Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: امیر دریادار غلامرضا رحیمی‌پوردراین‌باره گفت: ستادکل نیرو‌های مسلح در راستای حمایت از متقاضیان شرکت در کنکور، برای آن‌دسته از مشمولان دارای مدرک دیپلم که تحصیل خود را در سال ۹۸ به اتمام رسانده‌اند و مهلت یکساله‌شان نیز برای اعزام به سربازی به پایان رسیده است، این امکان را فراهم کرد تا بتوانند در کنکور سال ۹۹ هم شرکت کنند، اما باید ظرف حداکثر یک هفته پس از شرکت در کنکور با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود و اعزام به سربازی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: بنابراین این دسته از افراد نباید تا زمان اعلام نتایج کنکور صبر کنند و حتما باید یک هفته پس از برگزاری کنکور به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنند، درغیر اینصورت مشمول غایب محسوب خواهند شد و در صورت قبولی در دانشگاه نیز نمی‌توانند وارد دانشگاه شوند.

رحیمی‌پور تصریح کرد: برای جلوگیری از این مشکل لازم است که مشمولان وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند. این افراد هیچ نگرانی نداشته باشند چرا که در صورت قبولی در دانشگاه امکان ترخیص آنان وجود دارد و به محض آغاز کلاس‌های درس نیز این افراد از سربازی ترخیص شده و می‌توانند وارد کلاس‌های درس شوند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره اینکه آیا این افراد پس از اتمام تحصیل دوباره باید مراحل آموزشی را از اول طی کنند یا خیر به ایسنا گفت: اینطور نیست و دیگر نیازی به اعزام به دوره آموزشی نیست. همچنین مدت طی شده در دوره سربازی این افراد نیز ذخیره شده و پس از اعزام مجدد این مدت کسر خواهد شد. به عنوان مثال اگر فردی سه ماه از خدمت خود را سپری کرده و سپس وارد دانشگاه شده باشد، پس از اعزام دوباره به سربازی این مدت از کل مدت خدمتش کسر خواهد شد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سربازی کنکور معافیت تحصیلی صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۸۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام ۸۰ هزار نفر در روز اول ثبت‌نام نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳

دکتر علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر داوطلب شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری از امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ منحصراً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آغاز شده است و مهلت ثبت نام در روز یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ به پایان می‌پذیرد. داوطلبان واجد شرایط می‌توانند در مهلت مقرر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کنند.

مشاور رییس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش تاکید کرد: داوطلبان با ورود به سامانه https://my.sanjesh.org/login می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش مهر، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای‌ پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌نور، مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

کد خبر 6063402

دیگر خبرها

  • گلستان از امن ترین استان های کشور است/تشریح مشوق های قانونی برای سربازان وظیفه
  • شرایط جدید اعزام به خدمت چیست؟
  • ثبت‌نام بیش از ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • جزئیات جدید ثبتنام امریه سربازی و شرایط جدید آن
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت
  • ثبت‌نام ۸۰ هزار نفر در روز اول ثبت‌نام نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی | دستورالعمل جدید برای استفاده از مشمولان در سازمان ها اعلام شد
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت اعلام شد