Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-23@16:24:35 GMT

ترفندی برای لاغری سریع با لیموترش

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۸۸۲۵

شروع روز شما با یک لیوان آب لیموی آغشته به آب گرم می‌تواند سیستم سوخت و ساز بدن را فعال کند.

به گزارش شریان نیوز، یک ایده لاغری که معمولاً مورد بحث قرار می‌گیرد، استفاده از آب اسیدی لیمو برای شروع رژیم غذایی است. برخی معتقدند استفاده از آب لیمو معده را آزار می‌دهد و برخی دیگر می‌گویند می‌توان با لیموترش وزن کم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آیا این موضوع حقیقت دارد؟

بسیاری از افراد در مصرف کالری روزانه زیاده روی می‌کنند و در نتیجه با افزایش وزن رو به رو می‌شوند. با این حال به نظر می‌رسد برای حل این مشکل راهکار‌هایی وجود دارد.

نوشیدنی‌های قندی که همه ما دوست داریم مثل آب میوه و نوشابه پر از کالری هستند. در این مورد شکی نیست: ما برای زنده ماندن به مایعات نیاز داریم، اما آن‌ها فقط باید حدود ۱۰ درصد (یا کمتر) کالری‌هایی را که در یک روز مصرف می‌کنیم تشکیل دهند. همه ما می‌دانیم که باید روزانه حدود هشت لیوان آب مصرف کنیم، اما انجام آن نیز دشوار است.

آب بدون رایحه و طعم است. این می‌تواند در مقایسه با نوشابه یا نوشیدنی‌های دیگر ناامید کننده باشد. اما استفاده از لیمو برای کاهش وزن با قرار دادن آن در آب، نه تنها نوشیدنی شما را خوش طعم‌تر می‌کند، بلکه می‌تواند فرایند‌هایی را در بدن شما ایجاد کند که به شما در کاهش وزن کمک می‌کند.

استفاده از آب لیمو برای کاهش وزن به معنای تعویض وعده‌های غذایی با نوشیدنی یا گرسنگی در طول روز نیست. بلکه این کار به معنای تعویض نوشیدنی‌های پر کالری با نوشیدنی‌های کم کالری است. آب لیمو دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد: آب آغشته به لیمو. شما می‌توانید آن را به روش‌های مختلفی بسازید. برخی افراد یک لیوان آب یخ درست می‌کنند و آب چند برش لیمو می‌افزایند. برخی دیگر یک چای داغ درست می‌کنند و نه تنها آب لیمو را درون آب می‌ریزند، بلکه پوست آن را نیز اضافه می‌کنند.

برخلاف لیموناد، ما از یک نوشیدنی شیری صحبت نمی‌کنیم، اما اگر این نوشیدنی برای شما بیش از حد ترش است می‌توانید مقدار کمی عسل یا یک قاشق چای خوری شیرین کننده طبیعی با کالری صفر به آن اضافه کنید تا جذاب‌تر شود. فواید بسیار زیادی وجود دارد که علاوه بر آن کاهش مصرف کالری، شامل آب لیمو در رژیم غذایی شما است.

تحقیقات نشان داده است که خوردن یا نوشیدن لیمو می‌تواند هضم شما را بهبود بخشد، به جلوگیری از انواع خاصی از سرطان، جلوگیری از سنگ کلیه و محافظت در برابر کم خونی نیز کمک کند. آب لیمو می‌تواند متابولیسم شما را تقویت کند. شروع روز شما با یک لیوان آب لیموی آغشته به آب گرم می‌تواند سوخت و ساز بدن را به حالت سوزاندن کالری تبدیل کند.

مطالعات نشان داده است که هر چه بیشتر آب بخورید کالری بیشتری را هنگام استراحت می‌سوزانید. نوشیدن آب لیمو و آب قبل از غذا می‌تواند معده شما را پر کند. آب بدن ما را پر می‌کند و سموم و زباله‌هایی را که در سیستم بدن ما ایجاد می‌شود، دور می‌کند. این سیستم دمای بدن ما را تنظیم می‌کند، انرژی لازم را برای فعالیت بدنی به ما می‌دهد و می‌تواند به کاهش درد جسمی کمک کند.

اضافه کردن آب لیمو به چای سبز از بیماری‌های جدی جلوگیری می‌کند. اضافه کردن لیمو به روتین چای سبز فواید سلامتی زیادی دارد و خطر برخی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهد. براساس مطالعه‌ای که توسط انستیتوی تحقیقات غذایی انجام شده است، افرادی که روزانه ورزش می‌کردند و روزانه چهار تا پنج فنجان چای مصرف می‌کردند، دو پوند بیشتر از افرادی که چای نمی‌نوشند، از دست دادند. اما یک کشف بسیار جالب دیگر برای نتیجه گیری از این مطالعه وجود داشت.

لیمو‌ها همچنین حاوی فیبر به نام پکتین هستند که در مطالعات نشان داده شده است بر کاهش وزن تأثیر می‌گذارند. پکتین می‌تواند به عنوان یک ماده ضد التهاب عمل کند و نفخ و پف را کاهش دهد. همچنین می‌تواند به کاهش جذب چربی در بدن و تنظیم سطح انسولین (قند خون) شما کمک کند.

در برخی مطالعات، اشاره شده که پکتین باعث کاهش LDL یا کلسترول "بد" می‌شود. آب برای هر نوع برنامه سم زدایی مهم است و وقتی در لیمو مخلوط می‌شود، فواید بیشتری کسب می‌کند. مواد مغذی موجود در لیمو باعث تقویت سلامتی کبد شده و ترکیب موجود در پوست می‌تواند آنزیم‌های کبدی شما را تحریک کند.

ویتامین C؛ که به طور طبیعی در لیمو موجود است. می‌تواند به شما در حفظ سلامت و عاری از بیماری کمک کند. این به دلیل قدرت ویتامین C. در تقویت سیستم ایمنی بدن است. ویتامین C. با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن شما نبرد سختی را انجام می‌دهد، مواردی که با افزایش سن می‌توانند باعث بیماری شوند؛ بنابراین، یک لیمو چقدر می‌تواند به شما سود برساند؟ یک لیمو حاوی ۱۸۷ ٪ از توصیه‌های روزانه ویتامین C. شما است.

آب لیمو باعث افزایش انرژی در شما می‌شود. نوشیدن یک فنجان آب لیمو در صبح بدن شما را مجدداً هیدراته می‌کند و به شما انرژی می‌بخشد. اگر حس می‌کنید که اغلب پس از بیدار شدن از خواب گرسنه هستید، آب لیمو حتی ممکن است برخی از این مشکلات گرسنگی را آرام کند.

منبع: شریان

کلیدواژه: ویتامین C لیوان آب کاهش وزن آب لیمو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۸۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمز رشد خودروهای برقی کشیده شد

خودروسازان در سراسر جهان از جمله شرکت‌های بی‌پی و تسلا انتظار و برنامه‌های خود را درباره رشد بازار خودروهای برقی کاهش داده‌اند.

به گزارش شانا به‌نقل از هفته‌نامه بررسی تحولات بین‌المللی انرژی و تغییر اقلیم مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، پس از اینکه رشد سریع مورد انتظار در ناوگان تجاری خودروهای برقی به واقعیت تبدیل نشد و با توجه به تردید سرمایه‌گذاران «بی‌پی» درباره سودآوری این بازار، مدیران این شرکت انگلیسی حدود ۱۰ درصد کارکنان در بخش شارژ خودروهای برقی را کاهش دادند و فعالیت‌های شرکت را در بازار چند کشور متوقف کردند.

تغییرات در «بی‌پی پولس» (BP Pulse) بخشی از تلاش‌های موری آچینکلاس، مدیرعامل بی‌پی، برای تمرکز بر سودآورترین فعالیت‌های این شرکت است که اکنون با تردید سرمایه‌گذاران درباره برنامه‌اش به‌منظور تغییر مسیر تجاری شرکت از نفت و گاز به انرژی کم‌کربن روبه‌رو شده است.

شرکت «بی‌پی پولس» مستقر در میلتون کینز انگلیس که سال ۲۰۰۸ به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بی‌پی تأسیس شد، عرضه‌کننده زیرساخت شارژ خودروهای برقی است و واحدهای شارژ را برای مصارف خانگی، تجاری و عمومی تأمین و شبکه شارژ عمومی خودروهای برقی که بزرگ‌ترین شبکه در انگلستان است، مدیریت می‌کند.

