Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در اظهاراتی درباره اقدامات خصمانه رژیم آمریکا و اعمال تحریم‌ها علیه ملت ایران که در توئیتر سفارت ایران در پاریس منتشر شد، عنوان کرد: «بیش از ۴۰ سال است که ایران متحمل اقدامات نامشروع و تحریم‌های یکسویه و مغایر با تمامی موازین انسانی و حقوق بنیادین بین‌المللی است که حق حیات و حق سلامت شهروندان عادی را هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اخبار سیاسی- وی می‌افزاید: «آیا زمان آن نرسیده که مراجع بین‌المللی از جمله دبیرکل سازمان ملل متحد، کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران موضوعی، طبق وظایف ذاتی خود نسبت به دولتی که خود مرتکب نقض فاحش حقوق بشر و جانبداری از رژیم‌های جنگ افروز کودک کش و ناقض حقوق انسانی است، برخوردی بهنگام و در خور داشته باشند؟»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران فرانسه آمریکا بهرام قاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۷۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند

طبق گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، آمریکا پس از فشار اسرائیل از تصمیم خود برای اعمال تحریم علیه گردان «نتزاه یهودا» عقب نشینی کرد.

به گزارش مشرق، با گذشت چند روز از جنجال‌ها درباره برنامه آمریکا برای تحریم یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی، دو مقام اسرائیلی گفتند که این کار منتفی شد.

این دو مقام به روزنامه یدیعوت آحارونوت گفتند که آمریکا گردان نتزاه یهودا را تحریم نخواهد کرد. به گفته آنها، پس از فشار همه طیف‌های سیاسی در اسرائیل، آمریکا تصمیم گرفته که این گردان را تحریم نکند.

پیش‌از این، وبگاه «آکسیوس» به نقل از سه منبع آمریکایی آگاه گزارش کرد که وزیر خارجه آنتونی بلینکن ظرف چند روز آینده، تحریم‌هایی را علیه این گردان «به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری» اعلام می‌کند.

به دنبال انتشار این خبر، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین رهبر اپوزیسیون این رژیم یائیر لاپید به صورت جداگانه با این اقدام احتمالی مخالفت کردند.

طبق قانون ۱۹۹۷ به نوشته «پاتریک لیهی»، ارسال کمک‌های خارجی آمریکا و برنامه‌های آموزشی وزارت دفاع ایالات متحده در اختیار یگان‌های امنیتی،‌نظامی و پلیسی که مرتکب نقض حقوق بشر می‌شوند، قرار نمی‌گیرد.

نتزاه یهودا بعنوان یک یگان ویژه از سربازان افراطی یهودی تشکیل شد که همگی اعضای آن را مردان تشکیل می‌دهند. نظامیان این گردان علیه غیرنظامیان فلسطینی درکرانه باختری مرتکب خشونت می‌شوند.

نتانیاهو گفته بود که با چنین تصمیمی مبارزه خواهد کرد و لاپید اعمال تحریم آمریکا علیه این گردان را «اشتباه» خواند و گفت که این رژیم «باید اقدام و آن را لغو کند».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند
  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران در آستانه اجلاس اتحادیه اروپا
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه