Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه وال‌استریت ژورنال بامداد شنبه گزارش داد که ده‌ها دیپلمات آمریکایی به همراه خانواده‌های آنان اوایل این هفته به دلیل افزایش مبتلایان به کووید۱۹ در عربستان، از این کشور خارج می‌شوند.

براساس این گزارش، پس از آنکه وزارت خارجه آمریکا خروج داوطلبانه دیپلمات‌های خود را از عربستان تایید کرد، قرار است این دیپلمات‌ها روز شنبه با یک هواپیمای اختصاصی به ایالات متحده بازگردند و در روزهای آینده نیز دیپلمات‌های بیشتری از عربستان خارج خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان در یک ماه گذشته به صورت مداوم با رشد چشمگیر مبتلایان به کرونا و افزایش مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به این ویروس دست به گریبان بوده است.

تاکنون نزدیک به ۲۰۲ هزار نفر در عربستان مبتلای قطعی به کرونا تشخیص داده شده‌اند و از این میان، بیش از یکهزار و ۸۰۰ نفر جان خود را در اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

شمار مبتلایان به کرونا در عربستان ظرف یک ماه گذشته بیش از دو برابر و شمار مرگ‌ومیر ناشی از آن نزدیک به سه برابر شده است.

برچسب‌ها عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۸۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد

به گزارش قدس خراسان، زهرا دستجردی اظهار کرد: پارسال تعداد بیماران جدید مبتلا به دیابت در خراسان رضوی کمتر از پنج هزار نفر بوده است که این میزان در سال قبل از آن حدود هزار و ۷۹۰ نفر بود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور بیان کرد: کنترل همه گیری ویروس کرونا و ایجاد فرصت بیشتر مراقبان سلامت برای انجام غربالگری بیماری دیابت، اجرای پویش ملی سلامت در سال ۱۴۰۲ از جمله عوامل افزایش غربالگری و شناسایی بیماران دیابتی است.

وی گفت: ۶۶ درصد از مبتلایان به دیابت شناسایی شده در نیشابور زن و بقیه مرد هستند.

دستجردی افزود: در قالب طرح ملی سلامت ( از ۱۵ آبان تا پایان دی ماه ۱۴۰۲) ۲ هزار و ۵۱ بیمار جدید مبتلا به دیابت در نیشابور شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اظهار کرد: همچنین سال گذشته در راستای تشدید خطرسنجی و شناسایی بیشتر بیماران مبتلا به دیابت در رده سنی بالای ۳۰ سال، حدود ۱۱۰ تیم سیار خطرسنجی برای انجام غربالگری دیابت و فشار خون به ادارات و کارخانه‌های مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اعزام شدند.

دیگر خبرها

  • واکنش عربستان به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • هشدار آمریکا به کارکنان سفارت خود در اسرائیل
  • هشدار مهم سفارت آمریکا به کارکنانش در اسرائیل؛ تا اطلاع ثانوی خارج نشوید
  • (ویدئو) استقرار کروز‌های ضد کشتی ایران نزدیک خاک آمریکا
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • مقاومت طرح «خاورمیانه جدید» آمریکا را ازبین برد
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • حمله ایران فوق‌العاده پیچیده بود اما بدون پیشرفته‌ترین سلاح‌هایش
  • استقرار کروزهای ضد کشتی ایران نزدیک خاک آمریکا