Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - بانک مرکزی ژاپن به منظور ارزیابی چگونگی عملکرد یِن دیجیتال ار نقطه نظر فنی، به طور کنترل شده عملیات آزمایشی استفاده از رمزارزملی خود را اجرا می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد که عملیات «اثبات مفهوم» رمزارز ملی خود را آغاز خواهد کرد و هدف از آن این است تا پیش از ادامه فرآیند، عملکرد ارز دیجیتال را در محیطی کنترل شده به بوته آزمایش بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بانک مرکزی ژاپن هدف خود را از این اقدام در گزارش مربوط به امکان پذیر بودن این عملیات روشن کرده است؛ گزارشی که به وضوح از تمایل این نهاد برای همکاری نزدیک با سایر بانک‌های مرکزی پیشرو در حوزه رمزارزملی عنوان کرده است.
نشریه ژاپنی کوین پست با اشاره به اینکه بانک مرکزی ژاپن موضع خود را در خصوص صدور رمزارز ملی تغییر نداده است، نوشت که این نهاد در نظر دارد تا با موسسات مالی خصوصی و شرکت‌های پرداخت در خصوص حل مشکلات فنی مربوطه همکاری کند.
منابع نزدیک به صنعت فناوری و دارایی کره جنوبی اعلام کرده اند که بانک مرکزی کره جنوبی عملیات رمزارز ملی خود را به عنوان پاسخی به پیشرفت سریع چین در رابطه به صدور یوآن دیجیتال، تسریع بخشیده است.
براساس گزارش‌ها چن عملیات آزمایشی صدور یوآن دیجیتال را در پنج شهر این کشور آغاز کرده است. توکیو نیز همچون سئول، به عقب افتادن از پکن در حوزه فناوری اطلاعات عادت ندارد، اما شواهد حاکی از آن است که پیشرفت‌های چین در حوزه بلاک چین و رمزارزملی، کره جنوبی و حالا ژاپن را مجبور به اقدام کرده است.
با وجود ادعاها مبنی بر اینکه نرخ وفق پذیری ژاپن با ارزهای دیجیتال نسبت به سایر کشورها بهتر و یا در بدترین حالت مشابه سایر نقاط جهان است، اما توکیو همچنان به وابستگی به پول نقد مشهور است و بسیاری از شهروندان قدیمی آن همچنان بیشتر معاملات خود را از طریق پول نقد انجام می‌دهند.
بانک مرکزی ژاپن اوایل سال جاری اعلام کرد که به همراه بانک مرکزی اروپا در مرحله پنجم پروژه‌ای مشترک موسوم به پروژه استلا قرار دارد؛ پروژه‌ای مرتبط با رمزارز ملی و سایر دارایی‌های دیجیتال بر مبنای فناوری دفتر کل توزیع شده.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بانک مرکزی ژاپن رمزارز ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز

به گزارش خبرگزاری مهر، بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تخصیص یا تمدید ثبت سفارش ارز نیمایی و ارز اشخاص از محل صادرات دیگران (بر اساس ضوابط جاری و اخذ نظر دستگاه از سازمان مجوز دهنده و به شرط وجود منابع) به شرط وجود منابع به صورت کاملاً سیستمی در سقف منابع ارزی اعلامی به وزارتخانه‌های متنوع صورت می‌گیرد؛ بنابراین به هیچ عنوان نمی‌توان تاریخ مشخصی برای تخصیص یا تمدید ثبت سفارش اعلام کرد.

تاکید می‌گردد، چنانچه بازرگان بخواهد تخصیص ثبت سفارش در اولویت قرار گیرد، اخذ نظر دستگاه از سازمان مجوز دهنده الزامی است در غیر این صورت باید در صف تخصیص ارز بماند تا سهمیه ارزی به دفتر وزارتخانه مربوط تعلق گیرد.

لازم به توضیح است بابت تسریع در فرایند تخصیص ارز این امکان برای وزارتخانه‌های متولی در بستر سامانه جامع تجارت فراهم شده تا از طریق فیلد نظر دستگاه نسبت به اعلام اولویت سیستمی برای ثبت سفارش‌های مورد نظر اقدام کنند.

امکان تسریع در تخصیص وجود ندارد جهت تسریع در فرایند تخصیص فقط و فقط از وزارتخانه مربوط پیگیری شود.

در خصوص موارد مربوط به ارز اشخاص از محل صادرات دیگران به اطلاع می‌رساند تأیید ثبت سفارش‌های ایجاد شده تاریخ مشخص و از قبل تعیین شده‌ای ندارد؛ بنابراین به هیچ عنوان نمی‌توان تاریخ مشخصی برای تخصیص یا تمدید ثبت سفارش اعلام کرد.

همچنین در خصوص موارد مربوط به ارز اشخاص از محل صادرات خود به اطلاع می‌رساند یک تا ۱۵ روز پس از ایجاد ثبت سفارش تأیید می‌گردد برای موارد مربوط به تعرفه‌های (سی کی دی، قطعات خودرو) پیرو اطلاعیه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰ مبنی بر تأمین ارز تعرفه‌های CKD خودرو و موتورسیکلت فصل ۹۸ (و قسمتی از فصل ۸۷) به صورت مستقیم از منابع یوان بانک مرکزی، خواهشمند است نسبت به ایجاد درخواست تخصیص ارز به شرح ذیل اقدام شود.

محل تأمین ارز در اطلاعات ثبت سفارش خرید ارز از سیستم بانکی محل تأمین ارز درخواست تخصیص ارز بانک مرکزی نرخ ارز آزاد ارز یوان کد کارگزار ارز یوان ( ( ITFMCHBJ ..CNYNRA کد کارگزار با ارز یوان نیازمند اخذ نظر دستگاه کد بخشنامه ۱۴۰۱۱۲۱۴ نرخ مرکز مبادله ارز ایران زمان تخصیص ثبت سفارش مشخص نمی‌باشد.

تخصیص زمان ثبت سفارش‌های مربوط به کشنده نا مشخص است. تخصیص زمان ثبت سفارش‌های مربوط به مناطق آزاد نا مشخص است. در خصوص تأیید کارمزد به اطلاع می‌رساند پس از تخصیص اصل فیش، چند روز بعد کارمزد آن نیز تأیید خواهد شد.

همچنین به اطلاع می‌رساند درخواست‌های گروه کالایی ۱ و ۲۱؛ یا به وزارتخانه مربوط مراجعه شود یا وزارتخانه‌های بهداشت و جهاد؛ پس از اعلام اولویت سیستمی وزارتخانه مربوط در چارچوب منابع در دسترس بانک مرکزی در اسرع وقت (یک تا ۱۰ روز) تأیید خواهد شد. جهت تخصیص ارز یا تمدید ثبت سفارش گروه کالایی ۱ و ۲۱، اخذ نظر دستگاه از وزارتخانه‌های متولی (فیلد نظر دستگاه) نسبت به اعلام اولویت سیستمی برای تأیید ثبت سفارش مورد نظر الزامی است.

کد خبر 6082668

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز
  • تکذیب چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی
  • بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد
  • واکنش بانک‌ مرکزی به انتشار تصاویر اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز رمز ارز دیجیتال در استان مرکزی
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب
  • چگونه موبایل جایگزین کارت‌های بانکی می شود؟ | جزئیات اجرایی شدن طرح کهربا در۶ بانک
  • آغاز کهربا در ۶ بانک/ خرید با موبایل و بدون کارت اجرایی شد