Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهره‌برداری از ۲ طرح صنعتی، وجود سالن نمایش ضرورت تداوم هنر تئاتر درقم ، اختصاص چهارمیلیارد ریال برای بازسازی سینما تربیت، ۷۴۰ هکتار از باغات زیر کشت گیلاس، اهدای اعضای بدن ۱۱۴ بیمار مرگ مغزی به نیازمندان، اجرای ۱.۸ هزار میلیارد تومان طرح عمران شهری، ۲۲۶۴ زن سرپرست خانوار زیرپوشش تامین اجتماعی، ۱۱ نیروگاه خورشیدی دربقعه‌های متبرک آماده بهره‌برداری، ۴۴۸ هکتار از مزارع زیر کشت گل محمدی، اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی، رونمایی از نشان و سندهویت بصری کنگره شهدای قم، آمادگی ۲۱هزار مبلغ دینی برای اعزام به شهرهای درگیر کرونا و زنگ خطر شیوع دوباره کرونا ازدیگر خبرهای هفته گذشته قم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش ۱۵۱ درصدی اعتبارات سفر رئیس جمهوری به قم

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با بیان این‌که در سفر رئیس جمهوری به قم ۲۴ مصوبه صورت گرفته بود، گفت: برای این مصوبه ها سه هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال اعتبار تعیین شد که تا الان مجموع پرداختی پنج هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال و ۱۵۱ درصد بیشتر از مبلغ مورد نظر است.

محمدباقر نوبخت هفته گذشته در سفر به قم افزود: با این حال خودمان را موظف می دانیم، برای برخی از طرح هایی که باقی مانده است، پرداخت هایی را داشته باشیم و همه این اقدام ها گام کوچکی در خدمتگزاری به مردم قم است.

امضای تفاهم‌نامه ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای محرومان

با حضور رییس سازمان برنامه‌ و بودجه در قم و نشست مجازی وی با بهرام سرمست استاندار قم تفاهم‌نامه اجرای طرح ۱۰۰۰ واحدی تامین مسکن محرومان استان و نامه اجرایی ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در حوزه جهش تولید به امضا رسید.

محمدباقر نوبخت در این جلسه افزود: با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، طرح ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی در کمتر از یک سال برای افراد محروم در روستاها یا در مناطق حاشیه شهر اجرا و تحویل خواهد شد.

خطر فرونشست زمین جدی‌تر از همیشه

مساله فرونشست زمین به دلیل آسیب‌های فراوانی که به دنبال دارد، ازجمله موضوع‌هایی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و اکنون خطر وقوع این پدیده بیش از گذشته در قم جدی شده‌است.

کارشناسان معتقدند برداشت بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی و کاهش سطح سفره‌ها مهم‌ترین عامل وقوع فرونشست زمین است که این موضوع در قم به دلیل گرمی هوا و خشکسالی با سرعت بیشتری دنبال شده و اکنون زنگ خطر فرونشست در برخی از مناطق استان به صدا درآمده‌است.

اختصاص ۱۲هزار هکتار از باغ‌ها به کشت پسته  

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ۱۲ هزار و ۴۳۲ هکتار از باغ‌های این استان زیر کشت پسته است و ۲۹۱ کشاورز به‌طور مستقیم درزمینه تولید این محصول فعال هستند.

عباس پور میدانی  هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: البته پسته مراحل فرآوری متنوعی دارد که در هرکدام از آن‌ها نیز فرصت‌های شغلی قابل‌توجهی ایجاد می‌شود، بنابراین تولید این محصول در استان ازنظر اقتصادی مناسب است.

بهره‌برداری از ۲ طرح صنعتی

۲ طرح صنعتی قم هفته قبل، با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی و اشتغال مستقیم ۲۰۰ تَن با حضور حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در شهرک شکوهیه به بهره‌برداری رسید.

رشد ۱۷ درصدی صادرات در سال ۹۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: باهدف گذاری اقتصادی استان تا پایان دولت تدبیر و امید ۴۵۰ واحد راکد صنعتی به‌تدریج به چرخه تولید بازخواهد گشت.

