Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه ایران زمین/ نخستین هتل 5 ستاره مازندران پس‌ از انقلاب اسلامی با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شرایطی افتتاح شد که هنوز سایه کرونا با آینده‌ای نامعلوم بر بخش گردشگری سنگینی می‌کند. ماسک‌های روی صورت حاضران در مراسم نشان می‌دهد که امید به رونق گردشگری همچنان با بیم کرونا همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از همین رو است که وزیر میراث فرهنگی سخنان خود را با خبر نارضایتی رئیس جمهوری از عدم سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها به کرونازدگان اقتصادی این بخش آغاز می‌کند. به‌گفته علی‌اصغر مونسان، دولت بسته ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای حمایت از بخش‌های آسیب دیده از کرونا تصویب کرد تا برای حمایت از این بخش‌ها به آنها اعطا شود. متأسفانه با وجود تأکید رئیس جمهوری به وزرا و بانک‌های عامل اما پرداخت این تسهیلات به کندی انجام می‌شود. آن‌طور که مونسان می‌گوید: «حسن روحانی در تازه‌ترین جلسه هیأت دولت از همه وزرا خواسته که پرداخت تسهیلات را تسریع بخشند.» با‌وجود سنگینی سایه کرونا بر صنعت گردشگری ایران همچنان پروژه‌های اقتصادی این حوزه در حال تکمیل شدن هستند.
به‌گفته مونسان افتتاح هتل «میزبان» رامسر که دومین هتل ۵ ستاره پس از هتل آزادی خزر (هایت سابق) در تاریخ گردشگری مازندران است تنها پروژه گردشگری در حال افتتاح این بخش در کشور نیست. او می‌گوید: «در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه گردشگری در حال اجرا هستند که از این تعداد ۵۰۰ پروژه مربوط به بخش هتلینگ است.» براساس آمارهای وزیر گردشگری تا پایان امسال ۲۲۰‌پروژه افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.
او این پروژه‌ها را برای آینده گردشگری کشور بسیار پراهمیت می‌داند و می‌گوید: «فقط در دوره دولت دوازدهم بیش از پنج هزار موافقت اصولی سرمایه‌گذاری در تأسیسات گردشگری اعطا شد که نشان دهنده استقبال سرمایه‌گذاران از صنعت گردشگری کشور و تسهیل سرمایه‌گذاری در این بخش است.» آغاز دولت اول حسن روحانی با استقبال بالای گردشگران خارجی برای سفر به ایران همراه بود تا جایی که ایران با کمبود مراکز اقامتی ۴ و ۵ ستاره رو به رو شد. همین مسأله باعث شد تا افراد زیادی به سرمایه‌گذاری در ساخت مراکز اقامتی روی بیاورند. حتی کشورهای خارج از جمله اروپایی‌ها و کشورهای حوزه خلیج فارس برای ساخت هتل‌های پنج ستاره در ایران اشتیاق زیادی نشان دادند. کارشناسان و رسانه‌ها از آن به صف کشیدن سرمایه‌گذاران خارجی برای فعالیت در ایران یاد می‌کنند. روند ورود گردشگر به ایران البته در دولت دوم حسن روحانی به‌دلایل سیاسی از جمله خروج امریکا از فرجام تغییر کرد و بازارهای هدف ایران به سمت کشورهای همسایه رفت. در نهایت گردشگری ایران با شیوع کرونا مثل بسیاری از نقاط جهان تعطیل شد. تأسیسات گردشگری ایران بعد از چند ماه به تازگی شروع به فعالیت کرده‌اند. وزیر میراث فرهنگی هم به حجم بالای اشتغال در صنایع دستی و گردشگری اشاره می‌کند و می‌گوید: «این مسأله نشان می‌دهد که گردشگری علاوه بر درآمدزایی می‌تواند در حجم بالایی، مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کند.» بر اساس آمارها، هتل میزبان هم ۲۰۰ نفر را صاحب شغل می‌کند. این هتل با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی ساخته شده است. هتل میزبان در ۱۶ طبقه و ۱۶۲ اتاق مشرف به دریای خزر و قله دماوند براساس آخرین متد و تکنیک‌های مهندسی صنعت هتلداری ایران ساخته شده است. مازندران دارای ۲۰۰ واحد اقامتی هتلینگ است که ظرفیت پذیرایی بیش از هفت هزار نفر شب اقامت را دارند. همچنین میزان ظرفیت اقامتی رسمی این استان نزدیک به ۸۰ هزار نفر شب اقامت است. با وجود این، مجموع ظرفیت رسمی و غیررسمی مراکز اقامتی این استان ساحلی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شب اقامت است. مازندران سالانه میزبان حدود ۳۰ میلیون نفر گردشگر و مسافر است. این استان سبز از جمله استان‌های توریست پذیر ایران است که بیشتر میزبان گردشگران داخلی است. البته به معنای عدم علاقه گردشگران خارجی برای حضور در این استان نیست. مازندران مقصد دوم گردشگران کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورهای غربی از جمله عمان پس‌ از مشهد است. گردشگران کشورهای عربی پس از سفر زیارتی، سفر سیاحتی خود را در استان‌های سبز شمالی از جمله مازندران ادامه می‌دهند. حضور آنها به‌دلیل اقامت بیش از سه روز در استان که گاهی به ۱۰ شب می‌رسد در اقتصاد گردشگری مازندران و دو استان شمالی دیگر مهم است. همین مسأله سرمایه‌گذاران را به سمت ساخت هتل‌های چهار و پنج ستاره در این استان برده تا میزبان این گردشگران باشند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۷۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور خوزستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راضی جلالی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، اردیبهشت ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه هیأت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری بین‌المللی از سراسر جهان حضور خواهند یافت و شرکت‌های بزرگ نسبت به ارائه محصولات و توانمندیهای خود اقدام خواهند کرد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان افزود: حضور در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای ارائه ظرفیت‌ها و توانمندیهای شرکت‌های استان خواهد بود.

وی از اختصاص غرفه‌هایی با نام استان‌ها در این نمایشگاه خبر داد و بیان کرد: با حضور مدیران استانی، امکان مذاکره، تبادل نظر، ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری و ظرفیت‌های استان به منظور جذب سرمایه گذار و همچنین ارتباط با فعالان اقتصادی داخل و خارج کشور ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: بر اساس اعلام وزارت کشور در نمایشگاه سال جاری تعداد زیادی از وزرای صنعت، معدن و تجارت کشورهای دیگر نیز حضور پیدا خواهند کرد و به همین دلیل این نمایشگاه از اهمیت ویژه‌ای نسبت به نمایشگاه‌های سال‌های گذشته برخوردار خواهد بود.

کد خبر 6063703

دیگر خبرها

  • نارضایتی جمهوری‌خواهان از رفتن نخست وزیر عراق به کاخ سفید: این اقدام اسرائیل را تضعیف می‌کند و با ایران مماشات می کند
  • سرمایه گذاری منطقه اقتصادی بیرجند برای اشتغال در قاینات
  • دولت مردان سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی را تامین کند
  • قم برای رونق اقتصادی در صنعت گردشگری و زیارت می‌تواند موفق باشد
  • واکنش فرزند علم‌الهدی به اتهامات اقتصادی و ماجرای قطع 4000 درخت هیرکانی + عکس
  • آینده بشریت به روابط چین و آمریکا بستگی دارد
  • حضور خوزستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • معطلی ۱۷ ساله پروژه گردشگری سرعین و نارضایتی مردم
  • رونق بازار مسکن در گرو افزایش و مشارکت های مردمی است
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی