Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@13:58:33 GMT

سهل‌انگاری باعث طغیان دوباره کرونا شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۹۵۸۱

سهل‌انگاری باعث طغیان دوباره کرونا شد

ایسنا/البرز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با توجه به افزایش شیوع کرونا در البرز، اگر نتوانیم بیماری را کنترل کنیم مجبور به اجرای محدودیت‌های سختی هستیم.

دکتر سیدحسین اینانلو روز شنبه ۱۴ تیرماه در جمع خبرنگاران گفت: استفاده از ماسک از فردا در سطح کشور اجباری می‌شود و همه مردم باید از ماسک استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، اینانلو افزود: مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را مو به مو اجرا کنند تا دچار مشکل نشوند چون با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، بهداشت فردی و استفاده از ماسک می‌توان بیماری را به خوبی کنترل کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش شیوع کرونا در البرز، اگر نتوانیم بیماری را کنترل کنیم مجبور به اجرای محدودیت‌های سختی هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز بر لزوم کاهش مراجعه مردم به بانک‌ها اشاره  و اعلام کرد: بر همین اساس پروتکل‌هایی همچون به حداقل رساندن استفاده از پول نقد و افزایش سقف نقل و انتقال از کارت‌های بانکی به بانک‌ها ابلاغ شده است.

اینانلو تصریح کرد: بیماری کرونا برای مدتی در البرز فروکش کرده بود و همین باعث شد بسیاری از افراد سهل‌انگاری کنند و دوباره این بیماری برگشت.

وی در خصوص احتمال برگشت محدودیت‌ها هم اعلام کرد: هفته گذشته در ستاد استانی کرونا تصمیماتی برای کاهش تعداد کارمندان و کاهش ساعت کاری ادارات در مرحله اول گرفته شد تا از سوی استاندار محترم البرز به ستاد ملی ارسال شود و در صورت موافقت، به اجرا گذاشته شود و در صورت نیاز در مرحله بعد قدم‌های دیگری برداشته شود.

اینانلو با تأکید بر لزوم استفاده از ماسک اظهار کرد: همه سنین و همه افراد باید به این موضوع پایبند باشند، کودکان چون ممکن است ناقل بدون علامت باشند حتماً باید از ماسک استفاده کنند، افرادی که پیش از این مبتلا شده‌ و بهبود یافته‌اند هم علی رغم اینکه به سطحی از ایمنی رسیده‌اند اما چون برای ما قابل شناسایی نیستند باید در سطح جامعه از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی البرز كرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیان رودخانه میرود در بابل

دریافت 20 MB کد خبر 6087213

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن گلستان - تهران را زیر آب برد
  • طغیان سیلاب در بخش اندوهجرد کرمان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • طغیان رودخانه میرود در بابل
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز از دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • عادی‌انگاری توهین به مقدسات و اعتقادات ممنوع