Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک شرکت دانش‌بنیان یکی از تولیدکنندگان نانوکاتالیست در کشور است که کاتالیست سولفورزدایی (گوگردزدایی) از جریان گاز طبیعی و کاتالیست انتقال آب-گاز دما پایین بخشی از محصولات این شرکت بوده که در صنعت پتروشیمی استفاده می‌شود. نانوکاتالیست گوگردزدایی یکی از فرآیندها راهبردی در صنایعی نظیر فولاد و پتروشیمی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت دانش بنیان موفق شده با تکیه بر دانش بومی و توان علمی داخلی، این محصولات ارزشمند را برای گوگردزدایی تولید کند.

محمد بهبهانی، مدیر توسعه بازار شرکت دانش‌بنیان گفت: با ارائه نانوکاتالیست به شرکت‌ها موفق شده‌ایم برخی از مشکلات چندین ساله مشتریان‌مان را حل کنیم و از این رو توانستیم شعار راهکار جامع را که سال گذشته مطرح کردیم، به حقیقت تبدیل کنیم. امیدواریم که امسال نیز در همین مسیر گام برداریم و به صنایع داخلی خدمات قابل توجهی ارائه کنیم.

بهبهانی از فروش بیش از ۳۰۰ تن کاتالیست به فولاد مبارکه خبر داد و افزود: طی یک سال گذشته به شرکت‌ها و صنایع مختلفی خدمات ارائه کرده‌ایم. یکی از این خدمات طراحی و مهندسی واحد سولفورزدایی است که به تازگی یک واحد سولفورزدایی برای شرکت پارس فولاد سبزوار راه‌اندازی کرده‌ایم. از آنجایی که تولیدکننده کاتالیست‌های سوفلورزدایی هستیم، این امکان برای ما فراهم است که واحد سولفورزدایی را برای شرکت‌ها طراحی کنیم. در صنعت فولاد یکی از مشکلات، وجود سولفور در گاز ورودی است که راه‌اندازی این واحد در مسیر گاز ورودی در فولاد سبزوار به حذف این ترکیب در خط تولید این شرکت کمک شایانی کرده است.

پیش از این فولاد خوزستان، شرکت صنعتی و معدنی گل گهر، غدیر ایرانیان، فولاد خراسان، پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی بیستون و صنایع پتروشیمی خارک از نانوکاتالیست این شرکت استفاده کرده‌اند.

لازم به ذکر است این شرکت از سال ۱۳۹۰ به طور رسمی فعالیت خود را در حوزه تولید کاتالیست آغاز کرد. نانوکاتالیست‌های سولفور زدایی، کاتالیست‌های ریفورمینگ گاز طبیعی، کاتالیست‌های انتقال دمای پایین و دمای بالا و پایه کاتالیست ریفورمینگ گاز طبیعی از جمله تولیدات این شرکت است.

انتهای پیام/

169 / 336 نانو کاتالیست پتروشیمی سولفورزدایی گوگرد توان علمی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نانو کاتالیست پتروشیمی سولفورزدایی گوگرد توان علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم بهمنی عصر دوشنبه شب در نشست با رئیس کل دادگستری استان بوشهر و مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، ضمن گلایه از صنایع مستقر در عسلویه و کنگان گفت: شهر شیرینو در قلب سازمان منطقه ویژه قرار گرفته است، جوانان بومی شیرینو در شرایطی با معضل بیکاری روبرو هستند که این شهر میزبان صنایع عظیم پارس جنوبی بوده و برای اهالی سراسر کشور اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس شورای شهر شیرینو افزود: زیبنده این جوان‌های ما نیست در قطب اقتصادی کشور و پایتخت انرژی بی کار داشته باشیم.

وی گفت: صنعت، محیط زیست را آلوده کرده، آب و برق و… را مصرف می‌کند و همه جا را اشغال کرده است ولی مردم با مشکلات متعددی در زمینه‌های بهداشتی و سلامت، آب و برق، اشتغال و.... روبرو هستند.

وی ادامه داد: بارها از دستگاه‌های مختلف پیگیری اشتغال جوانان کرده‌ایم اما به نتیجه مطلوبی نرسیدیم.

بهمنی گفت: سندهای شهر شیرینو از سال ۹۵ مشکل صدور، تفکیک و نقل و انتقال دارد و مردم گلایه مند هستند، مردم متقاضی تشکیل کمیسیون رفع تداخل اراضی دارند.

بهمنی اضافه کرد: امنیت صنایع مدیون مردم بومی است، مردم سخاوتمندانه زمین و آب و خاک و هوا را در اختیار صنعت قرار داده‌اند و کمترین حق مردم حل مشکلات اشتغال و درمان است‌.

رئیس شورای شهر شیرینو گفت: در شهر شیرینو اسکان پرسنل زحمت کش پتروشیمی‌های هلدینگ خلیج فارس، پترو فرهنگ، باختر، پتروشیمی‌های بوشهر و … است و حداقل ترین امکانات مثل آب‌شرین‌کن، ماشین آلات شهرداری و خدمات شهری مطالبه به حق این شهر از صنعت است.

بهمنی ضمن انتقاد از نحوه تقسیم آب‌شیرین‌کن‌ها توسط صنایع در کل استان بوشهر گفت: مردم این شهر در اکثر مواقع مشکل آب شرب دارند سوال اینجاست چرا به کل استان آب شیرین کن توسط صنعت تأمین خواهد شد، اما هیچ دستگاه ای برای این شهر دیده نشده است؟

بهمنی ضمن نقد عملکرد برخی از مدیران عامل صنایع جهت عدم همراهی و همکاری با ستاد مناسبت‌ها در برگزاری مناسبت‌های ملی مذهبی گفت: بارها شاهد بی‌خیالی و بی توجهی مدیران پتروشیمی‌های مستقر در شیرینو در خصوص مناسبت‌های ملی مذهبی هستیم، پتروشیمی بوشهر با درآمد میلیاردی چرا باید همراهی یک مراسم چند میلیونی برایش سخت باشد؟

وی گفت: توقع ما از مدیرعامل این شرکت همکاری و کمک میلیاردی به زیرساخت‌های عمرانی و شهری است با توجه به آسیب‌های که این شهر از صنعت دیده، اما می‌بینیم در هزینه‌های مناسبت‌های کوچک هم مانده است.

کد خبر 6085906

دیگر خبرها

  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • راه‌اندازی واحد احیاء فولاد بافت کرمان با نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی  
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است
  • جهش تولید طلای صنعت پتروشیمی با توان فنی ایرانی در کوروش
  • شکوفایی تولید و رکوردشکنی فولاد هرمزگان در بهار 1403
  • رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم