Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته کشوری کرونا با اشاره به اینکه بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی شرکتی در اروپا واکسن کرونا را ساخته است، گفت: در صورتی که واکسن در تیراژ وسیع تولید شود، کشور ما نیز که یکی از اعضای سازمان جهانی بهداشت است و بیشترین همکاری را با این سازمان در زمینه مطالعات برای مقایسه روش‌های درمانی در کرونا دارد، می‌تواند اقدام به ثبت سفارش واکسن کند؛ البته فعلا ثبت سفارشی اتفاق نیفتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مسعود مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی شرکتی در اروپا واکسن کرونا را ساخته است، گفت: نمونه‌های انسانی این واکسن که تاکنون آزمایش شده، موفق بوده و از ابتلا به کووید۱۹ ایمنی‌زایی ایجاد کرده است.

وی افزود: اتحادیه اروپا در ساخت این واکسن کمک کردند و احتمالا پس از تولید در این کشورها به مصرف برسد. همچنین یک شرکت آمریکایی قرار است در سطح وسیعی اقدام به ساخت این واکسن کند که آزمایش‌های تجربی آن در مراحل آخر است. از سوی دیگر چینی‌ها نیز واکسنی ساختند که نسبت به تولید و عرضه آن در بازار امیدوار هستند و در مجموع به نظر می‌رسد ان‌شالله در پاییز و یا حداکثر در زمستان واکسن کرونا را برای مردم جهان در دسترس خواهیم داشت، ولی تا آن زمان هیچ راهی بهتر از رعایت نکات بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و... نیست.

وی با بیان اینکه هنگامی که واکسن‌ها ساخته شده و در بازار عرضه می‌شوند، ترایال گسترده‌ای بر انسان‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: این کار از آن جهت صورت می‌گیرد که مطمئن باشند واکسن عوارضی ندارد و ایمنی زایی آن در چه سطحی است. سازمان‌های بهداشتی در جهان تاکنون با معضلی مانند کرونا روبرو نشده بودند، به همین دلیل ممکن است برای تزریق تعدادی از این واکسن‌ها به کشورهایی که درگیری بیشتری دارند، مجوز اورژانسی برای استفاده اعطا شود. تاکنون کارایی، ایمنی‌زایی و جلوگیری از بروز بیماری توسط این واکسن به اثبات رسیده است.

عضو کمیته علمی ستاد کرونا تاکید کرد: تمام دنیا با این ویروس دست‌وپنجه نرم می‌کنند و خواستار این واکسن هستند. تولید واکسن به اندازه تمام انسان‌های روی کره‌ زمین نخواهد بود و مطمئنا با نظر خوشبینانه‌ای که در سایت سازمان جهانی بهداشت مشاهده می‌کنم، حدود ۲ بیلیون دوز واکسن تا آخر سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه می‌شود که این یعنی زمان تقریبی دسترسی ما به واکسن کرونا احتمالا اواخر پاییز یا اوایل زمستان باشد.

مردانی با تاکید بر اینکه تمامی اظهارات پیرامون تولید واکسن کرونا در سایت سازمان بهداشت جهانی قید شده است، تصریح کرد: در صورتی که واکسن در تیراژ وسیع تولید شود، کشور ما هم که یکی از اعضای سازمان جهانی بهداشت است و بیشترین همکاری را با این سازمان در زمینه مطالعات برای مقایسه روش‌های درمانی در کرونا دارد، می‌تواند اقدام به ثبت سفارش واکسن کند؛ البته فعلا ثبت سفارشی اتفاق نیفتاده است و اطلاعات بیشتر در این زمینه در اختیار سازمان غذا و دارو است.

وی افزود: با آغاز عرضه واکسن کرونا به نظر می‌رسد کشورهایی که در رتبه بالاتری از ابتلا به ویروس قرار دارند در اولویت دریافت واکسن باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس واکسن واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است

رئیس سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل متحد حجم ویرانی‌ در بیمارستان‌های نوار غزه را بسیار فاجعه‌آمیز خواند.

به گزارش ایسنا، تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل متحد امروز (پنجشنبه) در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «حجم ویرانی‌ در بیمارستان‌های نوار غزه را بسیار فاجعه‌بار است.»

وی افزود: « با شرکای خود وضعیت بیمارستان‌های الشفا و بیمارستان اندونزی در شمال غزه را مورد بررسی قرار دادیم. بیمارستان اندونزی تخلیه شده و اقدامات لازم برای بازسازی آن و آغاز مجدد روند پذیرش بیمار در حال انجام است.»

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تدروس آدهانوم گبریسوس تأکید کرد روند یافتن اجساد در بیمارستان الشفا در غزه همچنان ادامه دارد.

هم اکنون ۱۲ بیمارستان در نوار غزه به طور محدود مشغول فعالیت هستند که ۶ مورد از آنها در بخش شمالی و ۶ مورد دیگر در منطقه جنوبی است. علاوه بر آنکه ۳ بیمارستان صحرایی نیز به صورت محدود در حال خدمت رسانی هستند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار زرد تندباد و خیزش گرد و خاک در خوزستان
  • هشدار زرد تندباد و خیزش گردوخاک در خوزستان
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد