا دیگر مواد رادیواکتیو در آن ساختمان وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ایران گفته که دلیل حادثه هنوز مشخص نیست و اضافه کرده که این سانحه هیچ تلفات یا آلودگی رادیواکتیو نداشته است.

سایت نطنز تحت پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد و در آن، راستی‌آزمایی‌های پادمانی و نظارت‌ها و راستی‌آزمایی‌هایِ ذیلِ برجام انجام می‌شوند.

آژانس می‌تواند تأیید کند که در زمان سانحه هیچ‌یک از بازرسان پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آنجا حاضر نبوده‌اند و اینکه این مکان، محتوی مواد هسته‌ای نبوده است.

آژانس با مقام‌های مربوطه ایران در تماس بوده تا تأیید کند که این حادثه هیچ اثری روی فعالیت‌های راستی‌آزمایی این نهاد بین‌المللی که انتظار می‌رود همانند گذشته ادامه یابند نداشته باشند. بازرس‌های آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در سایت نطنز حضور منظم دارند.»

«لاورنس نورمن»، خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال نوشته بازرس‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه به مجتمع غنی‌سازی نطنز خواهند رفت.

«بهروز کمالوندی»، سخنگوی سازمان انرژی اتمی صبح پنجشنبه (۱۲ تیرماه) از وقوع حادثه در یکی از سوله‌های در حال تکمیل در محوطه باز سایت نطنز خبر داد.

او روز پنجشنبه گفت: «بامداد امروز به‌دنبال وقوع حادثه‌ای که چگونگی آن در دست بررسی است، یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد، ولی هیچ تلفات جانی نداشت و به فعالیت‌های مجموعه لطمه‌ای وارد نکرد.»

کمالوندی خاطرنشان کرد: «از نظر احتمال ایجاد آلودگی نیز با توجه به غیر فعال بودن مجموعه ذکر شده جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و هم اکنون تیم‌های کارشناسی سازمان در محل وقوع حادثه حاضر و مشغول بررسی علل این واقعه می‌باشند.»

سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین با بیان اینکه تیم‌های کارشناسی در محل حضور دارند و در حال بررسی علت حادثه هستند، گفت: آقای «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی نیز اینجا حضور داشت.»

«رمضانعلی فردوسی» فرماندار شهرستان نطنز صبح پنجشنبه در جمع رسانه‌ها عنوان کرد: «یکی از سوله‌های مختص وسایل اسقاطی دچار آتش‌سوزی شده بود که به محض اطلاع از حادثه، اکیپی از نیرو‌های آتش‌نشانی شهرستان نطنز در محل حاضر و اقدام به خاموش کردن آن کردند؛ با اطفای حریق دیگر جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.»

در حال تکمیل...

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی یکی از سوله سایت نطنز آتش سوزی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولیانوف: سفر گروسی به روسیه در حال برنامه ریزی است 

به گزارش خبرگزاری مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده دایم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که سفر آینده «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به روسیه اکنون در حال برنامه ریزی است.

به گفته اولیانوف سفر گروسی به روسیه مربوط به تأمین امنیت نیروگاه اتمی زاپروژیا است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته پیش بر ضرورت جلوگیری از حمله به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا تاکید کرد. رافائل گروسی اعلام کرد که حمله پهپادی روز سه‌شنبه به مرکز آموزشی نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا نشانه آمادگی برای حملات جدید به این نیروگاه است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه گفت که حادثه گزارش شده امروز هر چند در خارج از محدوده نیروگاه رخ داده، اما یک تحول شوم است زیرا نشان دهنده آمادگی برای ادامه این حملات است.

گروسی تاکید کرد که این حملات هر چند خطرات شدیدی ایمنی و امنیت هسته‌ای ایجاد می‌کنند و درخواست‌های مکرر آژانس برای خویشتن داری نظامی رخ می‌دهد.

مدیر کل آژانس افزود که هر کسی که پشت آنها باشد، با آتش بازی می‌کنند. حمله به یک نیروگاه هسته‌ای بسیار غیرمسئولانه و خطرناک است و باید متوقف شود. گروسی گفت هفته آینده در سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل، جدیت وضع مربوط به حملات به نیروگاه زاپروژیا را مطرح کند.

مقامات روسیه اخیراً اعلام کردند که در پی حمله پهپادی نیروهای ارتش اوکراین به نیروگاه اتمی زاپروژیا دست‌کم سه نفر زخمی شدند.

به گفته مقامات دولت روسیه که اسپوتنیک به نام آنها اشاره‌ای نکرده، ارتش اوکراین با استفاده از حداقل دو پهپاد به یک راکتور خاموش نیروگاه زاپروژیا حمله کرد؛ در این حمله آسیب جدی به نیروگاه وارد نشد و سطح تشعشعات طبیعی گزارش شده، اما دولت و ارتش اوکراین دست داشتن در این حمله را تکذیب کرده کرده‌اند.

کد خبر 6086723

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • اولیانوف: سفر گروسی به روسیه در حال برنامه ریزی است 
  • ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد
  • گروسی به تهران سفر می‌کند
  • گروسی: اهداف برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد
  • اظهارنظر گروسی درباره هسته‌ای شدن ایران/ به تهران می‌روم
  • گروسی: به زودی به ایران سفر می‌کنم
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است