مهرداد غضنفری هفته پیش در حاشیه افتتاح ۲ طرح صنعتی در قم افزود: سال ۹۸، ۱۹۶ واحد راکد به همراه واحدهای نیمه راکد صنعتی قم احیاشده و چرخ تولید و اشتغال در آن‌ها فعال‌شده است.

غضنفری گفت: سال ۹۸ صادرات قم ازنظر وزنی ۱۷ درصد رشد داشته است، همچنین نرخ بیکاری این استان نیز ۸ دهم درصد بهبودیافته است.

سالن نمایش ضرورت تئاتر

مسئول واحد نمایش حوزه هنری قم و کارگردان تئاتر، با تاکید بر این‌که تئاتر، هنری وابسته به مکان است و این هنر در صورت نبود سالن نمایش، معنا ندارد؛ گفت: نبود سالن تخصصی نمایش در قم جدی‌ترین و مهم‌ترین مشکل تئاتر این استان است.

احمد سلیمانی درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وقتی جایی برای اجرای گروه‌های نمایشی وجود نداشته باشد، اگر در استان یک هزار گروه تئاتر هم موجود و افراد متخصص در این رشته نیز فعالیت  داشته ‌باشد، باز هم این ظرفیت‌ها هیچ خروجی نخواهد داشت.

پرداخت ۱۹۲ میلیارد ریال از مطالبات مرکزهای درمانی  

مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون،‌ ۱۹۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال از مطالبات مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت در این استان پرداخت ‌شده‌است.

محمدرضا فخاریان قمی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: مطالبات بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، مرکزهای جراحی محدود،‌ آزمایشگاه‌ها و فیزیوتراپی‌ها، رادیولوژی، پزشکان عمومی و متخصص، دندانپزشکان،‌ ‌درمانگاه‌های خصوصی و دولتی، مراکز دیالیز و رادیوتراپی تا پایان اردیبهشت‌ماه تسویه شده‌است.

صنعت در حال حرکت به سمت تولیدمحوری

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: آمارها به‌خوبی نشان می‌دهد این استان در حال حرکت به سمت تولیدمحوری و گسترش فعالیت‌های صنعتی پیشرو برای تامین محصولات موردنیاز است.

محمود سیجانی هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران در سال جهش تولید،‌ اولویت اصلی برنامه‌های اقتصادی قم است تا علاوه بر حفظ ظرفیت موجود،‌ وضعیت تولید و اشتغال استان ارتقا یابد.

کشت سورگوم

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: به‌منظور تامین خوراک دام استان،‌ کشت گونه گیاهی سورگوم که به تنش‌های محیطی مقاوم‌تر است را، در قم دنبال می‌کنیم.

عباس پورمیدانی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: قم ازجمله قطب‌های دامپروری کشور است و نیازمندی فراوانی به علوفه دارد که بر اساس راهبرد تغییر الگوی کشت به دنبال جایگزین کردن گیاهان علوفه‌ای کم آب‌بَر هستیم.

۷۴۰ هکتار از باغات زیر کشت گیلاس

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:‌ ۷۴۰ هکتار از باغات استان در مناطق سردسیر و کوهستانی به کشت گیلاس اختصاص دارد.

محمدعلی سلامی هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: به‌طور میانگین در هر دوره کشت،‌ هفت هزار و ۵۰۰ تن گیلاس از باغات استان برداشت می‌شود.

مواد معدنی دریاچه نمک نیاز وارداتی کالاهای راهبردی را برطرف می‌کند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: مواد معدنی دریاچه نمک این استان مواد اولیه راهبردی درصنایع الکترونیکی و مواد صنعتی حیاتی کشور را برطرف می‌کند.

محمود سیجانی درجمع خبرنگاران، با اشاره به این‌که دراین دریاچه ۳۸ نوع مواد اولیه غنی و ارزشمند شناسایی شده است، ‌افزود: درحال حاضر وارد کننده مواد اولیه راهبردی هستیم که مواد معدنی دریاچه نمک کمک قابل توجهی در عدم وابستگی می‌کند.

چهارمیلیارد ریال برای بازسازی سینما تربیت

رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: سینما تربیت به عنوان یکی از سینماهای قدیمی و ماندگار استان نیازمند بازسازی اساسی می‌باشدکه در این راستا چهار میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی آن تاکنون تخصیص داده شده‌است.

