Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@17:03:53 GMT

کشت و برداشت همزمان برنج در شهرستان نیکشهر

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۸۳۲۴

کشت و برداشت همزمان برنج در شهرستان نیکشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیکشهر از کشت و برداشت همزمان برنج در شهرستان نیکشهر خبرداد.

حبیب رئیسی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد:  این شهرستان به علت شرایط اقلیمی و وضعیت مساعد آ‌ب و هوایی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی درتولید برنج است وامسال نیز ۸۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت برنج اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان امکان کشت و برداشت دو نوبت برنج در یک قطعه زمین در یک سال زراعی وجود دارد گفت: مرحله‌ نخست کشت برنج از بهمن آغاز می‌شود و انتقال نشاء به زمین اصلی اسفند و زمان برداشت آن نیمه‌ی نخست خردادماه انجام می‌شود و در کشت دوم زمان خزانه‌گیری از نیمه‌ی دوم خردادماه تا نیمه‌ی نخست تیرماه و زمان انتقال نشا به زمین اصلی از نیمه‌ی دوم تیرماه تا نیمه‌ی دوم مردادماه و زمان برداشت از اواخر شهریور آغاز و تا اول مهرماه  انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیکشهر افزود: در کشت نخست ارقام پرمحصول و اصلاح شده با طول دوره‌ی رشد۸۵ تا ۹۵روز شامل شفق- شیرودی- ندا- نعمت با متوسط عملکرد ۵۵۰۰ کیلوگرم در هکتار و در کشت دوم ارقام محلی با طول دوره‌ی رشد ۱۱۰ تا ۱۳۰روز شامل صدری- چمپا- سیاه با متوسط عملکرد ۲۳۰۰کیلوگرم در هکتار است.

رئیسی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۳۵۰۰ تن شلتوک برداشت شود و بیشتر محصول برداشت شده در سطح شهرستان مصرف و مازاد آن به شهرستان‌های هم‌جوار ارسال می‌شود.

وی افزود: ۱۲۷۰ نفر در کار کاشت داشت و برداشت برنج در سطح شهرستان نیکشهر مشغول فعال هستند.

انتهای پیام/75005

منبع: فارس

کلیدواژه: برنج رئیسی کشاورزی زاهدان شهرستان نیکشهر نیمه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۸۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند