Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود موانعی که برای اجرای طرح موسوم به الحاق کرانه باختری مقابل نتانیاهو قرار داشت او به دنبال اجرای این طرح بود اما توقف یکباره او حکایت از این داشت که مانعی جدید بر سر راه او پیدا شده که به او اجازه عبور از آن را نمی‌دهد و او مجبور به توقف است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی پس از تشکیل کابینه ای که مجموعه ای از اضداد را گرد خود جمع کرده، خیز بلندی به سمت اجرای طرح موسوم به «الحاق کرانه باختری و دره رود اردن» کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح که وعده انتخاباتی نتانیاهو در سومین انتخابات پیاپی رژیم صهیونیستی در مارس 2020 بود، با عجله فراوان از سوی او در حال پیگیری بود اما به یکباره در همان روزی که از سوی او به عنوان موعد اجرای طرح نامبرده اعلام شده بود، اجرای آن طرح به تعویق افتاد و این سؤال را برای همگان به وجود آورد که : نتانیاهو که با اصرار فراوان به دنبال اجرای طرح موسوم به الحاق در فرصتی کمتر از دو ماه بود به یکباره از اجرای آن صرف نظر کرد و زمان اجرای آن را به تعویق انداخت؟

دلایلی که نتوانست نتانیاهو را باز دارد

برای به تعویق افتادن این طرح دلایل متعددی پیش از این مطرح شده است که همگی این دلایل، با وجود آنکه موانعی برای اجرای طرح نامبرده محسوب می شوند، اما هیچ کدام از آنها نتوانسته بودند تصمیم او را برای اجرایی کردن طرح مذکور در مورخ 1 جولای 2020 تغییر دهند.

اختلاف داخلی

از زمان تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی، بین اعضای کابینه جدید رژیم صهیونیستی و نتانیاهو بر سر اجرای طرح موسوم به الحاق کرانه باختری اختلاف جدی وجود داشت. مهمترین اختلاف در این میان، بین نتانیاهو و بنی گانتس، رئیس حزب آبی- سفید بود. اجرای این طرح برای نتانیاهو آنقدر اهمیت داشت که در مذاکرات پیش از تشکیل ائتلاف دولت، یکی از شروط نتانیاهو در تشکیل ائتلاف با گانتس، اجرای این طرح بود. شرطی که از سوی گانتس پذیرفته شد اما به آن انتقاداتی جدی داشت و گانتس مانع اصلی اجرای طرح به شکلی که مد نظر نتانیاهو است در کابینه محسوب می شود.

نکته مهم از این قرار است که نتانیاهو با وجود مخالفت های داخل کابینه و شخص «بنی گانتس» با رویکرد نتانیاهو، اقدام به اجرای آن به شکلی که مد نظر خودش بود کرد. او تهیه نقشه های اجرای طرح را به «فریدمن»، سفیر ایالات متحده سپرد و با تمام مخالفت هایی که «گانتس» انجام داد، طرح را تا اجرا پیش برد. با این توصیف بعید به نظر می رسد این مانع جدی، علت اصلی عدم اجرای طرح مذکور بوده باشد. چرا که با وجود مخالفت های جدی از ابتدای کار، باز هم نتوانسته بود مانع نتانیاهو شود.