محمدکاظم رضوانی در گفت وگو با ایرنا افزود: برای بازسازی اساسی این سینما، ۲ میلیارد ریال سهم اداره کل آموزش و پرورش و همین میزان نیز سهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تعیین شده‌است که در صورتی که سهمی از استان نیز برای این سینما تخصیص داده شود،‌ شاهد اتفاق بسیار خوب در این زمینه خواهیم بود.

اجرای ۱.۸ هزار میلیارد تومان طرح عمران شهری  

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم، با اشاره به اعتبار طرح‌های عمرانی شهری قم در سال ۹۹، گفت: امسال یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهر قم اجرا می‌شود.

عباس حلوایی زاده در جمع خبرنگاران افزود: تکمیل رینگ مواصلاتی فردوسی و اتمام تقاطع‌های غیرهمسطح این طرح مهم‌ترین طرح عمرانی شهرداری به طول ۳۰ کیلومتر است.

۱۱ نیروگاه خورشیدی دربقعه‌های متبرک آماده بهره‌برداری

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم‌ گفت: به منظور ایجاد درآمد پایدار برای بقاع متبرکه، راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس در ۲۶ بقعه استان برنامه‌ریزی شده‌که از این تعداد تاکنون ۱۱ نیروگاه آماده بهره‌برداری است.

غلامعلی رحیمی درگفت وگو با ایرنا، با اشاره به امکان سنجی بقعه‌های استان به منظور استفاده از مزیت‌های نسبی و ایجاد درآمد پایدار درآنان افزود: ایجاد نیروگاه‌های کوچک مقیاس یکی از رویکردهای مهم سازمان اوقاف برای ایجاد درآمد پایدار برای بقعه‌های کشور است.

اهدای اعضای بدن ۱۱۴ بیمار مرگ مغزی به نیازمندان  

مسئول واحد شناسایی و پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از سال ۸۵ تا پایان خردادماه جاری، اعضای بدن ۱۱۴ بیمار که در این استان دچار مرگ مغزی شده‌ بودند،‌ به نیازمندان پیوند شده است.

ولی‌الله صمدی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در سال جاری اعضای بدن ۲ بیمار که به دلیل تعویض دریچه قلب و خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بودند،‌ به بیماران نیازمند اهدا شد.

 ۲۲۶۴ زن سرپرست خانوار زیرپوشش تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: ۲ هزار و ۲۶۴ تَن از زنان سرپرست خانوار در این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و دارای پرونده فعال هستند.

علی‌اصغر دادخواه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از این تعداد یک هزار و ۷۲۰ تَن از طرف کمیته امداد امام خمینی(ره) و ۵۴۴ تَن نیز از سوی بهزیستی استان به این اداره کل معرفی‌شده‌اند.

عدم رعایت مدیریت مصرف برق موجب خاموشی می‌شود

مدیرروابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: عدم رعایت مدیریت مصرف و عبور از سقف مجاز تعیین‌ شده توسط مشترکان، وقوع خاموشی را به همراه خواهد داشت.

سهیل کیانی پور هفته گذشته، با اشاره به افزایش دمای هوا و تداوم گرما در استان افزود: همین امر استفاده از وسایل سرمایشی را افزایش داده که منجر به رشد ناگهانی مصرف برق شده است.

اجرای طرح ارتقای سلامت محصولات کشاورزی  

مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در سال جهش تولید به‌منظور اجرای طرح ملی ارتقای سلامت محصولات کشاورزی در استان،‌ سه شاخص اصالت، ایمنی و کیفیت محصولات موردبررسی قرار می‌گیرد.

محمدرضا حاجی رضا هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: این طرح با همکاری مشترک دستگاه‌های جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و استاندارد اجرا می‌شود.

کرونا خدمات الکترونیک قم را ۲۵ درصد افزایش داد

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات قم گفت: بر اساس خوداظهاری ۴۰ دستگاه اجرایی درقم هم اکنون ۴۷۸ خدمت به صورت الکترونیکی ارائه می شود که این آمار ۲۵ درصد نسبت به پیش از شیوع کرونا افزایش داشته‌است.

