Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین مظفری با اشاره به استفاده بی نظیر امام رضا(ع) از فرصت هجرت تحمیل شده بر ایشان، گفت: امام آینده نگر و حافظ دین و قرآن برای آشنا سازی جامعه و برای باقی گذاشتن مطلب در تاریخ ، حرکت حماسی انقلابی خویش را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، دهه کرامت روزهایی مبارک و ایام پیوند محبت و پیروی با کریمه اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) است و این روزهای مبارک می‌تواند در زندگی انسان و آینده پیش روی او نقش ویژه‌ای ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بسیاری از مردم جهان به‌ویژه مسلمانان و از میان مسلمان، شیعیان و از بین شیعیان، مردم اهل ایران ارادت خاصی به امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) دارند و هیچ‌گاه نبوده که حرم‌های مقدس این خواهر و برادر نورانی، از خیل عظیم زائران خالی باشد.

 

مردم ایران در هر مشکل، مصیبت، بیماری، سختی و گرفتاری که دارند اگر از همه عالم هم ناامید شوند بازهم با خود می‌گویند: ما امام رضا(ع) راداریم که همچون اسم مبارکش، زود راضی می‌شود، به پابوس او می‌رویم و خدا را به‌حق ایشان قم می‌دهیم تا گره از کار ما باز کند و چه گره‌هایی که این خواهر و برادر از مردم باز نکردند.

 

اما قم نیز که از گذشته و از زمان امام صادق(ع) مهد شیعیان و محل حضور بزرگان دین بود، بعد از حضور حضرت معصومه(س) در این شهر، رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و به تعبیر امام صادق(ع) حرم اهل بیت(ع) شد و بدون شک امروز هر برکتی که در این شهر وجود دارد اعم از حوزه‌های علمیه، مراکز متعدد آموزشی و پژوهشی دینی و عالمان بزرگ همگی به برکت این بانوی کرامت است.

 

به دلیل اهمیت این ایام و مبارکی این لیالی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید محمدجواد مظفری» استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم. متن گفت‌وگو به این شرح است:

 

چرا دهه کرامت برای همه مردم به‌ویژه‌ایرانیان از اهمیت خاصی برخوردار است؟

 

دهه کرامت، در حقیقت بعثت شیعه در تکریم از مقامات معنوی و آخرت‌گرایی زندگی در دنیا و ارزش‌گذاری حیات دنیوی با دیدگاه ابدی بودن مخلوقات بخصوص انسان است.

 

ازجمله برکات انقلاب اسلامی ملت شجاع و ابدی خواه مسلمان ایران از چهل واندی سال قبل، نقطه عطفِ دعوت جامعه جهانی به اندیشه‌ها و واقعیات عقلی و شهودی پیشوایان صادق و صالح و رسولان نویدبخش سعادت و خوشبختی است و مکرر در مکرر چنین اصل پارسایی و تقواپیشگی در مجموعه رهنمودها و پیام‌های رهبری صالح انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)  و پس از آن در هدایت‌گری‌ها و تبلیغات حکیمانه حضرت آقا امام خامنه‌ای نیز مشهود و محسوس بوده است.

 

فلسفه اجتماعی دهه کرامت

 

دهه کرامت، پاسخی به همه معالم اعتقادی ره‌آورد انبیاء و بخصوص خاتم انبیاء و ائمه معصومین(ع) در طول تاریخ بشری است و درچنین پسینه نورآسا یعنی در دوران کنونی و ظهور حقیقت‌ها و هنگامه زندگانی غیبت امام و ولی خدا عبد شایسته و عدالت‌گستر، جنبه‌های زندگانی فردی و جمعی انسان‌ها، ما دوران مشعشع و پرفراز و نشیب امام علی بن موسی‌الرضا(ع) وخواهر معظمه ومکرمه اش حضرت معصومه(س) را ملاحظه می‌کنیم.

 

اهمیت دوران زندگی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به چه دلیل است؟

 

دوران حکومت سیاه بنی امیه تا میانه دوران امام صادق(ع) وستمگری های آن دژخیمان با همه محنت‌ها سپری گشته و آنگاه که جماعت ستم پیشه دیگری یعنی عباسیان زمام امور اداره مسلمین را در اقصی نقاط آن روزعالم برعهده گرفتند، تا توان داشتند به جاه طلبی و رفاه زدگی خود رنگ امانت داری و حراست از حقوق مسلمین زده تا آنکه روزگار ستم مأمون بر جهان اسلام فرا می رسد و حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) را با تظاهر به احترام آل رسول به قربانگاه چند روزه حکومت گری خود طلبید.