مخالفت ارتش و دستگاه امنیتی

دومین مانع جدی نتانیاهو در اجرای طرح موسوم به الحاق کرانه باختری، رویکرد مخالف ارتش و دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی بود. دستگاه امنیتی و ارتش رژیم صهیونیستی براساس گزارش هایی که برپایه مطالعات میدانی شان از پیامدهای اجرای طرح مذکور تهیه کرده بودند، مخالف اجرای طرح مذکور طبق رویکرد نتانیاهو و فریدمن بودند. گزارش های ارتش و دستگاه امنیتی از احتمال بالای وقوع یک انتفاضه در کرانه باختری و یک جنگ تمام عیار در نوار غزه حکایت داشتند. لذا دستگاه امنیتی و ارتش حاضر نبود بر مبنای راهبرد نظامی خود- که مخالف با ورود به یک جنگ تمام عیار است- با اقدامی موافقت کند که می تواند یک جنگ تمام عیار و انتفاضه حقیقی را برای آنها رقم بزند. اما با وجود این مخالفت که در رده های بالای ارتش و دستگاه امنیتی وجود داشت، نتانیاهو تاریخ 1 جولای 2020 را موعد اجرای طرح موسوم به الحاق اعلام کرد. به همین دلیل به نظر می رسد این مانع هم علت اصلی تعویق طرح مذکور نیست.

مخالفت دولت آمریکا

سومین مانع جدی در اجرای طرح موسوم به الحاق کرانه باختری، مخالفت دولت ترامپ با اجرای طرح مذکور بود. دولت آمریکا به او اعلام کرده بود تا زمانی که اختلاف داخلی را حل نکند از اجرای آن حمایت نخواهد کرد. اما نتانیاهو به خوبی می دانست با وجود مخالفت آمریکایی ها با اعلام موعد اجرای طرح و به قولی دولت آمریکا را در عمل انجام شده قرار دادنذ، آنها را مجبور به حمایت از طرح خواهد کرد و آمریکایی ها با قرار گرفتن در این موضع دست کم با اصل آن موافقت خواهند کرد و موانع و شروطی را برای او تعیین خواهند کرد. او بارها این ترفند را اجرا کرده و از آن نتیجه گرفته است. انجام تمام مقدمات اجرای طرح با وجود مخالفت آمریکایی ها نیز خود دلیلی بر همّ نتانیاهو برای اجرای آن در همین شرایط دلالت دارد.

حال باید پرسید با وجود نادیده گرفتن تمام موانع فوق از سوی نتانیاهو در اجرای طرح مذکور، چه چیز جدیدی سبب شده او از اجرای طرح مذکور دست کشیده، آن را به تعویق اندازد؟ علت امر را باید از زبان یک تحلیلگر صهیونیست شنید.

مهمترین علت تعویق اجرای طرح موسوم به الحاق کرانه

«آنشل فایفر» نویسنده روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در مقاله ای به دلایل تعویق این امر اشاره کرده اما دلیل جدی تری را برای آن مطرح می کند که علت اصلی به تعویق افتادن طرح مذکور است.

همانگونه که رسانه های جهان طی چند ماه گذشته اعلام کرده اند مراحل مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حال انجام است و نامزدهای انتخاباتی ضمن شرکت در رقابت های درون حزبی، از اهداف و برنامه های خود در این ایام پرده برداری می کنند و بازار تبلیغات انتخاباتی به شدت داغ است. در حال حاضر، رقیب جدی دونالد ترامپ در این انتخابات «جو بایدن» دموکرات است. براساس آنچه نظرسنجی های انجام شده در ایالات متحده نشان می دهند، تعداد آراء «بایدن» دموکرات در حال افزایش است و به مرور او در حال پیشی گرفتن از دونالد ترامپ است. به گونه ای که رسانه های آمریکایی می گویند اگر این شیب حرکتی «بایدن» ادامه داشته باشد او دونالد ترامپ را کنار خواهد زد.

