Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به پیشنهاد تروئیکای اروپایی در تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس انرژی اتمی اعلام کرد: متعاقب اقدام غیرمسئولانه و غیرقانونی سه دولت اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) در ارائه پیش نویس قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین تداوم عدم پایبندی نسبت به تعهدات بین المللی ناشی از برجام و مصوبات کمیسیون مشترک، روز گذشته وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی نامه‌ای به آقای بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برجام، یک بار دیگر موارد عدم پایبندی کشورهای اروپایی را طبق بند ۳۶ برجام به کمیسیون مشترک جهت حل و فصل ارجاع داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی اضافه کرد: در نامه وزیر امور خارجه تاکید شده است که هرگونه مداخله در همکاری‌های پادمانی جاری بین ایران و آژانس مغایر با مفاد برجام بوده و می‌تواند بر مبانی همکاری‌های پادمانی موجود تأثیرات منفی داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران یک بار دیگر ضمن اعلام آمادگی برای حفظ و اجرای کامل مفاد برجام توسط همه طرف‌های این توافق، به خصوص ضرورت انتفاع کامل ایران از آثار اقتصادی نظام رفع تحریم‌ها به نحو پیش بینی شده در برجام، تاکید کرد: در قبال هرگونه زیاده خواهی و رفتارهای غیرمسئولانه اقدامات لازم و متناسب را اتخاذ خواهد کرد و از سه کشور اروپایی قویاً می‌خواهد به جای حرکت در مسیر سیاست فشار حداکثری ایالات متحده، با پایبندی نسبت به تعهدات خویش، زمینه حفظ و اجرای کامل برجام را فراهم آورند.

شایان ذکر است که پیش از این نیز در دو مرحله دیگر موارد عدم پایبندی ایالات متحده و سه کشور اروپایی طبق بند ۳۶ برجام توسط جمهوری اسلامی ایران به کمیسیون مشترک ارجاع شده بود که با توجه به عدم حل و فصل اختلافات مزبور، منجر به کاهش تعهدات ایران طی پنج گام شد.

کد خبر 4964881 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سید عباس موسوی آلمان ایالات متحده انگلیس برجام مجلس شورای اسلامی ایالات متحده آمریکا مجلس یازدهم محمد باقر قالیباف حجت الاسلام حسن روحانی حسن روحانی برجام مجلس سید عباس موسوی خبرگزاری مهر ایران جمهوری اسلامی ایران وزارت کشور اسحاق جهانگیری کمیسیون مشترک عدم پایبندی امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۶۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ سهمیه پنجم سری آ در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد

طرفداری | از فصل 25-2024 لیگ قهرمانان اروپا با 36 تیم برگزار می‌شود. یکی از تغییرات فرمت جدید، اختصاص یافتن سهمیه اضافه برای دو کشوری است که نمایندگانش بهترین عملکرد را در سه رقابت اروپایی یوفا یعنی لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس ثبت کنند.

ایتالیا هفته آینده سهمیه پنجم لیگ قهرمانان را قطعی می‌کند

با صعود آاس رم و آتالانتا به نیمه نهایی لیگ اروپا و صعود فیورنتینا به نیمه نهایی لیگ کنفرانس اروپا، سهمیه پنجم سری آ ایتالیا در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد. این سهمیه اضافه به تیم پنجم جدول سری آ اختصاص می‌یابد که در حال حاضر در اختیار رم است. دیگر سهمیه اضافه به احتمال فراوان به بوندسلیگا می رسد. پس از ناکامی عجیب تیم های لیگ برتر در فصل جاری مسابقات اروپایی، بوندسلیگا فاصله زیادی تا رزرو کردن سهمیه پنجم ندارد، به خصوص اینکه دورتموند، بایرن مونیخ و بایرلورکوزن هنوز به کار خود در مسابقات اروپایی ادامه می دهند. استون ویلا تنها نماینده باقی مانده از لیگ برتر انگلیس است.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • واکنش مقامات اروپایی به حادثه امروز اصفهان
  • واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان | از هراس کشورهای اروپایی تا محکومیت توسط عمان
  • سهمیه سری آ ایتالیا برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد
  • آاس رم و صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی طی ۴ فصل اخیر
  • رسمی؛ سهمیه پنجم سری آ در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم