Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه در گفتگو با خبرنگار مهر، با  تاکید بر ضرورت صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه، اظهار داشت: ما در حوزه زراعت و همچنین دام و طیور می توانیم بسیاری از محصولات خود را به کشورهای دیگر به ویژه کشورهای همسایه صادر کنیم اما صادرات محصولات کشاورزی ما کاملا به هم ریخته است و نظم جامع و کاملی ندارد که باید اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از سوی دیگر در حوزه کشت‌های استراتژیک مثل گندم به خودکفایی رسیده‌ایم اما بهره‌وری از این حوزه ها به حداقل ممکن رسیده است و ما نتوانستیم از خودکفایی ایران در این عرصه ها حداکثر استفاده را ببریم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: لازم است مجلس، در حوزه کشاورزی سندی تهیه کند تا اولویت های صادرات و واردات محصولات کشاورزی به صورت دقیق تعیین شود.

آزادی خواه بیان کرد: متاسفانه ارزی که سرمایه اصلی پولی و بانکی کشور است، برای واردات برخی از محصولات کشاورزی هزینه می شود که در داخل هم می‌توانیم آن را تولید کنیم و بسیاری از اوقات تبدیل به رانت می‌شود که باید مانع این کار شویم.

وی تاکید کرد: این در حالی است که ما باید محصولات استراتژیکی را که امکان تولید آن در کشور وجود ندارد، احصا کنیم و صرفا واردات روی این محصولات متمرکز شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در همه بخش هایی از کشور که آب، خاک و اقلیم پاسخگوی تولیدات داخلی است، باید برنامه ریزی مدونی برای تولید محصولات کشاورزی صورت گیرد تا هم اشتغال فراگیر شود و هم ما در این عرصه ها مستقل شویم و به خودکفایی برسیم.

کد خبر 4963391 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون کشاورزی مجلس گندم احد آزادیخواه مجلس شورای اسلامی ایالات متحده آمریکا حسن روحانی محمد باقر قالیباف حجت الاسلام حسن روحانی سید عباس موسوی ایران برجام مجلس یازدهم خبرگزاری مهر جمهوری اسلامی ایران مجلس وزارت کشور هیئت دولت محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۸۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی خیام نکویی شامگاه پنج شنبه در نشست شرکت‌های دانش بنیان به میزبانی پارک علم و فناوری استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه هم اکنون ۸۰ درصد مواد غذایی کشور حاصل تلاش کشاورزان ایرانی است، ابراز داشت: برای تأمین ۲۰ درصد مابقی نیازمند به واردات برخی محصولات هستیم.

وی ضمن بیان اینکه واردات محصولات کشاورزی ۱۴ تا ۱۶ میلیون دلار خروج ارز را به همراه دارد، افزود: در دولت سیزدهم به دنبال تأمین مواد غذایی در داخل کشور هستیم.

رئیس سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه در کنار تولید باید برای ارزآوری محصولات کشاورزی به فکر صادرات نیز بود، ابراز داشت: تأمین امنیت غذایی یکی از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم است لذا رویکرد وزرات جهاد کشاورزی گسترش کشاورزی اقتصادی با تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان است.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه سال گذشته ۱۳۳ میلیون تن انواع محصول کشاورزی در کشور تولید شد، تصریح کرد: این میزان طی چهار دهه رشد قابل توجه داشته است اما می‌بایست برای مازاد تولید برنامه صادرات محور طرح‌ریزی کنیم.

وی افزود: شرکت‌های فناور و دانش بنیان در این طرح‌ریزی کشاورزی اقتصادی می‌توانند نقش مهم داشته باشند تا با تکیه بر همین توان بتوان به تأمین کامل امنیت غذایی در کشور دست یافت.

کد خبر 6082198

دیگر خبرها

  • امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم
  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است
  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • تلاش برای خودکفایی در تولید بذر گندم در سیستان و بلوچستان
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات
  • تلاش ارتش در حوزه خودکفایی و ارتقا امنیت کشور ستودنی است