Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-20@03:14:07 GMT

طرز تهیه کالباس خانگی؛ با ادویه مخصوص

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۷۸۲۱

طرز تهیه کالباس خانگی؛ با ادویه مخصوص

رویداد۲۴ مواد لازم

سینه مرغ: ۲ عدد متوسط (می‌توانید از ترکیب یک سینه و یک ران هم استفاده کنید)
قارچ: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
هویج: نگینی خرد شده و نیم‌پز ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نشاسته ذرت: ۳ قاشق غذاخوری
سیر: ۳ حبه
روغن مایع: ۳ قاشق غذاخوری
سس گوجه: ۱ قاشق مرباخوری
سس خردل: ۱ قاشق مرباخوری
نمک: ۱ قاشق چایخوری
یخ: ۲ قالب کوچک

ترکیب ادویه کالباس

پودر زنجبیل: ½ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه: ½ قاشق مرباخوری
ادویه کاری: ½ قاشق مرباخوری
پودر دارچین: ½ قاشق چایخوری
پودر هل: ½ قاشق چایخوری
جوزهندی: ¼ قاشق چایخوری
دانه فلفل سیاه: ۱ قاشق چایخوری
پسته: ۲ قاشق غذاخوری خرد شده


طرز تهیه

مرحله اول: برای درست کردن کالباس لیوانی با طعم کالباس بیرون و بازاری یا همان کالباس خشک باید از لیوان‌هایی استفاده کنید که هم تحمل حرارت زیاد را داشته باشند و نشکن باشند و هم ممکن است رنگش بعد از استفاده کدر شود و دیگر برای پذیرایی قابل استفاده نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از مقاومت لیوان‌تان حتما مطمئن باشید.

مرحله دوم: برای تهیه کالباس مرغ لیوانی مثل بیرون و با طعم بازاری ابتدا باید قارچ‌ها را بلانچ کنید (اگر قارچ دوست ندارید آن را حذف کنید). برای بلانچ کردن قارچ به این ترتیب عمل کنید: قارچ‌ها را به صورت اسلایس خرد کنید و روی آن‌ها آبجوش بریزید. ۲ الی سه دقیقه صبر کنید و سپس آن‌ها را داخل آب یخ بریزید. به این ترتیب برای موارد دیگر می‌توانید قارچ‌ها را به مدت چند ماه فریز هم کنید.

مرحله سوم: تکه‌های مرغ شسته شده و خشک شده را به همراه دو قالب یخ، ادویه و نمک، آرد ذرت، سس خردل، سس گوجه و روغن در غذاساز بریزید. تمام مواد را در غذاساز پوره کنید. سپس مایه کالباس را در یک ظرف بریزید و با هویج نیم پز و نگینی خرد شده، پسته خرد شده، قارچ بلانچ شده و دانه فلفل سیاه خوب مخلوط کنید. در صورت دلخواه یک تکه گوشت گوسفند یا گوساله را هم می‌توانید خیلی نازک خرد کنید و به گوشت مرغ اضافه کنید که البته اختیاری است.

مرحله چهارم: ۲ لیوان را با مقداری روغن مایع کمی چرب کنید و سپس مایه کالباس را در لیوان‌ها بریزید. روی لیوان‌ها فویل بکشید و در قابلمه آبجوش قرار دهید. مقدار آب باید تا کمر لیوان‌ها باشد نه بیشتر. مدت زمان پختن کالباس مرغ و گوشت خانگی ۱ و نیم الی ۲ ساعت روی شعله ملایم گاز است. در تمام مدت پخت کالباس درب قابلمه را برندارید. مراقب باشید فویل سوراخ یا درز نداشته باشید. کالباس خانگی مرغ و گوشت به راحتی از لیوان جدا می‌شود.



فوت‌و‌فن‌های کالباس خانگی مرغ و گوشت، با طعم ساده یا دودی    

طرز تهیه کالباس خانگی گوشت هم دقیقا به همین ترتیب است با این تفاوت که به جای گوشت مرغ از گوشت مخلوط گوسفند و گوساله استفاده کنید.
برای درست کردن کالباس ساده خانگی می‌توانید قارچ و پسته و گوشت قرمز را حذف کنید.
طرز تهیه کالباس دودی هم به این ترتیب است. اما برای طعم دودی کالباس باید به ازای هر ۶۰۰ گرم گوشت مرغ یا مخلوط گوشت گوسفند و گوساله، ۴۰۰ گرم سویای دودی یا کبابی که از قبل خیسانده‌اید هم اضافه کنید. سویا را همراه با گوشت در غذاساز پوره کنید.
اضافه کردن قالب یخ برای پایین آوردن دمای گوشت است.
بعد از آماده شدن کالباس ۱ ساعت صبر کنید و سپس به راحتی آن‌ها را از لیوان جدا کنید.
به کالباس حدود ۶ ساعت در یخچال استراحت دهید تا خوب خودش را بگیرد و به راحتی برش بخورد.
چون این کالباس خانگی مثل کالباس بیرونی و بازاری مواد نگهدارنده ندارد بهتر است نهایتا ظرف سه روز مصرف شود.
برای درست کردن کالباس مرغ یا گوشت نیازی به پختن گوشت مرغ یا گوشت قرمز ندارید. روی شعله ملایم گاز و در عرض دو ساعت گوشت حسابی در بخار آب مغز پخت می‌شود.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، آشپزی ایرانی ، کالباس خانگی سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 آشپزی ایرانی کالباس خانگی کالباس خانگی تهیه کالباس گوشت مرغ طرز تهیه لیوان ها خرد شده ۱ قاشق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۷۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنشی به «کشور نامیدن اسرائیل» توسط احمدی‌نژاد: نیمه پر لیوان را ببینیم | نمی‌توان قضاوت کرد!

محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم، که در دوران ۸ سال سکانداری خود در پاستور اظهاراتی تند درباره اسرائیل بیان می‌کرد، در واکنش به حمله سپاه پاسداران به اسرائیل گفته: «هر کشوری به سایر کشورها غیرقانونی حمله کند، باید پاسخ آن را دریافت کند. و این حق کشوری است که مورد تهاجم قرار گرفته است.»

این اظهارات با واکنش‌هایی همراه شد، چنانچه عباس امیری‌فر، فعال سیاسی اصولگرا، به خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: «به یکی از نزدیکان آقای احمدی‌نژاد پیام دادم که این چه وضعی است و چرا ایشان موضع‌گیری نکرده است، او گفت که آقای احمدی‌نژاد دو سالی است که سکوت کردند. در پاسخ گفتم که چطور ایشان در برخی از موارد مانند فوت آن هنرپیشه هم‌جنس باز در سکوت پیام می‌دهد؟ این برای ما قابل درک نیست. با این حال او برای آنکه طرفداران خودش را اقناع کند، در عیددیدنی به صورت کلی و مبهم حرف زده است.»

در سیاست رسمی ایران، اسرائیل کشور شناخته نمی شود

محمدعلی پورمختار، نماینده ادوار مجلس، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره اظهارات احمدی‌نژاد گفت: «چیزی که از قول ایشان نقل شده بود، آقای احمدی‌نژاد گفته بود که هر کشوری که به کشور دیگر تجاوز بکند، حق پاسخگویی دارد و بدون اسم آوردن از اسرائیل چنین اظهاراتی را بیان کرده است، اگر منظور سوال کننده، این بود که نظر ایشان درباره حمله اسرائیل چیست و اگر تلقی ایشان از کشور اسرائیل است، تلقی درستی نیست. ما اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم و یک رژیم اشغالگر است. در سیاست‌های رسمی ایران اسرائیل کشور شناخته نمی‌شود.»                                                                    

وی گفت: «از این جهت، این نوع گفتار برخلاف سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب است و موجب سوءاستفاده خواهد شد. همچنین از ایشان انتقاداتی درباره نام بردن از اسرائیل به عنوان یک کشور شده بود یا چرا حملات تروریستی اسرائیل را به ساختمان کنسولگری را محکوم نکرد.»

سکوت احمدی نژاد به خودش ارتباط دارد اما...

این نماینده پیشین مجلس گفت: «علت سکوت او به خودش ارتباط دارد، اما با توجه به اینکه ایشان 8 رئیس جمهور بوده و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است، توقع جامعه دینی و انقلابی از او این است که رد این قضایا عکس العمل نشان بدهد و به عنوان یک نیروی انقلابی که اسرائیل را از طرق هولوکاست به چالش کشید، انتقاد کند و به اقدامات غیرقانونی این رژیم سکوت نکند.»

پورمختار درباره تغییرات دیدگاه احمدی‌نژاد در گذر زمان، گفت: این که بگوییم ایشان تعمدانه این سخن را بیان کرده است، قضاوت قرین و درستی نیست زیرا نیت او را نمی‌دانیم، صحبت‌های خواص مورد توجه همه است و باید با دقت عمل بیشتری و ملاحظات واقعیات این اظهارات عنوان شود. اینکه دیدگاه ایشان چیست را باید حمل بر صحت کنیم، ایشان به طور کلی بیان کرده جمهوری اسلامی ایران حق پاسخگویی داشته و از این حملات دفاع کرده است.

وی گفت: بنابراین باید نیمه پر لیوان را مشاهده کنیم. اگر یک ماده‌ای از منشور سازمان ملل را اشاره کرده است، ممکن است از سر کم توجهی و بدون العطاف به مسائل بوده باشد.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کرم شکلاتی مخصوص فیلینگ انواع کیک و دسر 
  • ببینید | غذا دادن به یک خرس غولپیکر توسط مرد روس با قاشق
  • طرز تهیه دمی گوجه اسپانیایی، یک غذای ساده، سریع و خوشمزه (فیلم)
  • واکنشی به «کشور نامیدن اسرائیل» توسط احمدی‌نژاد: نیمه پر لیوان را ببینیم | نمی‌توان قضاوت کرد!
  • طرز تهیه حلوا ارده خانگی به سبک عربی (فیلم)
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • فرآیند تولید ادویه ها در کارخانه (فیلم)
  • طرز تهیه کوکی زنجبیلی، ترد و خوشمزه (فیلم)
  • طرز تهیه اسموتی توت فرنگی خوشمزه! یک مُدل با شیر، یک مُدل رژیمی
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی