Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر قمیشی معتقد است تلویزیون محدودیت‌های خود را در شبکه نمایش خانگی نیز اعمال نمی‌کند و قطعاً رسانه ملی با تولیدات این رسانه تعامل خواهد کرد.

امیر قمیشی تهیه‌کننده تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: آرایش رسانه‌ای و نظام جهانی به سمت و سویی پیش می‌رود که مخاطبان امروز برنامه‌هایی استقبال می‌کنند که حاوی پیام‌های کوتاه و اصطلاحاً فست‌فودی باشند و این اقبال به واسطه خاصیتی است که فضای مجازی در پیام‌رسانی دارد و می‌بینیم برنامه‌هایی که از این قاعده پیروی کنند موفق‌تر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قمیشی خاطرنشان کرد: البته نمی‌توان منکر این نکته شد که مردم به درام هم علاقه‌مند هستند و مردم ایران به طور کل مردمی هستند که به درام علاقه دارند اما این درام باید کشش لازم را داشته باشد و مخاطب را جذب خود کند. نمونه درام‌های موفق را می‌توان در شبکه نمایش خانگی دید که مردم نیز از این آثار استقبال کرده‌اند و به همین دلیل برنامه‌سازی ترکیبی را به تنهایی نمی‌توان گزینه تلویزیون برای جذب مخاطب دانست و هر دو باید در کنار هم وجود داشته باشند.

او افزود: در همه جای دنیا تلویزیون‌ها، آثار نمایشی را از کمپانی‌ها خریداری می‌کنند و آن‌ها به خودی خود تولیدکننده نیستند اما در وضعیت فعلی اقتصادی ما چنین اتفاقی تقریباً غیرممکن است اما می‌توان به شکلی دیگر این تعامل را داشت و همانطور که تلویزیون‌ها در همه جای دنیا با کمپانی‌ها تعامل دارند تلویزیون ما نیز در چارچوبی که تابع قانون اساسی باشد و با قوانین کشور منافاتی نداشته باشد می‌تواند تولیداتش را به گروه‌های فیلمسازی و سریال‌سازی سفارش دهد.

تهیه‌کننده برنامه «شب روشن» با اشاره به صدور مجوزهای شبکه نمایش خانگی از سوی صداوسیما تصریح کرد: سازمان صداوسیما با در دست گرفتن مجوز صدور محصولات شبکه نمایش خانگی از جمله سریال‌هایی که می‌بینیم پربیننده نیز هستند بعید می‌دانم محدودیت‌های خود را وارد این رسانه کند و پیش‌بینی من مبنی بر رویکرد تلویزیون بر تولیدات شبکه نمایش خانگی این است که این رسانه به تعامل بپردازد.

این تهیه‌کننده تلویزیون در پایان گفت: صداوسیما پیش از این هم با شبکه نمایش خانگی تعامل داشته و برنامه‌هایی مثل «شام ایرانی» پس از حضور در شبکه نمایش خانگی در تلویزیون نمایش داده شده‌اند. حتی شخصیت محبوبی چون جناب خان هم ابتدا در شبکه نمایش خانگی بود و بعد به تلویزیون راه یافت. با صدور مجوزهای شبکه نمایش خانگی در تلویزیون، رسانه ملی می‌تواند تولیدات نمایشی خود اعم از سریال‌ها را به گروه‌های مستقل یا کمپانی‌ها بسپارد و با تعاملی که می‌تواند با گروه‌های تولید برقرار کند هم به رونق در تولید و هم به تولید آثار با کیفیت کمک کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صداوسیما شبکه نمایش خانگی شبکه نمایش خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۸۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، پیمان جبلی امروز و در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر برخی حواشی و اظهارات مطرح شده در روز‌های اخیر پیرامون وضعیت پرداخت‌ها در حوزه نمایش خانگی افزود: به طور کلی تنظیم‌گری در این حوزه شامل اقتصاد و وضعیت مالی طرح های تولیدی هم می‌شود.
وی افزود: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر علاوه‌بر وظیفه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی، وظیفه تنظیم‌گری و نظارت بر فرایند‌های اقتصادی این حوزه را نیز برعهده دارد.
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه فرایند‌های اقتصادی در حوزه نمایش خانگی باید به گونه‌ای باشد که فعالان خرد در این حوزه هم بتوانند فعالیت کنند گفت: ساترا در حال بررسی این موضوع است و نتایج بررسی‌های ساترا و برنامه‌هایش جهت اقدام لازم، ارائه خواهد شد. جبلی همچنین درباره نحوه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی گفت: با ریل‌گذاری قانونی درستی که انجام شده سازمان صداوسیما از طریق ساترا موظف به نظارت بر محتوای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در حوزه نمایش خانگی است و فضای همکاری و تعامل نسبتا خوبی بین تهیه‌کنندگان، سکو‌ها و ساترا وجود دارد.
وی تأکید کرد که برای جلوگیری از تخلفات احتمالی باید آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی به کمک حوزه تنظیم‌گری بیایند و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.
رئیس رسانه ملی درخصوص عملکرد رسانه ملی در پوشش خبری عملیات «وعده صادق» گفت: از لحظات اولیه شروع این عملیات و براساس آمادگی‌های ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌های قبلی و تقسیم وظایف میان حوزه‌های مختلف محتوایی سازمان، عملیات گسترده رسانه‌ای پوشش جامع این عملیات غرورآفرین آغاز شد.
وی از پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته این عملیات گفت: شبکه‌های مختلف صداوسیما، حوزه خبر و نیز شبکه‌های برون‌مرزی متناسب با وظایف تعریف‌شده به پوشش جامع تصویری، اطلاعاتی و تحلیلی این عملیات پرداختند که این روند تا کنون هم در برنامه‌های مختلف ادامه دارد.
جبلی پوشش عملیات وعده صادق و نیز اقدام فوری و مؤثر صداوسیما در پوشش حادثه صبح جمعه گذشته در اصفهان را مصداق روشن به دست گرفتن «روایت اول» در رویداد‌های مهم دانست و گفت: آثار و نتایج این حضور فوری و مؤثر رسانه ملی مبتنی بر آمادگی‌های قبلی، در جریان‌سازی و تأثیر بر افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و در درون رژیم صهیونیستی مشهود است.

دیگر خبرها

  • پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • (ویدئو) این سکانس جنگل آسفالت، کپی از آب درآمد!
  • جبلی خبر داد: وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش‌خانگی در حال بررسی
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی | پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • «پرویز خان» در بخش نمایش خانگی اکران خواهد شد
  • پرده جدیدی از شبکه نمایش‌های خانگی؛ آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟
  • پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون مشخص شد
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند
  • می‌خواهند همان بلایی که سر تلویزیون آورند را، سر پلتفرم‌ها هم بیاورند/ آیینه شبکه نمایش خانگی را نشکنید
  • تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزوین است، نه موفقیت!