Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه سوئد خواستار تشدید فشارهای جامعه بین‌الملل بر رژیم صهیونیستی جهت ممانعت از الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به این رژیم شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، آنا لیند، وزیر خارجه سوئد تاکید کرد که فشارهای بین‌المللی قبلا برای بازداشتن رژیم صهیونیستی از الحاق اراضی فلسطینی موفقیت‌آمیز بوده و این فشارها باید همچنان ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیند افزود: در حالیکه الحاق اراضی فلسطینی در تضاد با قوانین بین‌الملل است، راه حل تشکیل "دو کشور" نیز در خطر است و ممکن است نزاع بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی به نقطه‌ای بی‌بازگشت برسد و اتحادیه اروپا و سوئد به فشارهای خود بر رژیم صهیونیستی مادامی که خطر الحاق اراضی فلسطینی وجود داشته باشد، ادامه می‌دهد.

لازم به ذکر است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رغم فشارها و واکنش‌های گسترده بین‌المللی و داخلی اعلام کرده بود که از ابتدای ماه ژوئیه جاری طرح الحاق کرانه باختری و غور اردن را به اجرا خواهد گذاشت اما با وجود اینکه ۳ روز از ماه جولای و موعد مقرر گذشته، این وعده عملی نشد.

از جمله دلایل اصلی به تعویق افتادن زمان اجرای این طرح، مخالفت گسترده فلسطینیان و وحدت و یکپارچگی آنان در مقابل این طرح و تهدید گروه‌های مقاومت فلسطین به پاسخ عملی به هرگونه الحاق اراضی فلسطینی بود.

از سوی دیگر، دولت آمریکا نیز همچنان در حال رایزنی و مذاکره با مقامات اسرائیلی در مورد زمان و شیوه اجرای این طرح است. در زمینه داخلی نیز هنوز اختلافات زیادی بر سر این طرح میان مقامات اسرائیلی وجود دارد.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرده که در صورت اجرای این طرح، تمامی توافقنامه های امضا شده با دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی را لغو خواهد کرد و از تمامی تعهدات خود از جمله همکاری امنیتی با طرفین آمریکایی و اسرائیلی شانه خالی خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الحاق کرانه باختری سوئد الحاق اراضی فلسطینی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست انصارالله برای اقدام جهانی در برابر جنایات اسرائیل

جنبش انصارالله با محکوم کردن سکوت شرم‌آور رژیم‌های عربی و ناتوانی جامعه بین‌المللی در برابر جنایات وحشیانه اشغالگران علیه مردم فلسطین تاکید کرد که ملت یمن به موضع خود در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت شجاع آن در غزه پایبند هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه که جدیدترین مورد آن کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر واقع در خان یونس است اعلام کرد که برای هفتمین ماه متوالی جنایات نسل‌کشی دشمن صهیونیستی در نوار غزه ادامه دارد و آخرین مورد آن جنایت وحشیانه‌ای است که در بیمارستان ناصر در خان یونس مرتکب .

دفتر سیاسی انصارالله افزود که این جنایات و قتل عام‌هایی که رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری انجام می‌دهد بیانگر حجم کینه توزی و وحشی گری صهیونیست‌هاست.

انصارالله در ادامه تصریح کرد که اگر حمایت‌های آمریکا و غرب و سکوت شرم آور کشورهای عربی و نیز ناتوانی جامعه بین المللی نبود این حجم از جنایت اشغالگران علیه ملت فلسطین را شاهد نبودیم.

در ادامه این بیانیه آمده است که ما خواستار اقدام فوری جهانی جهت توقف جنایات رژیم اشغالگر در نوار غزه هستیم و بر ادامه موضع ملت یمن در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت شجاع و قهرمان آن در غزه تاکید داریم.

واکنش انصارالله به تجاوز صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولی ایرانانصارالله: موضع یمن در حمایت از غزه ثابت است

در پایان این بیانیه از نیروهای مسلح یمن خواسته شده که دامنه عملیات‌های خود علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی و کشتی‌های مرتبط با این رژیم را در گسترش دهند.

سید عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله چند روز قبل در سخنانی اظهار داشت که طی دو هفته گذشته، 14 عملیات در دریای سرخ و باب المندب علیه دشمن انجام دادیم. در این هفته‌ها، چندین ناوگان دریایی از دریای سرخ عقب نشینی کردند و این نکته مفیدی است، تمام طرف‌هایی که عقب نشینی کردند، از کارایی و تاثیرگذار بودن عملیات یمنی‌ها سخن می‌گویند.

وی تاکید کرد که به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و همه کسانی که از رژیم اسرائیل حمایت می‌کنند، می‌گوییم که هیچ کس قادر به توقف عملیات‌های ما که در پشتیبانی و حمایت از غزه انجام می‌شود، نخواهد بود. تنها راهی که به نفع همگان است، توقف تجاوز به نوار غزه و پایان محاصره آن و ورود غذا و دارو به این منطقه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • رژیم اسرائیل، اعضای بدن شهدای فلسطینی را می‌دزدد
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • درخواست انصارالله برای اقدام جهانی در برابر جنایات اسرائیل
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • بنیامین نتانیاهو: با تحریم گردان اسرائیلی مقابله می‌کنیم
  • نتانیاهو: در روز‌های آینده فشار نظامی بر حماس بیشتر می‌شود
  • ادعای نتانیاهو برای فشار نظامی بر حماس
  • نتانیاهو به تشدید فشار نظامی علیه حماس تهدید کرد
  • اسرائیل بهای جنایت علیه فلسطینیان را خواهد پرداخت