Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@18:56:13 GMT

جشنواره استعداد یابی عصر نور درالبرز

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۹۴۲۱

جشنواره استعداد یابی عصر نور درالبرز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسینی، معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت : به همین منظور شناسایی و تجلیل از استعدادهای برتر قرآنی در رشته های قرآنی همچون حفظ، مفاهیم، تواشیح، اذان، صوت و لحن، طراحی، خوشنویسی قرآنی و.... جشنواره استعداد یابی قرآنی عصر نور توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با همکاری این اداره کل در ماه مبارک رمضان شروع شده بود به مرحله ی داوری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: جشنواره استعداد یابی عصر نور با موضوع شناسایی استعداد‌های قرآنی تا کنون بیش از ۲۰۰ اثر در زمینه‌های مفاهیم، حفظ، صوت و لحن واذان و ... به دبیرخانه‌ی این جشنواره ارسال شده وحدود ۷۰ اثر به مرحله‌ی داوری رسیده است که به نفرات برگزیده طی مراسمی، جوایزی نفیس اهداء خواهد شد.

انتهای پیام / ر. خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استعدادهای برتر قران و عترت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه قرآن فرصتی برای اجرای مطالبات رهبر انقلاب است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه قرآن گفت: این نمایشگاه فرصتی جهت پرداختن به مباحث قرآنی در راستای نزدیک‌تر شدن به مطالبات و منویات مقام معظم رهبری است که باید از آن بهره برد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شصتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور عصر امروز، چهارشنبه 8 فروردین، با دستوراتی همچون مشارکت هرچه بیشتر مردم در عرصه تولیدات و فعالیت‌های قرآنی، امیدآفرینی و اثربخش کردن فعالیت‌های قرآنی در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ مصطفی زمانیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری؛ رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش؛ محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ حجت الاسلام سید مصطفی حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور از جمله اعضای حاضر در شصتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور بودند.

علاقه زیاد و تشنگی مردم برای آموختن معارف قرآن

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، طی سخنانی با اشاره به افزایش سطح فعالیت‌های قرآنی در سال‌های اخیر گفت: همگرایی و همسویی را می‌شود در خدمت به قرآن و ترویج حقایق و معارف قرآنی با محوریت مردم و مجموعه‌های مردمی و از سوی دیگر حمایت و هم افزایی نهادهای دولتی و حاکمیتی را بیش از پیش در دوره جدید مشاهده کرد.

قمی با اشاره به برگزاری جلسه قبلی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در اسفندماه و با حضور رئیس جمهور، اظهار داشت: جلسه قبلی شورا با حضور رئیس جمهور و همراهی و حمایت ایشان برگزار شد. همچنین در جلسه‌ای در محضر مقام معظم رهبری مرقومه‌ای کوتاه را نوشتیم و تقدیم کردیم. در آن جلسه معظم‌له نکات متعددی را درباره اهتمام به تفسیر و تدبر و توجه به مضامین و آیاتی که می‌توان مسائل روز را با آنها  گره‌گشایی کرد، مطرح فرمودند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه قرآن تصریح کرد: این نمایشگاه فرصتی جهت پرداختن به مباحث قرآنی در راستای نزدیک‌تر شدن به مطالبات و منویات مقام معظم رهبری است که باید از آن بهره برد.

 

توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند بازآفرینی اکوسیستم جدید است

 

او همچنین به دغدغه مردم برای آموختن معارف قرآنی اشاره کرد و گفت: نظرسنجی و رصدی از سوی برخی مراکز افکارسنجی برگزار شد که بر اساس آن حدود 75 درصد از شرکت‌کنندگان عنوان کردند از اینکه نتوانستند از محفوظات قرآنی آنچنان که باید بهره‌مند باشند متأسف هستند. این موضوع نشان‌دهنده علاقه زیاد و تشنگی مردم برای آموختن مباحث و معارف قرآن کریم است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین به اثرگذاری آموزه‌های قرآنی در مقاومت مردم مظلوم غزه اشاره کرد و اظهار داشت: آموزه‌ها و مسائل قرآنی با غزه و مسئله فلسطین پیوند خورده است و در عین حال جامعه قرآنی همواره طلایه‌دار حمایت از قدس بوده و خواهد بود.

