Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@08:20:12 GMT

صنعاء:چشم‌انداز صلح دیده نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۸۹۱۳

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد، ائتلاف سعودی به پیشنهادهای فرستاده سازمان ملل برای صلح پاسخ نمی‌دهد. ناطقان: «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در صفحه توییتر خود از اصرار ائتلاف سعودی-آمریکایی برای ادامه تجاوز به یمن خبر داد.

وی نوشت: آنگونه که تبلیغ می‌شود هیچ چشم‌اندازی از صلح از جانب هیچ یک از اعضای ائتلاف وجود ندارد و پیشنهادهای فرستاده سازمان ملل به ائتلاف و عُمال آن بیش از دو ماه یا بیشتر است که بی پاسخ مانده و از وی خواسته‌اند منتظر پاسخ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که پاسخ ما به فرستاده سازمان ملل، با «سند راه‌حل فراگیر» بود که بر راه‌حل‌هایی مشروع و کامل برای همه تأکید می‌کند.

الحوثی ادامه داد: درک ائتلاف آمریکایی-بریتانیایی-سعودی-اماراتی و متحدان آنها برای ادامه محاصره و تجاوز به یمن بر اساس منفعت از فروش سلاح و شراکت در سود کشتن دشمنان متحد با خود مانند اخوان المسلمین و غیره در مقابله با فرزندان ملت است و اگر این خونریزی ادامه پیدا کند برای آنها مهم نیست.

 

ائتلاف سعودی که در زمان آتش‌بس ادعایی خود نیز از حمله به یمن دست برنداشت، هفته گذشته از آغاز تجاوز نظامی جدید علیه ارتش و کمیته‌های مردمی خبر داد.

در همین زمینه پنجشنبه هفته گذشته، وزارت حقوق بشر در دولت نجات ملی یمن طی بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیماهای ائتلاف متجاوز سعودی در حملات خود از بمب‌های خوشه‌ای با انفجار شدید استفاده کرده و این مسئله باعث کشته شدن غیرنظامیان در استان صعده (شمال غرب) شده است.
منبع: فارس برچسب ها: چشم انداز ، ناطقان ، یمن ، سعودی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: چشم انداز ناطقان یمن سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۸۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درصورت ادامه شرارت‌های اسرائیل پاسخی کوبنده‌تر از پاسخ اول خواهیم داد

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدرضا صبوری در گفت‌وگو با شبکه رادیویی رای ۱ (Ray ۱) بیان داشت: همانطور که بارها گفته‌ایم عملیات نظامی ایران براساس فصل ۵۱ منشور سازمان ملل متحد یعنی دفاع مشروع صورت گرفت. این عملیات در پاسخ به اقدام اسرائیل در حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه انجام و از نظر ما پایان یافته تلقی می شود.

وی تصریح کرد: با این حال در صورتی که رژیم اسرائیل قصد ادامه شرارت‌های خود را داشته باشد، براساس حق ذاتی خود یعنی دفاع از استقلال، امنیت و تمامیت ارضی ایران، قطعاً پاسخ کوبنده‌ای فراتر از پاسخ اول به آن خواهیم داد.

سفیر کشورمان در پاسخ به این سووال «چگونه می‌شود از تشدید جلوگیری کرد؟ کدام کشورها می‌توانند به آرام کردن اوضاع کمک کنند و نقش ایتالیا چه می تواند باشد؟» گفت: تصور می‌کنم تجربه چند دهه اخیر شاهد خوبی برای ادعای جمهوری اسلامی ایران باشد که به‌دنبال تنش نیست، بلکه سیاست اصولی آن تنش زدایی، حفظ ثبات و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی افزود: سال‌هاست که ما برای حفظ ثبات و امنیت منطقه‌ای تلاش کرده‌ایم و پاسخی به شرارت‌های این رژیم در برابر ایران نداده‌ایم از جمله ترور دانشمندان هسته‌ای، حملات سایبری به زیر ساخت‌ها و ترور مستشاران نظامی ما در سوریه. بنابراین باید بگویم جمهوری اسلامی ایران سهم خود را به عنوان عضوی متعهد در نظام بین‌الملل ادا کرده است.

صبوری خاطر نشان کرد: شاید بد نباشد که دیگر بازیگران بین المللی از دولت‌ها تا سازمان‌های بین‌المللی نیز گامی در این مسیر بردارند. متاسفانه در قضیه حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق و یا قتل عام ۳۴ هزار فلسطینی بیگناه، شاهد انفعال، سکوت وحشتناک و حتی همراهی با متجاوز بودیم.

وی افزود: ایتالیا هم به نظر ما بدلیل جایگاهش در اروپا و ریاست بر گروه ۷ از این ظرفیت برخوردار است که به برقراری صلح و امنیت بین الملل کمک کند.

سفیر ایران در پاسخ به این سووال «وقتی دولت اسراییل شما را به حمایت از حماس متهم می کند چه پاسخی دارید؟» بیان داشت: مواضع ما نسبت به حماس برای همه روشن و آشناست و چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد. حماس مانند بسیاری دیگر از گروه‌های مقاومت که برای دفاع از سرزمین خود در برابر تجاوز و غصب تشکیل شده اند، متاثر از انقلاب ایران بوده و هستند.

وی با بیان اینکه «ما با آنها ارتباط داریم ولی نفوذی بر تصمیم گیری های آنها نداریم» تصریح کرد: این امری است که بارها حتی مقامات ارشد سیاسی غرب هم به آن اذعان کرده اند. اتهامات رژیم اسرائیل تلاشی برای پنهان کردن ضعف خود در برابر شکست نظامی از حماس از یک سو و تلاش برای گسترش دادن هدفمند بحران در منطقه برای حفظ بقای دولت نتانیاهو از طریق جنگ افروزی است.

کد خبر 845771 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟
  • تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم
  • سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟
  • ترافیک گرگان ثمره جانمایی غلط مدارس غیرانتفاعی/ شهرداری به مطالبات مردم پاسخ دهد
  • اندیشکده آمریکایی: روسیه خود را برای جنگ با ناتو آماده می‌کند
  • نعیم قاسم: پیام «وعده صادق» به اسرائیل و حامیانش رسید
  • ایران هم در پاسخ به تجاوز اخیر اسرائیل موفق عمل کرد هم در جنگ روانی و رسانه‌ای
  • کری خوانی گرافیکی هوادار ادامه دارد
  • درصورت ادامه شرارت‌های اسرائیل پاسخی کوبنده‌تر از پاسخ اول خواهیم داد
  • آمریکا و تجاوز به حق وتو !