تحلیل| ناتوانی نتانیاهو در اجرای طرح موسوم به الحاق؛ اسباب و دلایلرژیم اسرائیل|رسوایی جدید نتانیاهو؛ دستبرد و حذف اسناد مهم از پرونده اتهاماتیگزارش| طرح موسوم به الحاق کرانه باختری و دره اردن چیست؟ سناریوهای احتمالی+نقشه4 سناریو احتمالی برای گسترش اشغالگری اسرائیل در کرانه باختریاختلاف بین کوشنر و کوهن درباره طرح اشغال کرانه باختری/ رئیس موساد: به زودی اجرا می‌شودنامه نتانیاهو برای ابومازن درباره طرح گسترش اشغالگری کرانه باختری

حال نتانیاهو در این شرایط اگر با تکیه بر ترامپ تمام تخم مرغ های خود را در سبد ترامپ بگذارد و طرح موسوم به الحاق را با حمایت او و حتی در عمل انجام شده قرار دادنش ترامپ اجرایی کند در صورتی که ترامپ در انتخابات بعدی، پیروز میدان نباشد، چه خواهد کرد؟

«جو بایدن» مخالفت صریح خود را با طرح موسوم به الحاق از مدت ها قبل اعلام کرده است. لذا به نظر می رسد اگر نتانیاهو در حال حاضر تنفسی را برای این طرح به وجود نیاورد طی کمتر از 6 ماه دیگر باید منتظر بحران در روابط رژیم صهیونیستی با دولت جدید آمریکا باشد. دولتی که مجبور است چهار سال با آن بسازد. نتانیاهو یکبار این موضع مخالف و بحران در روابط را در دوره دوم «اوباما» چشیده ، از آن آسیب دیده است. زمانی که اوباما از قطعنامه ضد صهیونیستی در شورای امنیت دفاع نکرد و صهیونیست ها را در عرصه بین المللی در منگنه فشار قرار داد. لذا به نظر می رسد او به همین علت دست نگه داشته است تا در صورتی که «بایدن» روی کار آمد، پیش از اجرای طرح با ارائه موضوع به او، شانس خود را یکبار دیگر امتحان کند.

انتهای پیام/

R1403/P/S8,90/CT4 واژه های کاربردی مرتبط بنیامین نتانیاهو دونالد ترامپ کرانه باختری رژیم صهیونیستی (اسرائیل) فلسطین بیشتر بخوانید... تاکید مشترک فتح و حماس برای مقابله با طرح اشغال/ فتح: مقاومت مردمی در کرانه باختری به راه خواهد افتاد مصاحبه| سلطان شاهی: مقاومت توان مقابله با طرح الحاق را دارد/ شرایط برای مسلح کردن کرانه باختری فراهم است

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو دونالد ترامپ کرانه باختری رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین بنیامین نتانیاهو دونالد ترامپ کرانه باختری اسرائیل فلسطین ارتش و دستگاه امنیتی اجرای طرح مذکور رژیم صهیونیستی وجود مخالفت نظر می رسد دونالد ترامپ اجرای طرح برای اجرای اجرای آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۸۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئو| لحظۀ ترور یک پیرمرد فلسطینی در کرانه‌باختری

طبق ویدئوی منتشرشده در رسانه‌ها، نظامیان اشغالگر چند روز پیش در نزدیکی شهرک «گوش عتصیون» یک پیرمرد را در حالی که دستانش را به نشانۀ تسلیم بالا برده بود، به رگبار بستند. رسانه دانلود

دیگر خبرها

  • لحظه عملیات تیراندازی علیه صهیونیستی‌ها در کرانه باختری
  • سازمان بازرسی مانع تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به «برکه پریان» شد
  • تظاهرات حامیان فلسطین در اردن، مغرب و کرانه باختری
  • ۷ شهید و زخمی در حمله صهیونیست‌ها به جنین
  • ویدئو| لحظۀ ترور یک پیرمرد فلسطینی در کرانه‌باختری
  • بازداشت 7800 فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون
  • ممنوعیت خرید عمومی کالا‌های صهیونیست از سوی شورای شهر بروکسل
  • لحظۀ اعدام یک پیرمرد فلسطینی در کرانه باختری
  • تصاویر لحظه اعدام خیابانی پیرمرد فلسطینی در کرانه باختری
  • ایران سلاح به کرانه باختری ارسال می‌کند | تل‌آویو یکی از این محموله‌ها را توقیف کرده است