سیدرضا موسوی در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به وضعیت دستگاههای اجرایی استان در حوزه خدمات الکترونیک افزود: با توجه به اهمیت توسعه دولت الکترونیک و ضرورت الکترونیکی شدن خدمات دستگاه های اجرایی، روند فعالیت دستگاههای استان در این راستا مورد ارزیابی قرار گرفته‌است.

میزبانی جشنواره ایده‌پردازی ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) در فضای‌ مجازی

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: با توجه به اهمیت بهره‌گیری و استفاده از ایده‌های خلاقانه برای ترویج معارف اهل‌بیت(ع) و دینی در بستر فضای مجازی، نخستین جشنواره «ایده پردازی خلاقانه ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) به‌ویژه امام رضا(ع)در فضای مجازی» به میزبانی قم طراحی شد.

حسن دلیر در گفت‌وگو با ایرنا،‌ با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری دهه کرامت افزود: این جشنواره‌ها که مقدمه آن‌ها در سال گذشته انجام‌شده و بنا بود که با اجرایی شدن در ماه‌های ابتدایی امسال، اختتامیه آنان در دهه کرامت برگزار شود، به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا به نیمه دوم سال به تعویق افتاد.

اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: رانندگان خودروهای عمومی باری و مسافری که متقاضی دوگانه‌سوز کردن وسیله نقلیه‌شان هستند، باید هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام مشخصات خودرو در سامانه مربوطه اقدام نمایند.

سید محمود طاهری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: دارندگان تاکسی‌ها و انواع وانت‌بارها می‌توانند برای گازسوز کردن خودروهای خود با مراجعه به نشانی https://gcr.niopdc.ir اقدام به ثبت‌نام کنند.

دستگاه قضایی قم رتبه اول کشوری در مختومه کردن پرونده ها از طریق صلح را کسب کرد

رییس کل دادگستری قم گفت: برمبنای راهکارهای قانونی و بخشنامه ریاست معظم قوه قضاییه برای ارجاع پرونده های قابل گذشت در امر کیفری و بخشی از پرونده های حقوقی، به همت همکاران این استان موفق به کسب رتبه اول در بین دادگستری های سراسر کشور شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری در همایش سراسری مسئولان قوه قضاییه که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص اهمیت صلح و سازش در دعاوی افزود: دعاوی که با صلح و سازش به اتمام برسند از دوام و ثبات بیشتری برخوردار بوده و علاوه بر آن برکات و رحمت الهی را نیز به همراه خواهد داشت.

رونمایی از نشان و سندهویت بصری کنگره شهدای قم

نشان و سند هویت بصری دومین کنگره شهدای قم روز شنبه طی آیینی در این شهر رونمایی شد.

سیدموسی حسینی‌کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این مراسم گفت: با این رونمایی، تمام تولیدات فرهنگی، هنری، رسانه ای و تبلیغی و تمام فعالیت های کمیته های ۱۷ گانه این کنگره از وحدت بصری تبعیت می کنند.

کرونا تمام نشده است، به پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشیم

خطیب جمعه قم گفت: در مبحث کرونا مجموعه عوامل حاکمیتی و گروه‌های جهادی و مردمی در افزایش تاب‌آوری نظام سلامت و اقتصادی نقش‌آفرینی کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس افزود: کرونا در قم تمام نشده است و همچنان باید به پروتکل‌های بهداشتی تا کشف درمان قطعی این ویروس پایبند باشیم.

برگزاری حداقلی همایش‌ها و تجمعات  

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، از برگزاری برخی همایش‌ها و تجمعات در سطح استان انتقاد کرد و گفت: برگزاری این همایش‌ها به‌هیچ‌عنوان به صلاح نیست و باید از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شود و انتظار است که همه رعایت کنند تا بار دیگر شاهد اوج‌گیری ویروس کرونا نباشیم.

محمدرضا قدیر در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، با اشاره به اقدام‌های انجام‌شده در راستای مبارزه با ویروس کرونا افزود: ۱۳۰ روز است که کادر بهداشت و درمان با تمام توان در راستای خدمات‌رسانی به مردم تلاش می‌کنند و در این راستا لحظه‌ای کوتاهی نکرده‌اند.

