Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-28@15:23:37 GMT

جف بزوس، ثروتمندترین مرد جهان باز هم رکورد زد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۹۵۴۰

سرویس بین الملل خرداد _امیرعلی والا: جف بزوس، مدیر عامل و موسس شرکت آمازون است. آمازون بزرگترین شرکت خرده فروشی کالای اینترنتی جهان است که بر روی فروش کتاب تمرکز دارد. با گسترش اینترنت در دهه ۹۰ میلادی، ایده اولیه تاسیس یک فروشگاه از راه دور در بستر اینترنت به سر بزوس خطور کرد.
به گزارش خرداد ،در آن سال‌ها شرکت‌های مختلفی بودند که البته بدون استفاده از بستر اینترنت اقدام به فروش کالا از راه دور می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جف بزوس در آن سال‌ها، فعالیت تمام این شرکت‌ها را رصد کرد و دریافت تنها کالایی که بر روی آن به صورت متمرکز برای فروش از راه دور فعالیت خاصی صورت نمی‌گیرد کتاب است. به همین دلیل بزوس تصمیم به راه‌اندازی سایت اینترنتی آمازون با تمرکز بر روی فروش آنلاین و از راه دور کتاب گرفت. در فاصله نه چندان دوری از آغاز به کار این شرکت، کار سایت آمازون گرفت و از آن استقبال شد و امروز بزوس به واسطه شرکت آمازون به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل شده است.
هرچند امروز اقتصاد جهان تحت فشار و انقباض است اما اوضاع مالی و اقتصادی بزوس برخلاف آن‌چه که در جهان می‌گذرد بسیار بهتر از قبل است. سرمایه خالص او با افزایشی مضاعف در هفته اخیر به ۱۷۲ میلیارد دلار افزایش یافته است. این مقدار ثروت شخصی برای یک فرد تا کنون سابقه نداشته است و این رکورد جدیدی در بین ثروتمندان است.
جالب است بدانید این رکورد در حالی ثبت شده است که بزوس به علت طلاق و جدایی از همسرش مجبور شد بخشی از ثروت خود را طبق قوانین ازدواج و طلاق آمریکا به همسرش واگذار کند. مکنزی بزوس همسر سابق جف بزوس ۲۵ درصد از دارایی همسرش که معادل ۴ درصد از سهام شرکت آمازون می‌شد را دریافت کرد. این مقدار از سهام شرکت آمازون که در زمان انتقال ۳۵ میلیارد دلار ارزش داشت امروز با رشد قابل توجهی ارزشی در حدود ۵۷ میلیارد دلار دارد که مکنزی بزوس را به دوازدهمین فرد ثروتمند جهان و چهارمین زن ثروتمند جهان تبدیل کرده است.
جف بزوس اکنون مالک ۱۲ درصد از سهام شرکت آمازون است که این مقدار برابر با ۵۷ میلیون سهم از این شرکت است. افزایش ثروت او و ثروت همسر سابقش به دلیل رجوع بیش از پیش مردم به خرید آنلاین در دوران کرونا و خانه‌نشینی است. البته بزوس و شرکت آمازون همیشه از سوی منتقدان این مجموعه مورد اتهام بودند که نه تنها حقوق پایین و حداقلی به کارکنان خود پرداخت می‌کنند بلکه اکثر کارکنان این مجموعه به صورت قراردادی مشغول به کار هستند و امنیت شغلی ندارند. طبق کزارش‌های منتقدان آمازون و مدیریت بزوس، حداقل دستمزد این مجموعه دلار در ساعت بوده است که بسیار حقوق ناجیزی است. از این رو با میزان افزایش ارزش سهام این شرکت و پاسخی به منتقدان این مجموعه، آمازون در روزهای اخیر اعلام کرده است که اعتباری معادل ۵۰۰ میلیون دلار برای تشکر از کارکنانش اختصاص داده است.
برچسب ها: جف بزوس ، ثروتمندترین مرد جهان ، شرکت آمازون

منبع: خرداد

کلیدواژه: جف بزوس ثروتمندترین مرد جهان شرکت آمازون شرکت آمازون راه دور جف بزوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثروتمندترین عرب جهان اهل این کشور است

زی‌سان:  ٩ میلیاردر از ۲۱ میلیاردر عرب، کمتر از یک سال پیش، پول دارند. ناصف ساویریس مصری با ثروت خالص ۷.۴ میلیارد دلار همچنان ثروتمندترین عرب در جهان است. اسعد ربراب، مدیرعامل شرکت خصوصی سیویتال، دومین فرد ثروتمند عرب در جهان است. میلیاردر اماراتی، حسین سجوانی بیشترین درآمد را در سال گذشته داشته است. 

بیشترین تعداد میلیاردر‌ها در منطقه برای مصر و لبنان هستند که شامل برادران منصور، برادران ساویریس و محمد الفاید، مالک ۹۴ ساله سابق هارودز هستند. برادران میقاتی و حریری و رابرت مواواد نیز در فهرست میلیاردر‌های لبنانی قرار می‌گیرند.

امارات متحده عربی سه میلیاردر، حسین سجوانی، عبدالله بن احمد الغریر، عبدالله الفتیم را در این فهرست دارد. عزیز آخانوش، نخست‌وزیر مراکش و عثمان بنجلون، سرمایه‌دار بانکی، نمایندگان مراکش در این فهرست هستند. هر دو میلیاردر قطر، فیصل بن قاسم آل ثانی و حمد بن جاسم آل ثانی، از اعضای خانواده سلطنتی هستند.

منبع: تجارت نیوز 

سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • صعود ۳۰ درصدی سهام رسانه‌های اجتماعی ترامپ
  • ثبت بالاترین رکورد تولید و فروش در تمام تاریخ آریاساسول
  • سهام شرکت شبکه اجتماعی ترامپ ۳۰ درصد صعود کرد
  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • اینفوگرافیک: ثروتمندترین افراد جهان در کدام کشور‌ها زندگی می‌کنند؟
  • ترامپ در جمع ۵۰۰ ثروتمند جهان
  • اتفاق ناگهانی برای ثروت ترامپ | حضور در جمع ۵۰۰ میلیاردر جهان
  • ترامپ به جمع ۵۰۰ میلیاردر برتر جهان پیوست
  • دولت عربستان یک میلیارد دلار به شرکت خودروسازی لوسید تزریق کرد
  • ثروتمندترین عرب جهان اهل این کشور است