Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@08:14:37 GMT

پیش بینی بولتون از تصمیم ترامپ درباره ایران

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۷۱۰۶

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، بولتون در مصاحبه با شبکه ۱۳ اسرائیل گفت: ترامپ آماده است برای توافق هسته‌ای جدید با رهبری ایران دیدار کند.

وی افزود: درست همانطور که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی توانست ترامپ را به بازی بگیرد، من نگران هستم که در دوره دوم ریاست جمهوری وی، ایرانی‌ها بتوانند همین کار را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بولتون با اشاره به دوره فعالیت خود به عنوان سفیر امریکا در سازمان ملل در زمان ریاست جمهوری بوش گفت: من به تعهدات بوش در مورد اجازه ندادن به ایران برای دسترسی به سلاح‌های هسته‌ای معتقدم.

وی تصریح کرد، رهبران خارجی آن را (ترامپ) ناامید کننده می‌دانند و این بسیار نا امیدکننده است. من ترجیح می‌دهم که استدلال یک شخص به عنوان رئیس جمهوری با توجه واقعیت‌ها باشد نه بر اساس خیالات.

بولتون در حالی از تلاش‌های ترامپ برای توافق جدید هسته‌ای با ایران سخن می‌گوید که خود در کتاب «اتاق اتفاق» که به تازگی منتشر شده است، اعتراف می‌کند که در موضوع ایران، من از ترامپ خواستم تا بر خروج از توافق هسته‌ای اهتمام ورزد و به وی توضیح دادم که چرا کاربرد زور علیه ایران آخرین راه حل است.

بولتون که از زمان حضورش در سازمان ملل (۲۰۰۵-۲۰۰۶ میلادی) با مواضع تند علیه تهران نزد محافل سیاسی و رسانه ای آمریکا شناخته شده است، در مواجه با تقبیح وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با طرح ضد ایرانی خود در این کتاب مدعی ‌شد: اما من می‌دانستم که در جای درستی قرار دارم، اکثر رسانه های واشنگتن، به جای تمرکز و پرداختن بر اصل طرح من، بر موضوع عدم دسترسی و اخلال در دسترسی من به شخص رئیس جمهوری آمریکا متمرکز شدند.

 

ایرنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ بولتون ایران هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت برای کاهش تنش؛ سیاست اسرائیل در برابر قدرت نظامی ایران

 حمله ایران به مواضع اسرائیل و عبور موفق موشک‌های ما از سد گنبد آهنین و سامانه‌های پدافندی رژیم صهونیستی و سامانه‌هایی که آمریکا و انگلیس و فرانسه و... برای دفاع از صهیونیست‌ها مستقر کرده بودند و نقطه‌زنی دقیق اهداف، موجب شد رژیم صهیونیسیتی و حامیان آنها بدانند که جمهوری اسلامی ایران در حوزه امنیت کشور و منافع ملی با کسی شوخی ندارد و پاسخ هر تهدید و شرارتی را قاطع و کوبنده خواهد داد.

جمهوری اسلامی در چندین مورد نشان داده که نه تنها هیچ تهدید و شرارتی از سوی دشمنان را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت، برای همین هم هست که وقتی سردار حق‌طلب، فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای می‌گوید که «اگر رژیم جعلی صهیونیستی بخواهد از تهدید حمله کردن به مراکز هسته‌ای کشورمان برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده ابزاری کند، تجدیدنظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران محتمل و قابل تصور خواهد بود.» مقامات رژیم صهیونیستی این سخنان را جدی می‌گیرند و از مواضع خود عقب‌نشینی می‌کنند.

در همین راستا هم هست که «بن‌سبطی» سخنگوی فارسی زبان رژیم اشغالگر در مصاحبه‌ای می‌گوید که «ما نمی‌خواهیم تنش را با ایران بیشتر از این کنیم، چون تهدیدات آنها تا حدی بالا رفت که می‌خواستند فتوای اتمی را تغییر دهند! بیایید هر دو طرف کوتاه بیاییم! بالاخره نتانیاهو کنار خواهد رفت و ارتش زیر و رو خواهد شد!»
به نظر می‌رسد این اظهارات سخنگوی فارسی زبان رژیم اشغالگر بیانگر این است صهیونیست‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که در مقابل قدرت جمهوری اسلامی راهی جز سکوت و عقب نیشینی ندارند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • گروسی: حمله به تاسیسات هسته‌ای قدغن است/به‌زودی راهی تهران می‌شوم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • اظهارنظر گروسی درباره هسته‌ای شدن ایران/ به تهران می‌روم
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • زائران دسترسی مناسبی به حرم حضرت معصومه (س) و اطراف آن ندارند
  • سکوت برای کاهش تنش؛ سیاست اسرائیل در برابر قدرت نظامی ایران