Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: شکاف اجتماعی باعث ایجاد معضلات فرهنگی و اجتماعی می‌شود و ما در برنامه‌ریزی‌ها نیز مشکل داریم.

حجت‌الاسلام "حسن علیدادی‌سلیمانی" صبح امروز ۱۴ تیرماه در دیدار اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به پهناور بودن استان کرمان گفت: در همه کشورها موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود دارد و این مهم مختص کشور ما نیست لذا هر حاکمیتی برای آنکه موفقیت باشد باید رابطه بین عرضه و تقاضا را تنظیم کرده و از تولیدات داخلی خود حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی امنیت در کشور را از نان شب لازم‌تر دانست و بیان کرد: امنیت یک نعمت بزرگی است که یکی از ایجاد کنندگان امنیت در کشور نیروی انتظامی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به زندگی شهری و عشایری عنوان کرد: متاسفانه تعداد زندگی‌های عشایری به سمت تعطیلی رفته و همه به سمت شهرها آمده‌اند در نتیجه حاشیه‌های شهرها بوجود آمده که خود معضلاتی برای کشور به‌وجود آورده است.

وی دادن سرویس‌های عمومی به همه افراد جامعه در همه نقاط کشور را از وظایف اصلی دولت دانست و بیان کرد: در دورترین نقطه کشور و مراکز استان‌ها دولت باید امکانات عمومی به صورت یکسان ارائه دهد.

علیدادی‌سلیمانی بر لزوم مشخص بودن طرح‌های جامع و تفصیلی شهرها تاکید کرد و افزود: باید براساس نقشه‌های طرح جامع، تفصیلی و هادی ساخت و سازها انجام شود تا با معضل حاشیه‌ها و ... روبرو نشویم.

وی با بیان این مطلب که هر دستگاهی باید به سهم خود مسئولیت اجتماعی خود را عمل کنند، ادامه داد: باید در همه حوزه‌ها فعال باشیم و قبل از آنکه مشکل اجتماعی پیش بیاید از وقوع آن پیشگیری کنیم.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان باید توسعه یافته شود، تصریح کرد: باید بودجه‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تغییر پیدا کند تا شاهد پیشرفت شهرها و روستاها باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه برخی از شهرهای استان کرمان قطب برخی از محصولات کشاورزی هستند که گردش مالی آنها خوب است و جای سوال دارد با توجه یه این منابع درآمد آیا بودجه شهرداری برای این نوع شهرها قابل قبول است؟ خاطر نشان کرد: شکاف اجتماعی باعث ایجاد معضلات فرهنگی و اجتماعی می‌شود و ما در برنامه‌ریزی‌ها نیز مشکل داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان کرمان اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام اداره کل فرهنگ کرمان به تهیه کننده "نون خ"

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پیامی به نحوه معرفی این استان در سریال "نون خ" واکنش نشان داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، در این پیام طی روز دوشنبه آمده است: جناب آقای مهدی فرجی تهیه کننده محترم سریال "نون خ"، می‌دانیم که در جریان تارخ کهن و غنی استان پهناور کرمان هستید؛ در قدیمی‌ترین نقشه‌های به‌جا مانده از دوران تاریخی می‌توان نام کرمان را به عنوان مهمترین مرکز جمعیتی جنوب شرق کشور مشاهده کرد.

این پیام می افزاید: این استان همچنین با داشتن ظرفیت‌های اقلیمی، بوم‌شناختی، فرهنگی، هنری و همچنین آثار و ابنیه‌های تاریخی از جمله ۱۰ اثر تاریخی ثبت جهانی و صدها ظرفیت و توان علمی و دانشگاهی اولویت‌های بسیار مهم‌تری به واسطه ارائه فرهنگ غنی و متعالی ایرانی اسلامی دارد.

پیام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان تاکید کرد: بی‌شک ایجاد همدلی و صمیمیت بین آحاد جامعه ایران و رسانه ملی، از طریق برنامه‌سازی گستره وسیعی است که حساسیت‌ها و نکات باریک‌تر از موی بسیار دارد و شما به جهت تجربه در این وادی، نیک از همه آنها آگاهید.