استقبال گسترده مردم از نمایشگاه بین‌المللی قرآن

سخنران دیگر این جلسه محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بود که ضمن تقدیر از برگزاری این جلسه در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: اهتمام ما در وزارتخانه این است که شورای توسعه فرهنگ قرآنی بدرخشد و در تقویم جلسات معمول همه دستگاه‌ها بیاید و ما بتوانیم این شورا را تقویت کنیم.

وزیر فرهنگ به استقبال گسترده مردم از نمایشگاه قرآن در تقارن بهار معنویت و بهار طبیعت یاد کرد و گفت: در ای دوره از نمایشگاه استقبال مردم بسیار قابل توجه بود، با وجود آن که از آغاز فروردین و همزمان با تعطیلات عید نوروز این نمایشگاه برگزار شد.

او ادامه داد: تنوع نشست‌ها در دوره سی و یکم بسیار بالا بود. همچنین در بخش بین‌المللی از 26 کشور غرفه‌هایی بر پا کرده‌اند که با استقبال مردم مواجه شده است. بخش بین‌الملل بسیار قابل توجه بود به ویژه نسبت به سال‌های قبل که شاید در گذشته در حد یک اسم بود اما امسال حضور چشمگیر داشت. همچنین 9 هنرمند از 9 کشور آیات مقاومت را نوشتند که این اتفاق فوق‌العاده‌ای بود.

اسماعیلی همچنین به مراسم رونمایی از کتاب‌های تخصصی در این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: یک نویسنده و هنرمند لبنانی تعداد زیادی اثر درباره امام علی (ع) و انسانیت ایجاد کرده است. به همین دلیل شب گذشته مجموعه‌ای از آثار او را با عنوان سر دلبران در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رونمایی کردیم.

 

وزیر ارشاد: استقبال از نمایشگاه قرآن فراتر از انتظار است

 

ضرورت تشکیل مرکز ترجمه قرآن

در ادامه این نشست شبیر فیروزیان، سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی سخنانی به موضوع اهمیت و جایگاه ترجمه قرآن اشاره کرد و گفت: مسئله ترجمه نیاز به تمهیدات ویژه‌ای داشته و یک مسئله راهبردی است که باید درباره آن زمینه‌سازی و برنامه‌ریزی‌هایی صورت بگیرد.

فیروزیان بر لزوم ایجاد مرکز ترجمه قرآن تأکید کرد و اظهار داشت: مرکز ترجمان وحی مؤسسه‌ای است و کارهای پژوهشی در حوزه ترجمه دارد، اما مجموعه حاکمیتی نیست. به همین دلیل نیاز به یک مجموعه داریم که در این عرصه فعالیت داشته باشد و در زمینه ترجمه قرآن فعالیت کند.

مصادیق و روند ترجمه قرآن از ابتدا مشخص شود

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، نیز در این نشست طی سخنانی به تعیین مصادیق ترجمه قرآن اشاره کرد و گفت: اینکه چه اندازه ترجمه قرآن اهمیت دارد مسئله‌ای واضح و مبرهن است. کار برای ترجمه قرآن بسیار خوب است، اما در ایجاد ساختار جدید بعد از گذشت بیش از 40 سال از انقلاب اسلامی لازم است به ضرورت‌ها و زمینه‌های این کار دقت کنیم.

صحرایی تصریح کرد: فرآیند ترجمه نیازمند بررسی و فعالیت کارشناسی دقیق است. در عین حال روند تأیید ترجمه‌ای که مورد قبول واقع می‌شود و مورد پذیرش حاکمیت است، باید از روز ابتدا مشخص شود.

شصتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با به رأی گذاشتن برخی فعالیت‌های قرآنی از سوی حاضران در جلسه به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رییس جمهور ۱۱ فروردین برگزار می شود
  • افتتاح نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم در پاکستان
  • جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد
  • جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند
  • نمایشگاه قرآن فرصتی برای اجرای مطالبات رهبر انقلاب است
  • نمایشگاه قرآن در کرمانشاه برپا می‌شود
  • نمایشگاه قرآن و عترت سالانه در همدان چرخشی برگزار خواهد شد
  • هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر افتتاح شد
  • محفل انس با قرآن در مصلای الیگودرز برگزار شد