آمادگی ۲۱هزار مبلغ دینی برای اعزام به شهرهای درگیر کرونا

مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با اشاره به خدمات خودجوش طلاب در ایام کرونا گفت: ۲۱ هزار مبلغ دینی به صورت جهادی برای اعزام به شهرهای درگیر کرونا اعلام آمادگی کردند.

اباذر جعفری در گفت وگو با ایرنا، با بیان این‌که از همان روزهای اولیه شیوع کرونا، طلاب علوم دینی به صورت خودجوش وارد میدان کمک به کادر درمانی و آسیب دیدگان به کرونا شدند، افزود: ۲۰ هزار مبلغ عمومی و یک هزار مبلغ متخصص و روانشناس آمادگی اعزام به شهرهای درگیر کرونا را اعلام کردند که این آمادگی همچنان ادامه دارد.

بخش بزرگی از آسیب کرونا به هنر قم جبران‌پذیر نیست

رئیس انجمن هنرهای تجسمی قم، با بیان این‌که بخش زیادی از آسیب کرونا به هنر قم قابل جبران نیست، گفت: کرونا به هنر، هنرمندان و به ویژه آموزشگاه‌های فعال در رشته‌های گوناگون هنری استان آسیب اقتصادی زیادی وارد کرد.

علی سلطانی در گفت وگو با ایرنا افزود: فعالیت آموزشگاه های هنری قم و همچنین مجموعه های فعال  در زمینه آموزش رشته های مختلف هنری در ایام شیوع کرونا به صفر رسید.

ترس از کرونا دلیل کاهش مراجعه  به پایگاه‌های بهداشتی

مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت قم گفت: ترس بیهوده از ویروس کرونا باعث شده است، مراجعه به پایگاه‌های بهداشتی این استان به‌صورت قابل‌توجهی کاهش یابد.

مریم خاکبازان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد هستیم، شهروندان در اماکن عمومی بعضا بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حاضر می‌شوند، ولی به پایگاه‌های بهداشتی مراجعه نمی‌کنند.

هنرمندان قم با تولید ۱۵۰ اثر به مدافعان سلامت ادای دین کردند

رییس انجمن هنرهای تجسمی قم گفت: هنرمندان استان به‌منظور ارتقای سطح آگاهی افراد جامعه و تبیین هنرمندانه و قدردانی از ایثار کارکنان جامعه سلامت قم، با تولید ۱۵۰ اثر در قالب نقاشی دیجیتال، تصویرسازی و پوستر ادای دین کردند.

علی سلطانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: باوجود این‌که تمام فعالیت‌های مرکزهای آموزشی و هنری استان از همان ابتدای شروع کرونا در اسفندماه سال گذشته تعطیل شد، اما هنرمندان استان متعهدانه به نقش خود در این زمینه عمل کردند.

ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم

استاندارقم، با اشاره به افزایش اندک شیوع ویروس کرونا گفت: مردم قم برای جلوگیری از بازگشت وضعیت این استان به قرمز پروتکل های بهداشتی را جدی گرفته و رعایت کنند.

بهرام سرمست هفته گذشته درحاشیه جلسه ستاد ملی کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود، با بیان این‌که وضعیت قم هنوز زرد است؛ افزود: در روزهای اخیر در شیوع بیماری کرونا اندکی افزایش داشتیم که با رعایت پروتکل های بهداشتی می‌توانیم این وضعیت را کنترل کرده و از ایجاد وضعیت قرمز جلوگیری کنیم.

زنگ خطر شیوع دوباره کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تست مثبت مراجعات سرپایی در قم از ۱۵ درصد به ۴۵ درصد افزایش‌یافته است و این مساله زنگ خطر شیوع مجدد کرونا را در استان به صدا درآورده است.

محمدرضا قدیر در گفت‌وگویی افزود: یکی از علت‌های افزایش بیماران کرونایی در قم برپایی همایش و آیین‌های عزا و عروسی است و بسیاری از این همایش‌ها باید به‌صورت غیرحضوری برگزار تا از تجمع بی‌دلیل افراد جلوگیری شود.