انتخاب کرمان به عنوان حضور بازیگران سریال در نمایشگاه صنایع دستی انتخاب هوشیارانه‌ای بود، زیرا این شهر به علت تنوع انواع صنایع دستی در سال ۱۴۰۰ به عنوان شهر ملی صنایع دستی معرفی گردید، اما متأسفانه در حالی که از قسمت اول سریال اسم کرمان مطرح شد، در نهایت نه تنها هیچ لوکیشن، تصویر و نمایی از این شهر در سریال آورده نشده بلکه مواردی مطرح شد که باعث ایجاد دلخوری و همچنین بروز سوء‌تفاهم شد.

این پیام تصریح کرد: اگر تنها به اسم نمایشگاه صنایع دستی اکتفا نمی‌شد و هنرمندان و بازیگران سریال چند روزی مهمان دیار کریمان می‌شدند، بی‌تردید ظرفیت‌ها و ایده‌های مناسب‌تر و دقیق‌تری برای عرضه کلیّت داستانی سریال پیش روی شما و دیگر عوامل قرار می‌گرفت.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در پیام خود خاطرنشان کرد: در توضیحتان در خصوص یک سکانس از مهمان نوازی مردم دیار کریمان یاد کردید، به‌جاست اشاره کنیم در صورت هماهنگی و اطلاع مسئولان استان کرمان حتماً زمینه‌سازی ساخت همان بخش‌های اندک و دقایق کوتاه در لوکیشن‌های ناب شهر و فضای شهری کرمان به شکل مطلوب و مناسبی تدارک دیده می‌شد. اینگونه بافت و جنس تصاویر ضبط شده قطعاً جذاب‌تر و مصمم‌تر می‌شد و با هدف ایجاد صمیمیتی که عنوان کردید، نزدیکی بیشتر پیدا می‌کرد. همانگونه که در استان زیبای سیستان و بلوچستان به تصویر کشیده شد.

این پیام افزوده است: هر آنچه از ظرفیت‌های پهناورترین استان ایران بزرگ بگوییم کم است و شما خود به این توانمندی‌ها واقف هستید. تنها ذکر یک نکته می‌ماند که اگر در سال و سال‌های آینده تصمیم به ساخت قسمت‌های بعدی سریال نون خ گرفتید خوشحال خواهیم شد با لوکیشن بومی، طاق‌های باشکوه، بادگیرهای بی‌نظیر، مکان‌های بی‌بدیل گردشگری بافت سنتی و با اصالت دیار کریمان، پایتخت مقاومت جهان اسلام از شما و تیم سازنده سریال میزبانی کنیم.

به گزارش ایرنا، «نون خ» نام مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی است که پخش فصل اول آن از نوروز ۱۳۹۸ از شبکه یک آغاز شد. این سریال، داستانی اجتماعی و آمیخته با طنز دارد.

فصل پنجم آن از ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هر شب از شبکه یک سیما ساعت ۲۲ در حال پخش است، در بخشی از فصل جدید سریال «نون خ» که بازیگران به استان کرمان سفر کردند، سکانس‌هایی به نمایش درآمد که برخی کرمانی‌ها از جمله اعضای شورای اسلامی شهر کرمان به این سکانس ها اعتراض کردند.

تهیه‌کننده سریال «نون خ» به‌دنبال ایجاد برخی سوء تفاهم‌ها درباره قسمت‌هایی از فصل پنجم این سریال و دلخوری و ناراحتی برخی مسئولان و مردم استان کرمان با انتشار یادداشتی توضیحاتی ارائه کرده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شورای شهر شاکی؛ «های‌وب» در کرمان چه می‌کند؟
  • پیام اداره کل فرهنگ کرمان به تهیه کننده "نون خ"
  • ضرغامی: ورودی تمامی شهرها بازارچه صنایع‌دستی ایجاد می‌شود
  • مرزبندی محدودکننده شهری علی رغم افزایش جمعیت کلانشهر ها
  • عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم
  • رئیسی: شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم تاسیس شود
  • آخرین وضعیت معلولان در تهران | ۴ هزار نخبه علمی، فرهنگی و ورزشی در بین معلولان داریم | لزوم ایجاد یک پارک ویژه برای این شهروندان
  • سینمایی اجتماعی به سرنوشت سینمای دفاع مقدس دچار نشود
  • اقتصاد دوناتی و تاثیر آن بر شهرها
  • «جهش تولید» باطل السحر مشکلات اقتصادی است