Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:11:39 GMT

کافه کتاب و کافه مطبوعات گناباد افتتاح شدند

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۹۱۳۸

کافه کتاب و کافه مطبوعات گناباد افتتاح شدند

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد جمعه شب در مراسم افتتاح کافه مطبوعات و کافه کتاب گناباد گفت: این مکان فرهنگی با همکاری خیران خانواده مرحوم سید حسین تجلی و محرابی برای هم افرایی بیشتر بین مردم و مطالعه کتاب و نشریات و افزایش سهم آنها در سبد خانوار دایر شده است.

حمیدرضا مهدوی مقدم افزود: خانواده مرحوم تجلی تجهیز کافه کتاب تجلی دانش و آقای محرابی از گنابادیهای مقیم هلند تجهیز کافه مطبوعات سارا بانو را بر عهده گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امید است با توجه به ظرفیتهای فرهنگی گناباد در زمینه‌های مختلف از جمله تالیف کتاب و مطبوعات و رسانه راه‌اندازی کافه مطبوعات و کتاب به نقطه عطفی در همگرایی بیشتر بین اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان تبدیل شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد گفت: در این کافه کتاب و مطبوعات که در یکی از سفره خانه‌های سنتی گناباد به بهره برداری رسیده است به مراجعه‌کنندگان در کنار پذیرایی، کتاب و سایر محصولات فرهنگی از جمله مطبوعات محلی و سراسری عرضه می‌شود و مکانی هم بدین منظور در نظر گرفته شده است.

مهدوی مقدم افزود: مشکلات و چالشهای فرهنگی ریشه در کم دانشی جامعه دارد و هر اندازه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بیشتر بین مردم گسترش یابد تنگناها کاهش پیدا می‌کند.

وی بر بهره‌گیری بیشتر از ظرفیتهای دستگاههای اجرایی و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی برای گسترش فرهگ مطالعه و کتابخوانی در گناباد تاکید کرد.

کافه کتاب تجلی دانش و کافه مطبوعات سارا بانو با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن اهل قلم و نشریه شریعت نامه گناباد و همراهی خانواده خیران سید حسین تجلی و محرابی پذیرای فرهنگ دوستان این شهرستان است.

شهرستان گناباد دارای ۲۲ موسسه، انجمن قرآن و عترت، انجمن فرهنگی و هنری، آموزشگاه آزاد هنری، سینما و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، ۲۲ کانون آگهی و تبلیغات و نشریه محلی و چاپخانه، ۶ پایگاه اطلاع رسانی دارای مجوز و شرکت سینمایی و ۸۹ کانون فرهنگی و هنری مساجد است.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها هلند مشهد مطبوعات و خبرگزاری های داخلی گناباد کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هلند مشهد مطبوعات و خبرگزاری های داخلی گناباد کتاب هلند مشهد مطبوعات و خبرگزاری های داخلی گناباد کتاب کافه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه حسنی‌خونسار پیش از ظهر سه شنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج با تقدیر از مسؤولان حامی کتابخانه، بیان کرد: باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه رواج یابد و قطعاً ترویج فرهنگ مطالعه وظیفه‌ای همگانی است و همه دستگاه‌ها و نهادها باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی باید به صورت ویژه مورد توجه مسؤولان قرار گیرد، افزود: مسؤولان از جمله فرمانداران می‌توانند با تخصیص اعتبارات مناسب از این نهاد فرهنگی به صورت ویژه حمایت کنند.

خونسار گفت: در حال حاضر برخی از کتابخانه‌های عمومی به ویژه در روستاها دارای مشکلات عمرانی و کمبود تجهیزات هستند که این امر می‌تواند آسیب جدی به حوزه فرهنگ و به ویژه نحوه خدمت رسانی در کتابخانه‌های عمومی وارد کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان خواستار حمایت مسئولان از راه‌اندازی واحد سیار کتابخانه‌ای شد و بیان کرد: این امر دسترسی مردم به کتاب در مناطق فاقد کتابخانه را فراهم می‌سازد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج نیز در این جلسه عنوان کرد: سنندج در حال حاضر دارای ۲۳ باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد ۱۵ باب نهادی و بقیه مشارکتی است.

محمد بهرامی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد، عنوان کرد: هم اکنون بالغ بر ۱۸ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان عضویت دارند.

کد خبر 6086349

دیگر خبرها

  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • شغل جدید وریا غفوری مشخص شد
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • عکسی که شغل جدید وریا غفوری را مشخص کرد
  • (عکس) شغل جدید وریا غفوری مشخص شد
  • دوری کاپیتان استقلال از فوتبال؛ کافه وریا افتتاح می‌شود! + عکس
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است