 

امام آینده نگر و حافظ دین و قرآن برای آشنا سازی جامعه و برای باقی گذاشتن مطلب در تاریخ تحولات زندگی انسان ها حرکت حماسی انقلابی خویش را که هرچند بر ایشان تحمیل کردند، در ساختار برنامه ای جنبش آفرین وروشن گرانه آغاز کرد و در طی هجرت خویش یا همان حرکت تحمیلی مأمون و درطی تاریخ حضور خود در خراسان بر علیه ظلم واستثمار حاکمیت عباسی فرصت را از دست نداده و از حکومت بی هویت و سلطه نا بجای بنی العباس وظالمانه مأمون پرده برداشتند که خود توصیفی در تراز مبارزه رهبران الهی و دین گستر دارد.

 

مبانی عقلانی و فلسفه جامعه شناسی هجرت بررسی شود

 

وانشاالله در تحقیقات تاریخ  تمدن خواهی پیامبران الهی و نقش بی بدیل  امامان معصوم در آن تحول خواهی ها و اندیشه های منور عاقبت پرداز و برنامه های فرهنگی اجتماعی و اقتصادی و مدیریت‌های خردوکلان آن مسئولان حقیقی جوامع انسانها بایدرسیدگی شده وازجهات متعدده از اصول و قواعد ک۰۰۳اربردی عادلانه شأن بحث و بررسی کرد.

 

چرا هجرت امام رضا(ع) از این میزان اهمیت برخوردار است؟

 

امام رضا(ع) با سفرراهبردی خود به عنوان یک پیام آورمسئول ازسوی مبدء متعال، شیوه مبارزه انسان مسئول و متعهد به قدرت باریتعالی را در سطح زندگی دنیای آن روز به زیبایی اجرا کردند و تاریخ مبارزات سفیران خاص الهی چون نوح وابراهیم وموسی وعیسی وخاتم انبیاء حضرت رسول اکرم رازنده ساختند، که بایدساعتها در پژوهشگاه‌ها واندیشکده های دروس مدیریت  اجتماع واداره تحقق نظم ور فاه به تدریس توصیه پردازی و قانون نویسی پرداخت.

 

استفاده استراتژیک امام رضا(ع) از هجرت به طوس

 

به هرحال امام رضا(ع) از این فرصت پیش آمده استفاده  استراتژیکی در براندازی حکومت جائرمامون وباقی مدعیان آن طائفه را تیزبینانه اجرا فرمودند که تاثیر بسزایی در اعماق جان مسلمین حاضر گذاشت و زمینه ساز اجرای دقیق دین مداری ودفاع از دین با ساختار ولایت پذیری در اجتماع مسلمانان  درتاریخ تحولات زمان خویش شد؛ سخنم رادر این فرصت کوتاه کنم واصول و قواعد حاصل از این حماسه هجرت رادفتری دیگر باید و زمانی درخور.

 

از مقام و منزلت حضرت معصومه(س) بفرمایید؟

 

در فضای چنین معرفت و اعتقادی به امام ونظام امامت که در مباحث امام تحت نام بیانات سلسله الذ هب از امام ‌به جا‌مانده حرکت بی بی مکرمه حضرت فاطمه معصومه(س) تشکیل ‌و تطبیق یافته است وجود شامخ وتقوی فزون آن حضرت خود فصل مشبعی از تعلقات و جذبه های بی بدیلی از وفا و صبر و از خودگذشتگی و عفاف و پاکدامنی بی مثال جهان زندگی خانمها ودختران تاریخ را رقم می زند.

 

حضرت معصومه بانوی بی مثال نه فقط برای زنان که حقا نمونه  بی نظیر انسان ها درمیان بشر است؛ او نه در قالب و صورت بانوان بی مثال عرصه حیات چون آسیه ومر یم وفاطمه و... هست بلکه یک جهان از تربیت یافتگی و ولایت مداری تمامی  فضیلت سازان تاریخ را باخود از مدینه مهد تربیت یافتگان عرصه گیتی تا به ایران‌ وقم تا ابدیت واجد بود.

 

جامعه انسانی باید نقطه های عطف جاودانگی و زیبایی عشق و محبت حضرت معصومه را بیاموزند

 

فاطمه معصومه(س) به تعبیر متون ماثور ما شفیعه یوم الحشر و دارای شأن بسیارحساس وخاصی نزد باریتعالی است، از این رو لازم و ضروری است که جامعه انسانی  فرصت شناسانه خواستار ادب و تربیت و صبر و شکیبایی از آن حکیمه الهیه ومحدثه مدبره  بیاموزند و نقطه های عطف جاودانگی و زیبایی عشق و محبت را از آن شخسیت آسمانی فرا بگیرند.

 

برزگترین آموزه ما از مکتب حضرت معصومه(س) چیست؟

 

بزرگترین درس حضرت به جامعه ایرانی عینیت بخشیدن  دفاع از حریم امام زمان(عج) خویش بود؛ جامعه مسلمانان جهان بالاخص ما ایرانیان از هر قوم و قبیله و از هر طبقه سر از پانشناخته دوان دوان به محضر باشکوه آن صالحه وفا وصفا و ادب وتقوی و... سرعت می گیریم وبه خدای احد لاشریک خود می بالیم ازچنین نمونه جهانی درحفظ حقوق انسانی تا از این عبرت آموزی خویش به پیشرفت تبلیغ رسالتهای الهی و رساندن پیام انقلاب اسلامی بهره مند شویم.

 

انقلاب اسلامی ایران مدیون حضرت معصومه(س) است

 

امروز انقلاب اسلامی ایران که محصول‌جانبازی بی‌کرانه آن محدثه الهیه وآباء عالم و جد و پدر و برادر و فرزندان آن خاندان پدیدار گردیده و در پی آن جنبش‌ها و گسترش جهانی انقلاب بزرگ اسلامی مردم ایران را به رهبری داهیانه جناب سیدنا الامام خامنه ای به ذره ذره خشکی‌ها ودریاهای جهان میرسانیم که ما تا منابع عظیم سعادتمندی و ارزش گرایی و فضیلت خواهانی به مانند امامان حق گرا و عدالت خواه و زنان بی مثال انسانیت چون فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب کبری(س) و فاطمه معصومه(س) بنت ولی الله واخت ولی الله. وعمه ولی الله داریم ازمبارزه علیه ظلم وستم باک نداریم و عاشقانه وشجاعانه بر هر طاغی ویاغی درمقیاس جهانی باحفظ همه عناصر اخلاقی ورفتار متدبرانه عدل برانگیز را استمراربخشیده  و تا استقرار اهداف الهی ومورد رضایت امام غایب ونوید بخش جهانیان سر ازپانشناخته خواهیم رفت  تا آموزه شریفه «حتی لا تکون فتنه..» در پهنه  جهان  تحقق پیدا کند. به امید رسیدن صبح ظهور، صبح رشد و تمدن از سوی آخرین‌ امام وحجت جهانی ‌و صاحب عصرمان انشاالله.

 

متشکریم از این که فرصت را در اختیار ما قرار دادید.

 

بنده هم از شما و مجموعه خبرگزاری شبستان در استان قم تقدیر و تشکر دارم.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: میلاد امام رضا دهه کرامت انقلاب اسلامی حضرت معصومه س امام رضا ع دهه کرامت بی مثال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۷۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم میزبان زائران اهلبیت + فیلم

شهر قم و حرم حضرت معصومه (س) در ایام نوروز میزبان مهاجرین مقیم ایران و زائرین اهلبیت (ع) از افغانستان بود.

مهاجرین افغانستانی به حرم مطهر حضرت معصومه (س) آمده اند تا سال نو را با سلام به بانوی کرامت آغاز کنند.

شهر قم پس از مشهد دومین مقصد زیارتی اتباع افغانستانی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اجتماع «امام حسنی ها» همایش اقتدار و وحدت بی نظیر ملت ایران بود
  • برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) در شب‌های قدر اعلام شد
  • امام حسن مجتبی (ع) الگوی کامل صبر و مهربانی است
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه(س)
  • قم میزبان زائران اهلبیت + فیلم
  • فضائل بی نظیر امام حسن مجتبی(ع) در دیدگاه علمای اهل سنت
  • قم کجا بریم؟
  • حال‌وهوای حرم حضرت معصومه در شب میلاد کریم اهل‌بیت(ع)
  • امام حسن مجتبی(ع) با اقتدار در برابر معاویه ایستاد و مقابله کرد
  • ۲۵ هزار نفر در شب میلاد امام حسن (ع) مهمان سفره بانوی کرامت شدند