Web Analytics Made Easy - Statcounter

رامین صادقی روز شنبه به مناسبت هفته شهرداری ها و دهیاری ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: در حوزه آسفالت در شهر کنگاور قراردادی به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان با پیمانکار امضا شده که در حال اجرا می‌باشد.
او افزود: با احتساب آسفالت کارخانه خود شهرداری به میزان سه میلیارد تومان، حدود ۱۴ میلیارد تومان برای آسفالت معابر شهر کنگاور هزینه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی سال گذشته برای آسفالت معابر شهر کنگاور، اظهار داشت: امسال نمودار اعتبارات حوزه آسفالت نسبت به سال گذشته رشد ۲۵ درصدی را نشان می دهد.
وی با بیان این‌که بخشی از این اعتبارات از کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و ستاد بازآفرینی بافت فرسود تامین شده است، افزود: محله حسن‌آباد را به ‌عنوان پایلوت ستاد بازآفرینی محلات فرسوده انتخاب کرده‌ایم و تاکنون بخش عمده‌ای از معابر و کوچه‌های این شهرک آسفالت و یا روکش شده است.
صادقی ادامه داد: توسعه محله‌های کم برخوردار از جمله محله اسلام‌آباد و بهار که سال‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفته بودند در دستور کار شهرداری قرار گرفت.
شهردار کنگاور با اشاره به آسفالت محله اسلام‌آباد از جمله خیابان های مصطفی خمینی و علامه طباطبائی، اظهار داشت: عملیات آسفالت پنج هزار و ۸۶۰ متر مربع از معابر محله اسلام آباد با صرف ۷۱۰ تن آسفالت به پایان رسیده است.

قطع سهمیه قیر شهرهای بالای ۵۰ هزار جمعیت
صادقی در ادامه گلایه‌ای هم از قوانین سختگیرانه در خصوص تخصیص سهمیه قیر به شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت داشت و گفت: پیش از این سهمیه قیر به تمام شهرها اختصاص داده می‌شد ولی قوانینی مصوب کرده‌اند که شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت هیچ‌گونه سهمیه‌ای برای دریافت قیر نداشته باشند.
او خاطرنشان کرد: عادلانه بود که قوانینی را وضع کنند که به صورت پله‌ای شهری همچون کنگاور با ۵۱ هزار جمعیت با شهری با ۴۹ هزار جمعیت از لحاظ سهمیه‌های دولتی به یک شکل برخوردار شوند و به‌ صورت پلکانی قوانینی وضع می‌کردند که خیلی از شهرهای محق، از سهمیه ها محروم نشوند.

او همچنین اضافه کرد: این قوانین شهرداری شهرهای بالای ۵۰ هزار را نیز از کمک های سازمان همیاری شهرداری ها برای خرید ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و اعتبارات و تسهیلات محروم کرده است.

اجرای مرحله ۲ گلخانه شهرداری با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال
شهردار کنگاور در ادامه با اشاره به راه اندازی مرحله اول طرح توسعه گلخانه در سال ۱۳۹۷ به مساحت ۵۰۰ متر مربع، اظهار داشت: با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان مرحله دوم گلخانه به مساحت ۳۰۰ مترمربع نیز به بهره برداری رسید. 
صادقی توضیح داد: تولید گلخانه شامل صدها هزار بوته انواع گل رز، شمشاد، ترون و ... همچنین گل های فصلی است که اجرای این طرح علاوه بر تامین گل و گیاه مورد نیاز فضای سبز شهری، بخشی از تولیدات آن به فروش خواهد رسید.
او با اشاره به اینکه در سال های ۹۵ و ۹۶ برای تهیه انواع گل به شهرهای همجوار متوسل می‌شدیم، توضیح داد: با ایجاد گلخانه علاوه بر اینکه مراجعت به شهرها برای تهیه گل دیگر معنی ندارد، از نظر گل های تزیینی هم خودکفا شده ایم و مثلا در تولید گل رُز که ۱۰۰ هزار قلمه زده ایم حدود ۳۰۰ میلیون تومان صرفه جویی شده است.

سه بوستان جدید در کنگاور احداث می شود
او همچنین از احداث سه بوستان جدید در شهر کنگاور خبر داد و افزود: در راستای توسعه فضای سبز و ایجاد بستری برای گذران اوقات فراغت شهروندان ۲ بوستان در شهرک ولیعصر و مرحله دوم بوستان معلم احداث و به بهره‌برداری رسید.
صادقی همچنین در ادامه از احداث یک بوستان جدید در جنب سازمان جهاد کشاورزی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: عملیات خاکی این بوستان آغاز شده و ان‌شاءالله امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. 
وی ادامه داد: بوستان شهرک آموزگار هم همان‌ طور که قول داده بودیم تلاش می کنیم که عملیات اجرایی آن آغاز شود ولی عمده مشکل این پارک تأمین آب آن است.
او تصریح کرد: این بوستان از لحاظ جغرافیای شهری در یک شیبی واقع شده که تامین آب برای پارک با توجه به صخره ای بودن منطقه دچار مشکل شده است.
شهردار کنگاور همچنین از احداث بوستان ورودی شهر از سمت همدان نیز در سال جاری خبر داد و افزود: تجهیز پارک ها به مبلمان، ست های بازی و ست‌های ورزشی نیز در دستور کار قرار داد.
صادقی در خصوص توسعه بوستان کوهستان هم گفت: یکی از مشکلات اساسی این پارک نبود پارکینگ است که متاسفانه زمان طراحی نقشه این بوستان هیچ مکانی را برای پارکینگ در نظر نگرفته بودند.
او با بیان اینکه وجود شهربازی و فعالیت های فرهنگی این بوستان، شهرتی منطقه ای به آن داده و تصمیم داریم آن را به قطب گردشگری شهری تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: برای تملک اراضی اطراف بوستان با کشاورزان و مالکان وارد مذاکره شدیم که امیدواریم پارک را توسعه و فضاهایی از جمله پارکینگ را در آن تعبیه کنیم.

