Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به روند صعودی بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان، از بی‌تفاوتی برخی مردم نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی انتقاد کرد.

سراج‌الدین عارف‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از دو هفته قبل پذیرش در بیمارستان‌ها از ترخیص پیشی گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تداوم این روند اشباع شدن تخت‌های بستری را به دنبال دارد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت بستری در بیمارستان‌های سطح استان، گفت: بیمارستان‌های گنبدکاووس از چهار روز قبل به مرز اشباع رسیده و برای حل این مشکل بخش‌های جدید برای بیماران در نظر گرفتیم و الان هم دیگر ظرفیت ایجاد بخش جدید نداریم.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: بیمارستان مینودشت را که برای رزرو گنبدکاووس در نظر گرفته بودیم، نیز خودش در حال تکمیل شدن است. ظرفیت در بیمارستان آق‌قلا که سه بخش را برای بیماران کرونایی در نظر گرفتیم، در حال پر شدن است. در بیمارستان‌های علی آباد کتول و کلاله نیز اوضاع به همین شکل است.

عارف‌نیا خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بیمارستان‌های آزادشهر، بندرگز و گرگان بیماران کمتری داریم. البته در گرگان از یکی دو روز گذشته تعداد بیماران بستری افزایش داشته است.

وی بیان کرد: با وجود اینکه بارها از مردم درخواست کردیم که در مراسمات عروسی و عزا شرکت نکنند، شاهدیم که این موضوع توجه نمی‌شود. بخش زیادی از بیماران به خاطر حضور در این مراسمات به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: از بیماران کرونایی که در خانه قرنطینه می‌شوند نیز می‌خواهیم که در طول ۲ تا سه هفته به هیچ عنوان از خانه خارج نشوند. در خانه نیز فاصله‌گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی را با دقت رعایت کنند تا ویروس به سایر اعضای خانواده منتقل نشود. متأسفانه شاهدیم در برخی موارد وقتی بیمار کرونا در خانه قرنطینه می‌شود، به دلیل رعایت نکردن شرایط قرنطینه، سایر اعضای خانواده نیز به این ویروس مبتلا می‌شوند.

عارف‌نیا تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم نکات بهداشتی که گفته می‌شود را جدی بگیرند و به آن عمل کنند. با وجود اینکه خصوصا طی دو هفته گذشته هر روز نکات بهداشتی به مردم گفته می‌شود اما متأسفانه جدیتی از سوی مردم برای حفظ سلامتی مشاهده نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه جدیتی در تغییر رفتار مردم مشاهده نمی‌شود، گفت: هنوز هم در برخی شهرها مراسمات عروسی و عزا با حضور گسترده مردم برگزار می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: کرونا یک بیماری کشنده است و به‌راحتی هم انتشار می‌یابد. مردم باید به این برسند که برای حفظ سلامت خود، خانواده و اطرافیانشان نکات بهداشتی را رعایت کنند. در حال حاضر شاهدیم که اکثراً اعضای خانواده درگیر این ویروس می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس گلستان دانشگاه علوم پزشکی گلستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۷۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  همزمان با هفتۀ سلامت طرح غربال‌گری و پایش سلامت کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به‌همت گروه بهداشت عمومی و با همکاری دانشجویان به‌مدت دو روز در شهرک سلامت دانشگاه برپا شد.

دکتر هادی علیزاده، رئیس دانشکدۀ بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه هدف از اجرای این طرح را ارائۀ آموزش‌های لازم برای اصلاح شیوۀ زندگی سالم دانست وگفت: در راستای برگزاری هفتۀ سلامت با شعار "سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت" و با توجه به این موضوع که چاقی و دیابت از مشکلات عمده و شایع در جامعه می‌باشد و رفتار‌های سلامت افراد جامعه دست‌خوش تغییرات زیادی شده است.

وی گفت: اقدامات پیشگیری کننده می‌تواند رفتار‌های نامناسب بهداشتی را در افراد تغییر دهد و سبک زندگی سالم را جایگزین سازد و بدین منظور برای ارتقاء آگاهی خانوادۀ دانشگاه، ایستگاه غربال‌گری و پایش سلامت برپا شد.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش آگاهی دربارۀ بیماری‌های غیر واگیر هم گفت: دیابت و فشار خون از جمله بیماری‌هایی است که بدون علامت و به اصطلاح خاموش هستند، به‌طوری که گاه افراد دارای دیابت و یا فشار خون بالا هستند، اما هیچ علامتی را تجربه نمی‌کنند و افراد معمولا پس از بررسی‌های معمول فشار خون و آزمایش قند خون متوجه می‌شوند که به پرفشاری خون و یا دیابت مبتلا هستند؛ از این رو تشخیص و شناسایی به‌موقع در درمان این بیماری‌ها بسیار مهم است.

 

دیگر خبرها

  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت تا پایان امسال تجهیز می‌شود
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه رشت
  • زیرساخت‌های استان کرمان برای پذیرش بیماران خارجی ضعیف است
  • افزایش طول عمر بیماران تالاسمی با دریافت خدمات درمانی مطلوب در بیمارستان های استان
  • تکمیل بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های بهداشتی در خوزستان