Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر دیویس افزود آزمایش او مدل علمی معمول برای الگوبرداری از نحوه شیوع ویروس کرونا نیست، ولی تاثیر استفاده از ماسک و پوشاندن صورت را در جلوگیری از سرایت بیماری نمایش می‌دهد. به گزارش جنوب نیوز، یک میکروب‌شناس با انتشار پستی در توییتر که به شکل فراگیری دست به دست چرخید، نشان داد ماسک چقدر در جلوگیری از شیوع کووید-۱۹ موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ریچارد دیویس عکس‌هایی از آزمایشی که خود انجام داده منتشر کرد تا نشان دهد گذاشتن ماسک بر صورت چگونه دقیقا جلوی انتقال ذرات میکروب را بین دو نفر می‌گیرد.

او توییت کرد: «ماسک چه کاری انجام می‌دهد؟ جلوی خروج ذرات و قطرات تنفسی موجود در دهان و گلوی شما را می‌گیرد. دو نمایش ساده: اول، من مقابل یک ظرف آگار (پودر شیمیایی ژلاتینی) با ماسک بر صورت و بدون پوشیدن ماسک عطسه کردم، آهنگ خواندم، حرف زدم و صحبت کردم. مجموعه باکتری‌هایی که می‌بینید مکانی است که ذرات تنفسی فرود آمده‌اند، پوشیدن ماسک تقریبا جلوی تمام آن‌ها را می‌گیرد.»

این تفاوت که با نمایش ظروف آزمایشگاهی در عکس دیده می‌شود بسیار زیاد است: وقتی دکتر دیویس ماسک به صورت داشت تقریبا هیچ میکروبی در ظرف آزمایشگاهی دیده نشد و وقتی ماسک نپوشید آن ظرف از میکروب‌های مختلف پر شد.

در نمایش دوم، دکتر دیویس تاثیر فاصله‌گیری در اجتماع را با و بدون پوشیدن ماسک نشان داد.

او توییت کرد: «من ظرف‌های آزمایشگاهی جمع‌آوری باکتری را در فاصله ۲، ۴ و ۶ پایی از خود قرار دادم و به شدت برای حدود ۱۵ ثانیه سرفه کردم. این کار را با و بدون پوشیدن ماسک انجام دادم. همان‌طور که از باکتری‌های جمع‌شده در هر ظرف مشخص است، بیش‌تر ذرات تنفسی در فاصله کم‌تر از ۶ پایی فرود آمدند، ولی پوشیدن ماسک جلوی خروج تقریبا تمام آن‌ها را گرفت.»

عکس‌های منتشر شده دوباره تاثیر شدید و تفاوت عظیم میان پوشیدن و نپوشیدن ماسک در جلوگیری از سرایت میکروب‌ها را به نمایش گذاشتند.

دکتر دیویس افزود آزمایش او مدل علمی معمول برای الگوبرداری از نحوه شیوع ویروس کرونا نیست، ولی تاثیر استفاده از ماسک و پوشاندن صورت را در جلوگیری از سرایت بیماری نمایش می‌دهد.

او نوشت: «می‌دانم که این آزمایش ساده که یک‌بار انجام شده است نحوه علمی و متداول الگوبرداری از ویروس‌ها و نحوه شیوع ویروس سارس-کوو-۲ نیست. اما مجموعه باکتری‌های معمولی از دهان و گلوی من نشان می‌دهد پوشیدن ماسک چگونه جلوی خروج ذرات بزرگ تنفسی را می‌گیرد که دقیقا همان راهی است که به نظر ما بیش‌تر از همه باعث شیوع کووید-۱۹ می‌شود و پوشیدن ماسک می‌تواند به راحتی جلوی آن را بگیرد.»

در بریتانیا در حال حاضر هنگام استفاده از وسائل حمل‌ونقل عمومی پوشیدن ماسک بر صورت الزامی است.

منبع: بهداشت نیوز




منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: پوشیدن ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • نحوه انتقال اطلاعات گوشی در صورت شکستن یا سوختن ال سی دی
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها دقیقا چه زمانی اجرایی می‌شود؟!
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • سیمئونه: بازیکنان اتلتیکو مادرید در طول مدت بازی، دقیقا برخلاف خواسته‌های من عمل کردند
  • دادستان اردبیل: پوشیدن لباس‌های خلاف شرع، جرم است
  • چرت نگویید! حمله ایران به صهیونیست‌ها دفاع مشروع بود
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • ماری: من و یوکیچ بدون شک، بهترین زوج هستیم