اسکیت و تبدیل تهدید کرونا به فرصت

رئیس هیات اسکیت قم گفت: در حالی که شیوع ویروس کرونا فعالیت بسیاری از رشته‌های ورزشی را تعطیل کرد، ولی با بهره‌گیری از فضای مجازی در این رشته ورزشی نه تنها اسکیت تعطیل نشد، بلکه این تهدید به فرصت نیز تبدیل شد.

حمیدرضا جلیلی درگفت وگو با ایرنا افزود: هیات اسکیت قم نخستین هیات ورزشی در کشور است که بلافاصله پس از شیوع کرونا،‌ فعالیت خود را از طریق فضای مجازی ادامه داد.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های شماره‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برچسب‌ها بسته خبری قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری قم بسته خبری قم کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت وگو با ایرنا دانشگاه علوم پزشکی قم پروتکل های بهداشتی تامین اجتماعی هفته گذشته برای بازسازی میلیارد ریال رییس سازمان ویروس کرونا بهره برداری رئیس جمهوری ۲ طرح صنعتی شیوع کرونا فضای مجازی هزار مبلغ اعضای بدن اجرای طرح مرگ مغزی اداره کل همایش ها یک هزار زنگ خطر زیر کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا انجم شعاع، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در کارگاه آموزشی توجیهی صندوق ملی محیط زیست کشور که با حضور مدیران کشوری و استانی در شیراز برگزار شد، افزود: محیط زیست در همه عرصه‌های طبیعی و انسانی بیش از هر زمان نیازمند ارزیابی و مدیریت عملکرد در حوزه‌های حفاظت و شناسایی نقاط قوت و ضعف‌ها است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه محیط زیست در سال‌های اخیر با تأمین اعتبارات در جایگاه مناسب‌تری قرار گرفته است گفت: تأمین معیشت محیط‌بانان و نیروهای یگان حفاظت نیز با این بهبود روند در اولویت بیشتری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اعتبارات محیط زیست در سال‌های اخیر از ۱۲ صدم درصد به ۱۸ صدم درصد رسیده است و افق آینده هدف گذاری روی یک درصد است در حقیقت اعتبارات از ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۷ به حدود ۱,۹۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است. درآمدهای محیط زیست نیز در سال‌های اخیر افزایش داشته است و در این عرصه موفقیت‌های مناسبی به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون کشورمان با چالش‌های مختلف زیست محیطی روبرو است، ادامه داد: همه اهداف مسؤولان و برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران در عرصه محیط زیست اولویت دادن به رفع تنگناها و مشکلات و ایجاد ترازمندی در زمینه چالش‌ها است.

این مقام مسؤول افزود: در حوزه محیط زیست با چالش‌هایی نظیر موضوع آب، آلودگی هوا، تغییر کاربری اراضی و فرسایش زمین، مصرف بی رویه انرژی و تخریب، انقراض و به خطر افتادن تنوع زیستی رو به رو هستیم. همچنین طی سال گذشته درگیر چالش‌های محیط زیستی با مشکلات ناشی از حوزه گرد و غبار، آلودگی هوا و انباشت آلاینده‌ها در کلانشهرها مواجه بودیم.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زمانی صنایع در مسیر توسعه پایدار حرکت می‌کنند که در کنار اقتصادی بودن پروژه‌ها، نظم اجتماعی را هم تقویت کنند و ضمن حفظ حقوق نسل‌های آینده، محیط زیست را هم تخریب نکنند.

وی خاطر نشان کرد: با تلاش‌هایی که از طریق دفاتر تخصصی مانند پایش فراگیر، مدیریت پسماند، مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم، ارزیابی زیست محیطی، حفاظت از آب و خاک و دبیرخانه گرد و غبار کشور انجام می‌شود، در جهت کنترل این آلودگی‌ها و حفظ محیط زیستی سالم و عاری از هر گونه آلایندگی تلاش می‌شود.

کد خبر 6086087

دیگر خبرها

  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • اوجی همراه با رئیس‌جمهوری عازم پاکستان شد/ سریلانکا، مقصد بعدی
  • جذب اعتبارات جهت جبران خسارات سیل اخیر