بی‌پی اعلام کرد که «بی‌پی پولس» در ماه‌های اخیر تمرکز حوزه فعالیت خود را از ۱۲ به ۴ کشور کاهش داده است. این کشورها شامل ایالات‌متحده آمریکا، انگلیس، آلمان و چین است که انتظار می‌رود سریع‌ترین رشد را در بازار خودروهای برقی داشته باشند، همچنین این شرکت استرالیا، نیوزیلند و فرانسه را به‌عنوان کشورهای دارای ظرفیت رشد بازار خودروهای برقی در نظر گرفته است.

با توجه به رویکرد تازه، این شرکت در ماه‌های اخیر بیش از ۱۰۰ شغل یا بیش از ۱۰درصد نیروی کار جهانی ۹۰۰نفری خود را کاهش داده است و بسیاری از کارکنان به بخش‌های دیگر منتقل شدند و تعداد انگشت‌شماری نیز این شرکت را ترک کرده‌اند.

این اقدام بی‌پی در حالی است که خودروسازان در سراسر جهان انتظار و برنامه‌های خود را درباره رشد بازار خودروهای برقی کاهش داده‌اند، به‌طوری‌ که یک یادداشت داخلی نشان داد «تسلا»، پیشگام خودروهای برقی آمریکا، بیش از ۱۰‌درصد نیروی کار جهانی خود را اخراج خواهد کرد؛ زیرا این شرکت با کاهش فروش و چالش تشدید جنگ قیمت خودروهای برقی روبه‌رو شده است.

بااین‌حال، همچنان بخش شارژ خودروهای برقی یکی از پنج موتور رشد شرکت بی‌پی است که انتظار دارد مشتریان زمان بیشتری را در سایت‌های رفاهی صرف و در عین‌ حال خودروهای خود را با شارژرهای سریع این شرکت شارژ کنند.

شرکت بی‌پی در پایان سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۹ هزار ایستگاه شارژ در سراسر جهان داشت که در مقایسه با ۲۲ هزار مرکز شارژ در سال پیش آن، حدود ۳۲درصد افزایش‌ یافته است. این شرکت قصد دارد تعداد آن‌ها را تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰۰ هزار ایستگاه برساند.

بی‌پی اعلام کرد: جاه‌طلبی‌های ما برای خودروهای برقی تغییر نکرده است، تغییرها در «بی‌پی پولس» گامی برای اطمینان‌ یافتن از این است که بتوانیم اهداف خود را با دقت و اثربخشی بیشتری اجرا کنیم.

با این‌حال، شرکت «بی‌پی پولس» چند طرح بلندپروازانه را در چارچوب راهبرد گذار انرژی کنار گذاشته است که تحت مدیریت برنارد لونی، مدیرعامل پیشین بی‌پی در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شده بودند.

مدیرعامل بی‌پی در ماه فوریه به تحلیلگران گفت: این شرکت ابتدا انتظار داشت ناوگان خودروهای تجاری نخستین و سریع‌ترین بخش برای تغییر به خودروهای برقی در مقیاس بزرگ باشد، اما این موضوع تا حدی به این دلیل که دولت‌ها سیاست‌های حمایتی برای تغییر ناوگان به خودروهای برقی را کاهش دادند، محقق نشد.

وی تأکید کرد: ما ابتدا فکر می‌کردیم ناوگان خودروهای برقی توسعه یابد، اما با توجه به فشارهای رکود اقتصادی و کاهش برخی تسهیلات از سوی دولت‌ها، روند توسعه ناوگان کُند شد.

شرکت بی‌پی در ماه مه گذشته نیز بخش شارژ خودروهای برقی خانگی خود را تعطیل کرد و اکنون بیشتر بر مراکز شارژ سریع متمرکز شده است.

این شرکت انتظار دارد بازدهی سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های شارژ خودرو و فروشگاه‌های رفاهی از ۱۵ درصد فراتر رود و ۱.۵ میلیارد دلار درآمد ناخالص تا سال ۲۰۲۵ ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • کاهش وزن ناگهانی سبب این بیماری می‌شود
  • کاهش وزن سریع چه بلایی سرتان می‌آورد
  • قرص جی سی بهتره یا گلوریا
  • ترمز رشد خودروهای برقی کشیده شد
  • بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع
  • فریب تبلیغاتی دمنوش‌های لاغری
  • بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع و دمنوش‌های لاغری
  • فریب تبلیغات دمنوش‌های لاغری را نخورید
  • فریب تبلیغات دمنوش‌های لاغری را نخورید/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع
  • چرا بعضی‌ها چاق نمی‌شوند؟