نصب تجهیزات شهربازی به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال
شهردار کنگاور با بیان اینکه برای توسعه شهربازی پارک کوهستان با بخش خصوصی قراردادی پنج ساله منعقد شد، تصریح کرد: طی این پنج سال بخش خصوصی موظف است به میزان ۱۰ میلیارد تومان وسایل بازی در این بوستان نصب و هزینه بلیت نیز از تعرفه دولتی از مردم کنگاور کمتر دریافت کند.

بزرگترین و تاثیرگذارترین پروژه شهر
شهردار همچنین از عریض کردن محور شهرک نیروی انتظامی به روستای رستم‌آباد خبر داد و اظهار داشت: این محور که به کمربندی اصلی شهر و جاده ۲ بانده کرمانشاه - همدان متصل می شود، یکی از کارهای ضروری منطقه به حساب می‌آید.
او گفت: عمده کار این محور عملیات خاک‌برداری بود که انجام شد و چون مسیر سنگی و سنگلاخی بود با پیکور و ماشین‌آلات سنگین این عملیات به اتمام رسید.
وی با بیان اینکه با عریض کردن این محور ساخت‌وساز در شهرک نیروی انتظامی رونق گرفته گفت: این یکی از پروژه‌های بزرگ و تاثیرگذار است که تلاش می‌کنیم امسال عملیات زیرسازی تا رسیدن به بیس اصلی آسفالت به پایان برسد.

جدول‌گذاری بلوار شهید چمران به طول ۶ کیلومتر 
وی در ادامه با اشاره به جدول‌گذاری بلوار شهید چمران به طول حدود شش کیلومتر بیان داشت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد جدولگزاری اجرا و لوله گذاری فضای سبز در این بلوار نیز انجام شده است. 
صادقی همچنین از خرید یک میلیارد ریال تجهیزات ترافیکی برای لاین تاکسی خیابان امام خبر داد و گفت: این کار به سیما و منظر شهری و ساماندهی مسیر ترافیکی تاکسی‌ها نیز کمک خواهد کرد.

انجام ۱۴۳ مرحله ضدعفونی اماکن عمومی کنگاور
شهردار کنگاور در خاتمه از انجام یکصد و چهل و سومین مرحله عملیات ضدعفونی معابر، اماکن عمومی و مدارس این شهر خبر داد.
صادقی بیان داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا با تمام توان و تجهیزات برای حفظ سلامت شهروندان، پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و سالم‌سازی محیط شهری طبق پروتکل‌های بهداشتی، نسبت به ضدعفونی کردن معابر شهری و اماکن عمومی و بوستان‌های شهر کنگاور اقدام شد.

با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ۱۴ تیرماه، تحت عنوان « روز شهرداری و دهیاری» در سالنامه رسمی کشور درج شده است.

شهر کنگاور با ۵۱ هزار جمعیت مرکز این شهرستان ۷۶ هزار نفری است که ۸۵ روستا، یک بخش مرکزی و پنج دهستان دارد.

برچسب‌ها کنگاور کرمانشاه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنگاور کرمانشاه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور کنگاور کرمانشاه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شهرهای بالای ۵۰ شهردار کنگاور میلیارد تومان شهر کنگاور هزار جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود

مدیر کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز گفت: به منظور افزایش ایمنی کاربران راه در آزاد راه تهران _کرج_قزوین پروژه لکه گیری و روکش  آسفالت حفاظتی و روکش آسفالت توپکا در این محور در دستور کار قرار گرفت.   وی افزود: این پروژه به طول ۵۰ کیلومتر در دو باند شمالی و جنوبی در آزادراه تهران-کرج-قزوین حوزه استان البرز در حال اجرا است.   مدیر کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به اینکه برای اجرای  این پروژه اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده بخش قابل توجهی از پروژه تا پایان سال جاری قابل بهره برداری خواهد بود.   زندی فر خاطرنشان کرد:بر این اساس در طی ایام هفته با هماهنگی پلیس راه محدودیت های تردد در برخی از نقاط آزادراه( باند شمالی و جنوبی ) جهت اجرای این عملیات اعمال خواهد شد.   مدیر کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز گفت: ممکن است در برخی از نقاط آزاد راه که عملیات عمرانی اجرا می شود شاهد ترافیک مقطعی باشیم، ضمن پوزش از هموطنان عزیز به منظور ترافیک ایجاد شده در خواست می شود، ضمن صبوری همکاری لازم را با عوامل راهداری و پلیس راه داشته باشند. باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • آغاز روکش آسفالت آزادراه تهران کرج قزوین
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • هتل در بوستان‌های جنگی تهران احداث می‌شود؟
  • پلاتوی بوستان خانواده مرداد ماه به بهره برداری می رسد
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • جزئیات جدید از احداث هتل در بوستان‌های جنگی تهران