Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

مدتی پیش بود که خبر به قتل رساندن دختر بچه ۱۰ ساله توسط نامادری‌اش در فضای مجازی به گوش رسید.

اخبار اجتماعی-  برخی در فضای مجازی این‌طور ادعا کردند که همسایه ها به طور پنهانی با بهزیستی تماس گرفتند اما بهزیستی اعلام کرده بود که باید خود دختر بچه اعتراف کند!

بعد از آن در همان فضای مجازی، توسط برخی از افراد گفته شد که کمک به دخترک ۱۰  ساله و ترسیده نیازمند اعتراف است؟اگر رسیدگی می‌شد شاید امروز عسل زنده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور محمود علی‌گو به عنوان رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: این حرف از اساس اشتباه است و اصلا به آن‌هایی که با اورژانس اجتماعی و بهزیستی تماس می‌گیرند این حرف گفته نمی‌شود.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هرکس در هرجایی از این کشور به اورژانس اجتماعی زنگ بزند اعلام کودک آزاری، همسر آزاری و... کند ما سریعا اقدام می‌کنیم، گفت: به عنوان مثال در فضای توئیتر فردی اعلام کرده بود که مادری فرزند خود را آزار می‌دهد، به همین منظور به آن فرد پیام دادیم و اطلاعات خواستیم و سریعا اقدام کردیم.

علی‌گو بیان کرد: حتی شده زوجینی باهم اختلاف داشتند و خود کودک تماس گرفته و اعلام کمک رسانی کرده، نیرو‌های اورژانس اقدام کردند. فرقی ندارد چه کسی با ما تماس می‌گیرد اگر کودک هم تماس بگیرد، ما اقدام می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۳ تا ۴ هزار تماس در سطح کشور به اورژانس اجتماعی می‎‌شود، افزود: از این تعداد تماس‌ها بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ مورد اعزام داریم به این معناست که تمامی تماس‌ها نیاز به اعزام ندارند، برخی از تماس‌ها از پشت تلفن حل می‌شود برخی به گروه‌های دیگر مانند خط تلفنی ۱۴۸۰، سامانه طلاق، مراکز مشاوره حضوری و... ارجاء داده می‌شوند.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: این را باید گفت که تمام تماس‌ها مبنی بر کودک آزاری و اعلام به خودکشی فرد نیرو‌های اورژانس به محل اعزام می‌شوند همچنین اکثر همسر آزاری‌هایی که به اورژانس اجتماعی اطلاع داده می‌شود نیرو‌های اورژانس اعزام می‌شوند. می‌توان گفت که هرجا جان فردی در خطر باشد اورژانس اجتماعی اقدام می‌کند.

علی‌گو درباره تعداد نیروهای اورژانس اجتماعی و رشته تحصیلی آنها، گفت: در سراسر کشور حدود ۳ هزار و ۷۰۰ نیروی اورژانس اجتماعی داریم و رشته تحصیلی نیرو‌های اورژانس اجتماعی که به محل اعزام می‌شوند مددکاری و روانشناسی است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قتل بهزیستی بهزیستی فضای مجازی قتل کودک آزاری نیرو های اورژانس اورژانس اجتماعی تماس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۸۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای ضمنِ قدردانی مجدد از مردمِ قانون‌مدار ایران برای همکاری و همراهی در اجرایِ "طرحِ نور"؛ گزارشی از اقداماتِ فراجا را از آغازِ طرح تاکنون تشریح کرد.

در اطلاعیه شماره سه فرماندهی انتظامی کشور در خصوص "طرحِ نور" (عفاف و حجاب) آمده است:

با اجرای طرح نور از روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ اکثرِ بانوانِ این مرز و بوم با مجریان قانون و حافظانِ امنیت در تعامل، همکاری و همراهی بودند. گزارش‌های میدانی و بررسی‌های دقیق با ابزارِ هوشمند نشان‌داده است که وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح مطلوب‌تر بوده و این شرایط در روزها و هفته‌هایِ آینده روندِ بهتر و مناسب‌تری خواهد یافت. بر این اساس اجرایِ طرحِ نور منطبق با خواست و ساختِ عمومیِ جامعه و مسئولین اجرایی کشور و بر اساس وظایف محوله به پلیس به عنوان مجری قانون در کنار دیگر مأموریت‌های امنیتی و انتظامی، تداوم خواهد داشت و برخی شیطنت‌هایِ رسانه‌ای توسط جریان سازیِ معاندین در اجرایِ سناریوهایِ ساختگی بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت. ناگفته پیداست که پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنشِ اشتباه احتمالی مأموران نیز برخورد خواهد شد. فضایِ فعلی و راهبردِ فراجا در شرایط کنونی حفظِ نظم و انضباطِ اجتماعی در قالبی ایجابی و تذکره‌ای است و صِرفاً با هنجارشکنانی که به حریم و حُرمتِ شهروندِ ایرانی تعدی می‌کنند برخورد قانونی توأم با دقت و حساسیت خواهد کرد.

در پایان ضمن تقدیر و سپاس از مأمورین وظیفه شناس پلیس که با سعه‌صدر و خویشتنداریِ توأم با اقتدار، در اجرای این مأموریت مهم تلاش می‌کنند، قدردان شما ملتِ فهیم و عزیز هستیم که همواره و پیوسته برای ارتقای امنیت روانی و اجتماعی جامعه با پلیس همگام و همراه هستید.

کد خبر 6082774

دیگر خبرها

  • مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح
  • تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • رسانه آمریکایی: لغو حمله فوری اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • شناسایی دو هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  •  رسانه امریکایی: لغو حمله فوری اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • فوت و غرق شدگی کودک بر اثر آبگرفتگی در داراب
  • بالگرد اورژانس قم به کمک کودک پنج ساله رفت
  • ثبت بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان
  • بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان ثبت شد