Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-20@04:24:24 GMT

رایزنی سفیر ایران در مسکو با معاون وزیر انرژی روسیه

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۹۱۲۵

رایزنی سفیر ایران در مسکو با معاون وزیر انرژی روسیه

سفیر ایران در مسکو با معاون وزیر انرژی روسیه درباره توسعه همکاری‌های اقتصادی دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، کاظم جلالی روز گذشته در محل سفارت ایران در روسیه با «آناتولی تیخانوف»، معاون وزیر انرژی و دبیر روس کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ملاقات درباره نحوه برگزاری شانزدهمین دور کمیسیون مشترک دو کشور در سپتامبر سال جاری گفتگو و قرار شد این اجلاس در موعد مقرر به‌صورت حضوری یا مجازی برگزار شود.

برگزاری کارگروه همکاری‌های انرژی دو کشور و اجرایی شدن چندین پروژه جدید در زمینه‌های کشاورزی، انرژی، حمل‌ونقل از دیگر توافقات این دیدار بود.

سفیر کشورمان در این ملاقات از حمایت‌های اخیر روسیه در مجامع سیاسی و بین‌المللی تشکر کرد.

انتهای پیام/4106/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه معاون وزیر انرژی روسیه همکاری های اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در بیانیه پایانی نشست وزیران خارجه هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت آمده است: ما از ایران می‌خواهیم که تشدید تنش‌های هسته‌ای را متوقف و معکوس کند.

به گزارش اسپوتنیک، این بیانیه می‌افزاید: ما از ایران می‌خواهیم از ادامه فعالیت‌های غنی سازی اورانیوم گزارش شده توسط آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در چارچوب ارائه شده توسط UNSCR ۲۲۳۱ که هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارند و خطرات اشاعه قابل توجهی را ایجاد می‌کنند، خودداری کند.

در این بیانیه آمده است: چنین اقدامی بازگشت به همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را برای فراهم آوردن اطمینان از اینکه برنامه هسته‌ای ایران منحصراً صلح آمیز است، فراهم می‌کند.

این بیانیه و اظهار نگرانی در حالی صادر شده که محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشور درباره ادعای رافائل گروسی، رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد، تصریح کرد: گزارش‌هایی که آقای گروسی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای دو بخش است. بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن به پادمان و ان پی تی مربوط است. در بخش پادمان و ان پی تی، روابط خوبی بین ایران و آژانس برقرار است، در این بخش نصب دوربین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نظارت دائم آنها در حال انجام است و دانش اطلاعاتی‌شان نسبت به عملکرد ما همیشه به‌روز است.

وی ادامه داد: ۱۲۰ بازرس تائید شده برای مسائل هسته‌ای کشور وجود دارد که برخی در ایران مستقر و برخی در رفت و آمد هستند و بر حسب موضوع و برنامه توافقی به صورت منظم یا سرزده از تاسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند. جمهوری اسلامی هر گونه فعالیت هسته‌ای که تعامل بین ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را خدشه‌دار کند، نمی‌پذیرد.

انتهای پیام

کد خبر: 1227653 برچسب‌ها آژانس بین المللی انرژی اتمی

دیگر خبرها

  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو
  • وزیر خارجه روسیه : مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست
  • وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
  • معاون وزیر دفاع روسیه: نیروهای مسلح ایران، آمادگی و قاطعیت خود را ثابت کردند
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • نشست وزرای علوم سازمان شانگهای در مسکو با حضور ایران
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه