Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه از ثبات نسبی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۲ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۷ هزار تا ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با توجه به نرخ مرغ زنده، عرضه مرغ گرم با نرخ بالاتر از ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان گرانفروشی است که متاسفانه در برخی خرده فروشی ها با نرخ ۱۹ هزار تا ۲۰ هزار تومان عرضه می شود.

اسداله نژاد با اشاره به اینکه قیمت مرغ در بازار همچنان ۲ نرخی است، بیان کرد: واحدهایی که نهاده خود را با نرخ مصوب تحویل گرفتند، اقدام به توزیع مرغ با نرخ ستاد تنظیم بازار می کنند و در مقابل واحدهایی که نهاده مورد نیاز را از بازار سیاه تهیه می‌کنند، بر مبنای مکانیزم‌ عرضه و تقاضا مرغ تولیدی خود را در بازار توزیع می‌کنند.


به گفته وی، علی رغم آنکه مرغداران طی ماه های اخیر متحمل زیان شدند، اعلام قیمت غیرمنطقی مرغ تولیدکنندگان را به چالش می کشد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: با وجود آنکه مسئولان اذعان می کنند که قادر به تامین کل نهاده های مورد نیاز با نرخ مصوب نیستند، از این رو اعلام قیمت مصوب با هزینه های تولید فاصله معناداری دارد.

بیشتر بخوانید

نرخ مرغ به کانال ۱۸ هزار تومان رسید

وی قیمت مصوب هر کیلو مرغ زنده را ۱۰ هزار تومان و مرغ گرم ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت مصوب مرغ گرم ۵۰ درصد بالاتر از نرخ مرغ زنده است، در حالیکه با احتساب سود اصناف این اختلاف قیمت غیر منطقی است و به هیچ عنوان قبول نداریم.

اسداله نژاد افزود: در کارگروه تنظیم بازار ضریب تبدیل مرغ زنده به مرغ گرم بر‌مبنای ۱.۴۰ تا ۱.۴۵ باید در نظر گرفته شود که متاسفانه ستاد تنظیم بازار مبنا را ۱.۵۰ در نظرگرفته است.

این مقام مسئول قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه را ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر قطعه جوجه یکروزه از یک هزار و ۴۰۰ تومان به ۳ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است، در حالیکه قیمت مصوب جوجه را ستاد تنظیم بازار ۲ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده است که این نرخ جوابگوی منافع تولیدکنندگان که در چند ماه اخیر متحمل زیان شدند، نیست.

اسداله نژاد با اشاره به اینکه آشفتگی بازار نهاده های دامی‌همچنان پابرجاست، بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۷ هزار تومان تومان و ذرت ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار سیاه عرضه می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: دولت قرار است ارز ۴۲۰۰ تومانی را از واردات بسیاری از کالاها همچون نهاده های دامی‌حذف کند که این امز از رانت و سودجویی تعداد معدود افراد جلوگیری می کند.

اسداله نژاد با اشاره به اینکه عرضه مرغ با نرخ مصوب امکان پذیر نیست، بیان کرد: با توجه به نرخ ۱۱ هزار و ۷۰۰ تا ۱۲ هزار تومانی مرغ زنده، مرغ گرم نباید بالاتر از ۱۷ هزار تا ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان در بازار عرضه شود که متاسفانه به سبب سودجویی برخی اصناف با قیمت بالاتر عرضه می شود که مسئولان ذی ربط باید جلوی این‌تخلفات را بگیرند، هرچند قیمت کارگروه تنظیم بازار به سبب نرخ بالای نهاده در بازار آزاد منطقی نیست.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به غیر واقعی بودن هزینه های تولید با قیمت مصوب مرغ، انتظار می رود دستگاه های ذی ربط تدابیری برای این موضوع بیندیشند، در غیر این صورت صنعت مرغداری دچار چالش می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت مرغ قیمت روز مرغ تنظیم بازار اسداله نژاد هزار تومان قیمت مصوب مرغ زنده مرغ گرم ۱۷ هزار ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!

به گزارش قدس آنلاین، گروه خودروسازی سایپا از امروز (چهارشنبه) طرح فروش وانت سایپا ۱۵۱ SE را با قیمت جدید آغاز کرده است. این طرح از ساعت ١۴ آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

صرفاً متقاضیان عادی دارای شرایط عمومی بخشنامه‌های فروش خودرو می‌توانند در این طرح فروش نظیر حداقل سن ۱۸ سال و دارا بودن گواهینامه، هر کد ملی یک خودرو، شماره تلفن همراه به‌نام فرد متقاضی و عدم امکان صلح و انتقال خودرو به صورت وکالتی، شرکت کنند.

این محصول که تاکنون با قیمت مصوب ۲۶۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه‌ می‌شد، مشمول ۴۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان افزایش قیمت شده و اکنون با قیمت ۳۰۹ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان عرضه شده است. 

این خودور صرفا در رنگ سفید و موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه عرضه شده است؛ متقاضیان  شرکت در این مرحله از فروش وانت سایپا ۱۵۱ می‌توانند، با مراجعه به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی اینترنتی  saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام و واریز وجه اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • عدم درج قیمت و گرانفروشی بیشترین تخلفات گزارش شده به تعزیرات
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد
  • جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)
  • تورم‏‏‌سنجی در فایل‏‏‌های آپارتمانی